Hjelp til montering av framfanger og bakfanger

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe framfanger, bakfanger og sideskjørt til min 98' Audi A6 2.4 Quattro.

Har null peiling på bilmekking, men kunne tenkt meg å lært litt.

 

Ingen av delene kommer vel ferdiglakkert, og da bør man ant. sette ut lakkeringen til et firma som driver med slikt, eller?

Så kommer det til monteringen da. Enten så må jeg få gjort det hos et eller annet firma (noen anbefalninger på hvem som kan gjøre det og eventuelt hva det koster?), eller så er det kanskje noen her på forumet som kunne vært interessert i å hjelpe til (mot litt betaling selvfølgelig). Jeg aner ikke hvor mange timer det er snakk om for å få til noe slikt, men kan da ikke fatte at det skal være SÅ vannskelig? :D

 

Etter det jeg har lest så er vel sideskjørt det som ofte er enklest og montere, og noe som jeg kanskje klarer helt selv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har montert noen stylingsett på mine biler, og personlig så synes jeg at sideskjørtene er værst å få til helt 100% bra. Jeg har også kun benyttet meg av hele fangere, slik at det var bare å ta av de originale og sette på de nye. Aldri helt likt å kappe opp en originalfanger for å sette på et nytt "understykke". Men men, smak og behag det... Jeg liker å gjøre det meste på mine biler selv, så første gangen jeg skulle style en bil så samlet jeg sammen noen av mine kompiser til hjelp og råd. Etter en del om og men så fikk vi da stylingsettet på... Så jeg ville anbefalt deg å prøve selv først, før du setter det bort. I mine øyne er det litt begrenset hva som kan gå galt ved bytte av framfanger osv... Hvertfall hvis du tenker på å sette det bort til et firma nå alt. Stikk bort til et verksted å spør om en arbeidstegning av fangerne, hvordan de er festet osv... Ting blir litt enklere å se da... Det var ikke noe problem å få det når jeg spurte ihvertfall. Få med deg kompisene dine og prøv først selv! :) Så lakkerer du etterpå, når du vet at alt passer/stemmer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet med disse styling frontene er at man må støpe alt som heter fester selv, og det er sinnsykt lett og få feil vinkel ting flytter seg 1 cm osv er ikke lett og tilpasse hvor du skal støpe når du har på fangern og det er sinnsykt trangt..

 

har akkurat gjort dette og det ente med at jeg kutta opp den orginale og limte denne i styling fangern for så og støpe fester på siden til slutt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ting jeg har vurdert så langt:

Bakfanger: AudiA6Limhinten.jpg

Fremfanger: a6%201%20mai%2005%203.jpg

 

Sideskjørt (litt usikker): SS253.jpg

 

Spoiler: a6%20rs6%20vinge%20sedan.jpg

 

Har som du også sier Stig, ikke noe særlig lyst til å kappe opp de originale delene på bilen. Så vidt jeg har forstått så varierer det fra produkt til produkt hvor godt tilpasset de er den ene eller den andre bilmodellen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den bakfangern er jo sparkla i ett med karosseriet. Det vil jeg igrunn ikke anbefale. Men hvis den sitte grusomt godt så går det no bra.

 

Vanskelig å lage fester på fangere. Driver med det selv nå. Sveisa meg to fester i stål som skal settes fast i fangern med tec7. Er fangeren i glassfiber er det lettere enn hvis den er i plast.

 

Du bør nok ha litt hjelp av noen kompisser til å holde fangern for å se hvordan du skal gjøre det. Men som regel så går det greit å få festet det. Er vel flere her på forumet som har tilsvarende stylingsett. Prøv å hør med de hvordan det ble montert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.