Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg 8,5x18" rs4 felger til å bruke på vinteren...

hvordan dimensjon passer best på disse? tenkte poå 225/40-18??

Har sett på Nankang SV-1 Winter Plus 225/40 R18 92V XL(977kr pr.stk), Hva tror dere om disse? di er billige, men er di bra??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjøpt meg 8,5x18" rs4 felger til å bruke på vinteren...

hvordan dimensjon passer best på disse? tenkte poå 225/40-18??

Har sett på Nankang SV-1 Winter Plus 225/40 R18 92V XL(977kr pr.stk), Hva tror dere om disse? di er billige, men er di bra??

225/40x18 er den "rette" dimmen hvis du skal ha 18" vinterhjul.

Jeg kjørte hele forrige vinter på Nankang SV-1 uten noen problemer. Ingen problemer å komme frem, i alle fall ikke med quattro. Men det stopper ikke noe fortere.

Et lite minus synes jeg var retningsstabiliteten pga litt for runde dekkskuldre.

De var litt glatte etter å ha kjørt lengere perioder på bar våt asfalt så når snøen kom tok det litt tid å få slitt av hinna som danner seg etter alt saltet, men dette tror jeg er generelt for de fleste dekk.

Det skal sies at jeg har kjørt på bedre vinterdekk men valgte disse pga et pakketilbud med A8 felger.

Skulle jeg bare kjøpt dekk uavhengig av pris ville jeg valgt Nokian RSI eller Yokohama IG-20.

Disse ligger på ca 7000-7500,- for 4 stk ferdig på felg. Det er også dekk med mykere gummi som er bedre egnet for nordiske forhold.

Mange dekk i denne dimmen har en noe hardere gummi og er et mere "autobanedekk". Som f.eks. Nankang SV-1, Nokian WR, Pirelli W240, Dunlop SP Wintersport, Yokohama AVS Winter med flere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nankang sv-1 er et veldig ok dekk.

Tror ikke du blir å plages nevneverdig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar;) jeg tror nok jeg går for nankang dekkene da;)

Får prøve di ihvertfall, er ihvertfall veldig fornøyd med sommer dekkene dems;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker 225/45/18 på vinteren, litt større profil for å få mer bakkeklaring fra snøen. Jeg er kjempe fornøyd med mine Yokohama Ice Guard, de beste vinterdekka jeg har hatt. Kan iallefall anbefale disse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er forskjellen på disse?:

SV-1 Winter Plus 225/40 R18 88H

SV-1 Winter Plus 225/40 R18 92V XL

SV-1 Winter Plus 225/40 R18 88V

SV-1 Winter Plus 225/40 R18 92H XL

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De tallene er vel load index? Tror det.

Vet ikke hva du trenger til din A4-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er forskjellen på disse?:

SV-1 Winter Plus 225/40 R18 88H

SV-1 Winter Plus 225/40 R18 92V XL

SV-1 Winter Plus 225/40 R18 88V

SV-1 Winter Plus 225/40 R18 92H XL

88, eller 92 er load index for dekkene. Se i vognkortet hva du minimum må ha.

H og V er hastighetskodene for dekket som. H er beregnet for lavere hastigheter enn V, og har nok derfor en mykere gummi med bedre grep ved norske vinterforhold.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må sikkert ha min 88 på A4'en, jeg må ha 91 på A6 med V6. H er maks 210 km/t og V er 240km/t.

Ville ikke hatt mer en Q på vinterdekka, da høyere en det blir for harde og egner seg egentlig dårlig på norske forhold.

vinterdekk med H og V merking er laget mest for det øvrige europeriske markedet som feks tyskland, der de ikke har samme vinteren som i norge.

Så om jeg var deg, ville jeg ha valgt et dekk med Q merking, da dette vil ha MYE bedre grep på alt den norske vinteren har å tilby.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.