#1 Skrevet Juli 11, 2007 Hvordan skiftes disse pærene ? I instruksjonsbok står det at jeg ikke kan skifte dem selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 11, 2007 Hei det er gjort på maks 5 minutt,du tar av dekselet dytt bort ledning som er i veien lys inn og se at du er på parkpæren da er det bare lirke den ut forsiktigt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 11, 2007 Høres kanskje ut som ikke lyktene er like da ? Er et deksel som ligger litt på skrå over kjørelyspæren - tok av det med da greide jeg bare akkuratt å få fingrene inn å kjenne bak enden av pæren. Jeg har bixenon. Snakket med en Møller mekaniker - han trodde jeg måtte ut med lykten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 11, 2007 Høres kanskje ut som ikke lyktene er like da ? Er et deksel som ligger litt på skrå over kjørelyspæren - tok av det med da greide jeg bare akkuratt å få fingrene inn å kjenne bak enden av pæren. Jeg har bixenon. Snakket med en Møller mekaniker - han trodde jeg måtte ut med lykten. Parkpæra sitter ved siden av kjørelyspæra innenfor det dekselet ja. Det er litt kronglete å få den ut men så drastisk som at lykta må ut er det ikke. Må ha vært en amatørmekaniker du snakket med. Hvis du lirker forsiktig i ledningene til pæra så får du ut holderen til pæra og får byttet den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 11, 2007 Så jeg drar bare og roter i kablene så kommer hele holderen ut og jeg får skiftet pæren ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 11, 2007 Så jeg drar bare og roter i kablene så kommer hele holderen ut og jeg får skiftet pæren ? Dra forsiktig i ledningene til kun parkpæreholderen og rot minst mulig så går det bra skal du se. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 11, 2007 Utrolig lett ting er når du bare vet hvordan det skal gjøres. Takk for hjelpen. Var jo kjapt gjort det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 22, 2009 Supert! Knotet en halvtime med hånda rundt inni der for å kjenne etter om holderen skulle skrus ut eller hva den skulle. Gav opp til slutt i fare for å ødelegge noe. Så fant jeg denne tråden, og litt forsiktig dra-ing i ledningene var alt som skulle til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 22, 2009 Parkpæra sitter ved siden av kjørelyspæra innenfor det dekselet ja. Det er litt kronglete å få den ut men så drastisk som at lykta må ut er det ikke. Må ha vært en amatørmekaniker du snakket med. Hvis du lirker forsiktig i ledningene til pæra så får du ut holderen til pæra og får byttet den. Da er det mange amatører der ute De bruker 1 time og en del hundrelapper for å bytte på B6 til fruen (Møller) Ganske dumt egentlig, men det finnes værre biler der ute, Renault f. eks. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 22, 2009 Da er det mange amatører der ute De bruker 1 time og en del hundrelapper for å bytte på B6 til fruen (Møller) Ganske dumt egentlig, men det finnes værre biler der ute, Renault f. eks. Får da håpe de ikke er amatører alle som bruker litt lang tid;). Møller har vel en fast pris på dette? På B6 er det nesten enklere enn på B7. To skruer og hele lykta er ute og enklere å komme til pæra inni. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 11, 2010 Kan noen definere "forsiktig lirking"? Har lirket både forsiktig og mindre forsiktig, men får ikke ut holderen. Leveres B7 med forskjellige lykter evt? Dette er en 2007-modell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 11, 2010 Parklysholderene på B7 sitter no helt sinnsykt.Er bare å ta tak i pluss og minus kabelen til parklyset og dra alt du orker, mest mulig rett ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 11, 2010 Den er grei, da dropper jeg "lirke forsiktig" taktikken:) Takk skal du ha! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 11, 2010 Mine satt ikke så godt. Men det har jo vert noen tilfeller av at bokseren har smeltet fast i lykten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 11, 2010 Jeg fikk de løs med litt makt, MEN den nye LED-pærene fra Höen fungerte veldig dårlig, virket som de ikke fikk skikkelig kontakt, blinket bare til hvis jeg rugget litt på de, satt ikke spesielt godt i holderen heller. Andre som har erfaring med disse:http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=28&products_id=294 (ikke like de som er på bildet) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 11, 2010 De pærene der er ikke dioder og må heller ikke monteres i en b7 da holderen kan smelte pga varme. Tenningen må være av når du skifter pærene. Og om du monterte diode må du ha motstand for å lure autochek en. Om bilen merker at en pære er gått slår den av strømmen til du har slått av og på igjen Tenningen. Slik var vertfall min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 11, 2010 Såpass ja, prøvde å sende mail og spørre om de passet til B7, men fikk ikke svar, så da ble de bestilt. Hva med disse da:http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=28&products_id=292 Orker ikke noe styr med motstander osv, vil ha plug&play 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 11, 2010 Kjøp heller http://www.bilkabel.com/~bilkaekq/index.php?main_page=product_info&cPath=8_11&products_id=100 Monterte mine idag, funker gull og lyser greit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 11, 2010 De så jo akkurat like ut som de jeg irriterte meg over tidligere i dag Andre som også går gode for disse? Tenkte det var greiest å handle fra Scandicshine, da jeg allerede har et bomkjøp derfra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet September 12, 2010 Når jeg klikker på linken din får jeg opp bilde av hoen sine halogen pærer med blått trekk over. Om du har en annen pære kan det hende du må snu den 180 grader i holderen for å få lys. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet September 12, 2010 Får da håpe de ikke er amatører alle som bruker litt lang tid;). Møller har vel en fast pris på dette? På B6 er det nesten enklere enn på B7. To skruer og hele lykta er ute og enklere å komme til pæra inni. b6 lykta sitter med 4 skruer;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet September 12, 2010 Når jeg klikker på linken din får jeg opp bilde av hoen sine halogen pærer med blått trekk over. Om du har en annen pære kan det hende du må snu den 180 grader i holderen for å få lys. Scandicshine bruker samme bilde på begge w5w pærene. Jeg bestilte LED-pærene, de er ikke like de på bildet. Lurte derfor på om jeg heller burde kjøpe halogenpærene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Oktober 6, 2011 Hvilke parklyspærer bør jeg kjøpe? (Led, halogen, xenon Som det ble skrevet tidligere; null feilmeldinger, bra levetid, ok lys, blå/hvit farge. Samme gjelder spredere/tåkelys dersom noen har noe input på en løsning som fungerer. Jeg kan eventuelt montere/lodde motstander. Har originale halogenlykter og vil bli kvitt det gulet lyset. Takker for all veiledning da det for øyeblikket hersker full forvirring rundt dette temaet. Har ikke lyst på en løsning som smelter frontfangeren/lyktehus, eller slutter å fungere etter 2 uker. Heller ikke ting som ikke er godkjent dersom jeg blir stoppet i kontroll. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Oktober 6, 2011 Vet ikke 100% hvordan det er på a4, men på A3 har jeg gått for GP Thunder 7500K i tåkelys, og de lyser som bare det! Trykk på linken under for å se bilder av det I parklys kjørte jeg på med noen enkle små pærer fra Bilxtra faktisk.. kostet 79 kr en pakke med to stk og gir ett mye hvitere lys enn standard pærene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Oktober 6, 2011 Sweet Skal se nærmere på dette.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...