#1 Skrevet Juli 11, 2007 "Selvgjort er velgjort"?? Vel, vet ikke helt, men jeg ble ferdig ettervert! Litt plunder og plaging, men fikk god hjelp i forumet da "krisen slo til"! Tusen takk for tipsene jeg fikk om bakre sylinder! Nå er det vel bare å kjøre rolig 10-15 mil for å få tingene til å "sette seg". Foran Før og etter. Bak før og etter. Litt detaljer... Var vel på tide å skifte kloser foran ja... Truls 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 11, 2007 Husk bare og etterteit boltene du Blei forresten drit bra, lyst selv men jeg SKAL ha 312 bremser foran... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 11, 2007 Spørsmål: Ble veeeldig i tvil her nå.. men har jeg montert skivene på "feil side"?? Skal slissene peke den veien de gjør, eller skal de egentlig "stråle ut" fra midten mot kanten motsatt vei, slik at sentrifugalkraften kaster ut skitt/støv?? På hjemmesidene til cequence er de avbildet slik som jeg har montert dem, men blir det riktig?? Truls 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 11, 2007 Spørsmål: Ble veeeldig i tvil her nå.. men har jeg montert skivene på "feil side"?? Skal slissene peke den veien de gjør, eller skal de egentlig "stråle ut" fra midten mot kanten motsatt vei, slik at sentrifugalkraften kaster ut skitt/støv?? På hjemmesidene til cequence er de avbildet slik som jeg har montert dem, men blir det riktig?? Truls Jeg hadde kommet til å montert de slik at støvet som legger seg i slissene blir blåst utover av sentrifugal-kreftene ja.. Altså (slik jeg ser ut fra bildene) motsatt av det du har gjort.. Det er nok mest sannsynlig ikke noe problem men nå ville jeg tro at muligens all dritten samler seg opp i slissene og blir trykt innover mot senter.. Men hva som er riktig og galt er jeg ikke sikker på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 11, 2007 Samme vei som dekk mønsteret, dvs de slenger bremsestøvet ut og ikke presser det inn mot midten.. Men du hva betalte du for alt det du har bytta og hvor kjøpte du det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 11, 2007 Samme vei som dekk mønsteret, dvs de slenger bremsestøvet ut og ikke presser det inn mot midten.. Men du hva betalte du for alt det du har bytta og hvor kjøpte du det? OK, det var egentlig det jeg tenkte... Da må jeg nok skru litt i morgen ja.... Handlet her: http://www.cquence.net/index.php?osCsid=1de7851a9268c9b30854e046aab0c656 Truls 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 11, 2007 Fornuftig valg, mange som er fornøyd med de skivene der gitt... Btw, tror nok du har de riktig. På den måten plukker slissene opp luft som faktisk er det eneste fornuftige for at de skal virke kjølende. Hullene gjør skivene lettere bare, ikke kjøling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 11, 2007 Fornuftig valg, mange som er fornøyd med de skivene der gitt... Btw, tror nok du har de riktig. På den måten plukker slissene opp luft som faktisk er det eneste fornuftige for at de skal virke kjølende. Hullene gjør skivene lettere bare, ikke kjøling. Hmmmm.... ser poenget. Så hva gjør jeg da? Er det noen som er HELT sikre på at jeg IKKE bør ha de slik?? Hvis ikke, så lar jeg dem sitte på den veien de er nå! Sendte forresten produsenten en mail med spørsmål om de var riktig montert.. får la dem få det siste ordet! Truls 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 11, 2007 Slissene tetter seg uansett, så har vel ikke så stor betydning hvilken vei de står. Jeg må skrape opp mine med jevne mellomrom, selv om de er montert ihht. fabrikantens opplysninger. Var et klistremerke på skivene merket med høyre og venstre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 11, 2007 Hmmm Fant denne: http://www.bilelektronikk.no/infosider/manualer/m/montering_av_slissede_bremseskiver.htm MEN på bildene av monterte Cequence skiver på enkelte kunders biler på hjemmesiden deres, så står de faktisk montert motsatt! UAVHENGIG om kaliperen er "foran eller bak" hjulet...Pussig det der.... http://www.cquence.net/-pi-393.html?image=0&osCsid=1de7851a9268c9b30854e046aab0c656 http://www.cquence.net/-pi-391.html?image=0&osCsid=1de7851a9268c9b30854e046aab0c656 Truls 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 12, 2007 OK... De lærde strides, men tok til slutt avgjørelsen om å "snu" skivene. Syns det virket mest fornuftig med tanke på utkast av skitt og støv i forbindelse med at sentrifugalkraften virker inn. Da ble det slik: FORAN: BAK: Nå må skivene og klossene "kjøres inn". Blir vel varmt og "rare lyder" nå i starten... Truls 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 12, 2007 OK, det var egentlig det jeg tenkte...Da må jeg nok skru litt i morgen ja.... Handlet her: http://www.cquence.net/index.php?osCsid=1de7851a9268c9b30854e046aab0c656 Truls Kor mykje kom det på levert, kor mykje i frakt? fekk du det inn "momsfritt"? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 12, 2007 Åssen funker de kermamiske klossene???! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 12, 2007 Fornuftig valg, mange som er fornøyd med de skivene der gitt... Btw, tror nok du har de riktig. På den måten plukker slissene opp luft som faktisk er det eneste fornuftige for at de skal virke kjølende. Hullene gjør skivene lettere bare, ikke kjøling. Har hørt noe om at slissing er for å bryte vannfilm, så de bremser bedre ved vått føre enn skiver uten slissing. Vet ikke om det stemmer. Hvor mye kom bremseoppgraderingen på ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 12, 2007 Har nå kjørt 5 mil, virker bra, ingen "lyder" bare antydning til at det blir noe varmt.... Keramiske klosse har vel lengre "levetid". Deler levert i Norge med hurtigfrakt (5-10 dager som koster ekstra) og forenklet toll + noe mva; ca 3000.- Løp og kjøp! Truls 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 16, 2007 Tok det lang tid før du fikk pakken? Har bestillt slike selv så venter spent:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 16, 2007 slissenen er der for å få skrafp fram ny anleggsflate på klossen. det er nødvendig på banekjøring da klossene blir varme og de vil få ett hardt bnelegg på seg, dvs de bremser dårligere... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 17, 2007 Tok det lang tid før du fikk pakken? Har bestillt slike selv så venter spent:D Bestile slik "hurtiglevering" på 4-10 dager, og da det tok 5 før de ankom posthuset i Trondheim! Derimot dro jeg litt raskere på ferie nordover, så jeg fikk dem ettersendt da jeg hadde midlertidig adresseendring, det tok 7 dager.... Heia Posten. Truls 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 17, 2007 skal ha disse selv. Har enda ikke klart å finne noe negativt om de! VIKTIG LES HER! Om vi går til gruppe innkjøp får vi GARANTERT rabbatkoder av han. Han har gjort dette på mange andre fora. Så om interessen er stor lager vi et STORT parti gruppekjøp og får BRA rabatter slik han har gjort det før.. Noen som vil orge dette Beklager OT i posten din 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juli 20, 2007 Ser ut som at han har juster ned prisen litt nå.. Seff rett etter at jeg har bestillt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juli 26, 2007 hvilke klosser å skiver er det du har handlet? kan hende det sto ett sted her,, men har ikke fått det med meg:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juli 29, 2007 hvilke klosser å skiver er det du har handlet? kan hende det sto ett sted her,, men har ikke fått det med meg:P BOSS "Ultima Cross Rotors" [Track Edition] ventilerte og slissede fra Cquence Motorsports + sett med keramiske klosser fra "Posi" (Quiet Pads). Her finner du forhandler: http://www.cquence.net/index.php?osCsid=1de7851a9268c9b30854e046aab0c656 Truls 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juli 29, 2007 Takk:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...