korleis reingjøre luftkompressor

Anbefalte innlegg

tømt luftkompressoren min istad for kondens istad. eller kondensen så kom det ein brun guffe ut. litt tykkare enn fløte. tanken har to skruer i kvar ende som man kan opne og sjå inn og såg at denne guffa var sprett rundt i tanken.

så eg lure på korleis eg skal få reingjort den.

kan eg sette tanken på høykant og spyle gjennom varmtvatten og avfetting?? lufte godt og la tanken bli tørr før eg plugger igjen og bruker den??

og siste spm. kan eg bruke vanlig motorolje eller finnes det egen olje til kompressor??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har tips??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er egen olje til kompressor....vet ikke helt kordan rengjøre den,eg har kompressor på jobben,har brukt den i 4-5 år uten å rengjort den,bare tapper den av og til,kommer brunt vann av min og...sikkert på grunn av fuktig luft: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg tapper altid av tanken på kompressoren etter bruk, og det kommer alltid brun guffe ut av den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er lite vits å rengjøre den da det altid vil komme ny kondens - som gir rust vann.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det kommer og brunt vattn men det komme og guffe som er lik som olje blanda med vatn. trur eg prøver å få ut da mesta så begynner eg å bruka den igjen. takker for svar:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.