Anbefalte innlegg

Har A4 Avant, 99 modell, og her om dagen la jeg merke til noe jeg ikke har sett på bilen før i går. Hatt den i ett år uten å se det..

Bakdøra på førersiden har 2-3 mm klaring frem til førerdøra, mens den i bakkant har ca 10mm klaring.

På andre siden er avstandene fremover og bakover rimelig like..

Merket det når døra ble lukket, og den lukket seg liksom hardere enn de andre dørene. Sikkert fordi selve låsen ikke treffer skikkelig.

Noen ide om hva det kan skyldes. Hvordan jeg kan rette det opp?

Tenker selv litt på kanskje å legge inn noe shims mellom dør og hengsle dersom det ikke er justerbart.

Erfaringer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bilen vært kollisjonsskadet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei

Eneste som er med den døra er en liten knekk på en måte, 4-5 cm fra fremkanten, som tyder litt på at døra kan ha vært åpnet for langt en gang, tatt av vinden eller noe.

Men synes bare i nyvasket stand og fint vær...

Skal prøve å få tatt noen bilder..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen bilder, først av hele døren

hele døren.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avstand til fremdøren, i forhold til fingeren min...

avstand til fremdør.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og så avstanden bakover, som dere ser er denne mye større enn foran

avstand bakover.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er slik at døren ikke kan justeres i lengderetningen. så må noe være feil/skadet. Jeg ville tatt en tur til en Audi-forhandler og pratet med verksmester evt leder for karrosseri-avdelingen og bare spurt om de kan se noen feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sammenligna dette med den andre sida?Import bil dette eller?Jeg tenker krasj når jeg ser dette og dårlig oppretter arbeid.

Sier dette av erfaring da jeg er oppretter selv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er åpning ved skjerm panser osv.Stemmer det der ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den har mest sannsynlig hatt en skade ja og dårlig opprett jobb. Sikker B-stolpen som er litt ute av kurs her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nyvasket sa du.. :D

Jeg ville også sjekket med Møller først.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke import, kjøpt av Møller Tønsberg i 1999. Ikke kollisjonsskadet i følge selger (bilfirma), og heller ikke noe i historikken på bilen hos VAG.

Alt annet stemmer, og på andre siden er det helt som det skal.

Ikke noe lakkmessig som tyder på noe smell heller, jevnt og fint med "ferjebulker" rundt hele bilen..

Skal vaskes i dag...kjører endel på grusveier.....og når det dogger om natta, setter driten seg..

På avataren er den nyvaska...!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har forsket litt mere på hva det kan være nå, og tipper døra har blåst opp og blitt vrengt litt for langt. Ting tyder på det, se bilde.

1: Øvre feste i døra, ser ut til at braketten er bøyd litt, samt at skruen er løs

2: Nedre hengsle er også bøyd, og bærer preg av å ha blitt åpnet for langt

3: Hengsledelen inn mot bilen virker litt bøyd ut i bakkant.

Skruene i døra var så løse at det gikk an å skru dem for hånd også..

Ringt til Møller nå, koster 1201,- + lakk for ny hengsle, men det gikk an å justere den litt sa han, så da er det bare å få gjort det da... artig at boltene i bilen er skrudd fra innsiden av B-stolpen da..!

dørhengsle.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke noe problem det da, bare å klipse av den plastikk-lista som ligger innvendig der vel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.