El. spørsmål(Ladespenning og tenningstrøm)

Anbefalte innlegg

Har sittet å tenkt en del(Ikke bra) på diverse kanskje ubetydelige ting.

Tar utgangspunkt i min egen bil her.

Da jeg kjøpte bilen var den småfuskete osv, tok den med til et forgasserverksted for justering, samtidig som han fikset sa han at jeg burde gå over jordinger, fordi motoren ville fungere bedre.

I etterkant har jeg også blitt rådet til å anskaffe meg 15v regulator for høyere ladespenning.

Jeg forstår at lys andre el. artikler fungerer bedre med 13,5volt enn 11,2.

Men hvorfor fungerer en motor bedre av større og bedre jordinger og høyere ladespenning?

Jeg har oppgradert alle jordingene hos meg fra knappe 10kvadrat til 35 og 40kvadrat, nøyaktig tilpasset på lengde osv. Nye jordingspunkt; Topp til chassi, blokk til chassi, panser til chassi osv.

Pluss fra batteri til starter og til dynamo er byttet ut med likedan kabler og det merkes faktisk på motorens oppførsel, bruker knapt bensin, starter lett osvosv..

I tillegg har jeg et lignende spørsmål, så her en dag en nettside(tror jeg) som solgte coil med større spenning, høyeffektscoil. Hva er poenget her, bedre gnist elns?

Kanskje litt banale spørsmål, men bare lurer :)

Alle svar, synsinger og kommentarer velkomne:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wow, en av gangen nå:P

Satt å søkte på div. forum inatt og fant denne som sticky på Vortex: rolleyes

Upgraded Ground Wire Kits

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle svar, synsinger og kommentarer velkomne:p

Det er jo ett normalt problem at ved dårlig jording av motor så går den dårligere og er vanskelig å starte.

Sier seg igrunnen selv at dårlig jord = dårlig gnist.

Samme med pluss at ved å bytte rotor, fordelerlokk og pluggkabler så går motoren bedre, er mere økonomisk og mere lettstartet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.