#1 Skrevet Juli 11, 2007 Jeg skal bytte bremseslanger nå men, hvordan får jeg de av? får ikke løsnet den fra bremserøret.... noen tips til hvordan verktøy jeg må bruke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 11, 2007 ingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 11, 2007 Sist jeg skulle bytte bremseslange selv, endte det opp med at jeg måtte skifte hele røret opp til bremsekaftforsterkeren... Bare fordi jeg ikke fikk løsna slangen fra røret. Så nå setter jeg bare bilen på verksted og betaler de kronene det koster for dem å gjøre jobben... Tips til verktøy: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 11, 2007 hvor kan jeg få tak idette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 11, 2007 Tools kjeden, Jernia butikker med respekt for seg selv, Clas Ohlson, Biltema, Mekonomen kjeden, Meca.. Osv. kort fortalt, der de selger verktøy... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 12, 2007 Du må ha varme, (ikke varm gummien på slangene, de blir farlig giftig gugge!!!!!) lukkede nøkler (sett på Biltema) og en fastnøkkel for å holde igjen. Unødvendig å si at rustløser på skjøtene noen dager i forveien er lurt.. Vise-Grip eller sveisetang er liksom siste utvei, men blir ofte løsningen før du vet ord av det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 12, 2007 har prøvd fastnøkler og skiftnøkler og alt som finnes, stikker å kjøper meg vice grip tenger etter jobb idag.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 12, 2007 Hehe.. Ja, men merkelig hvor bra lukkede nøkler (Mener egentlig disse spesielle bremserørnøklene som i og for seg er åpne..) funker _før_ niplene er helt avrundet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 12, 2007 Vice grip tang er også fint for å klemme sammen slangen slik at ikke bremsevæske/hydraulikkolje renner ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 13, 2007 sitter som et reint hælvette, prøver å varme å vice grip tang nå, får håpe jeg får de av! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 14, 2007 sitter som et reint hælvette, prøver å varme å vice grip tang nå, får håpe jeg får de av! Hvordan gikk dette? Fått den løs? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 14, 2007 det gikk ikke, mao nye bremserør kommer på mandag Håpe dette ordner seg snart. er 2 uker siden jeg "bare" skulle bytte skiver, klosser, dempere og fjærer. ting har ikke gått som planlagt for å si det sånn! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...