#1 Skrevet Juli 12, 2007 En kamerat og jeg har for litt siden hatt bilene våres inne hos TS i østfold og kom til å stusse på noe i etterkant. Etter at jeg fikk tilbake bilen min så hadde jeg fortsatt den samme type lyd, kall det en slags.. due lyd som sirkler nedover, bare høyere, noe som jeg mener han også hadde i A4'en sin før oppgradering. Men han har nå en enkel "thsss"... lett å forklare igrunn. Noen som vet hva dette kommer av? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 13, 2007 Enkelt. dere hadde begge sprengte\låste orginal ventiler fra før av. Ts byttet antagelig hans ventil i en bedre fra forge. Du har da enten ikke fått noen ventil eller så er fjærtrykket så høyt at ventilen ikke klarer og løse ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 13, 2007 Hmm, la merke til at det flere audier på gatebil idag som har samme "lyd" som det er i bilen min. Tviler sterkt på at så mange kjører med en ventil som ikke funker ordentlig. Nå kan det jo selvfølgelig være forskjellige ventiler fra bil til bil som kjørte der idag (audier), men siden bilen min går som den skal så har jeg ikke noe tro på at den er "defekt" egentlig, og ja, ventilen ble bytta. 100% sikker er jeg nå ikke, så flere innspill hadde jo vært fint men. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 13, 2007 Støtter den første teorien om def. ventil da det antakelig er den eneste måten å få slik lyd i en 1.8T uten STØRRE modifiseringer. Lyden av pop off, blow off, avlastningsventil etc. avhenger mye av motorstyring, motortype, turbotrykk, type ventil osv..Noen motorer lager slik lyd, andre ikke selv om alle evt. er Audier. Du har s3 og han a4? Det er jo to forskjellige motorer selv om begge er 1.8T. En tverrstilt 210 hk og en langsstilt 150? hk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 13, 2007 Det stemmer det Bent Owe. Takk for innspill forresten, ble jo litt klokere. I hovedsak så burde jeg jo ha spørt om dette er skadelig for turbo etc. når jeg tenker meg om, om denne virkelig skulle vise seg å være defekt. Jeg liker lyden, men om den nå ikke virker som den skal så er den igrunn ikke så praktisk, men skulle jeg ikke da ha merket det på en måte også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 13, 2007 Hatt både a4 og s3 med res.ventil og de kan låte veldig forskjellige... Luftfilter og ladetrykk har mye å si, kan jo ha defekt ventil men er jo ikke sikkert det... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 13, 2007 Jeg hadde slik kvitrelyd på min x S4, da hadde resirkventilen gått.. byttet den, og vips , tsj Men en 1.8T til en kompiss hadde også denne kvitringen, han byttet en vacumklokke, så ble d lik lyd som S4'en. Så det skal nok ikke være sånn.. S4'en ble MYE bedre å gire, dvs ingen rykking på girene. leste her inne at flere merket forskjell v bytte fra defekt ventil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 13, 2007 Okey, takker for svar. Da må jeg nok ta en liten tur til TS igjen, og høre litt nøyere for da har jeg nok fått montert en defekt ventil helt fra starten av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 14, 2007 Kan legge til at jeg har vært borti tre s3 er selv hvorav den ene kvitret med åpent filter og de andre ikke. Tipper derfor det egentlig var en feil på den ene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 16, 2007 Har nå vært hos Espen på TS og funnet ut at ventilen funker. Det var derimot en annen slags kontroller eller noe i den duren, som han fikk opp en feilmelding på. Denne stod også som resirk ventil på VAG-COM, og dele nr.et er 078 906 283 a, visst det er noen som skulle ha fått brukt for dette senere. Denne delen er dog ikke på vanlig 1.8t 150hk maskina som han viste meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...