RS2: HASTER. Har ikke spenning på PIN 27 på ecu når jeg vrir om

Anbefalte innlegg

Rs2`n starter ikke. Tror ikke hjærna får strøm. Målte pin 27 på kontakten, forstod det sånn att den skulle ha 12v med tenning på, men det har den ikke..

Hvor får den strøm fra? tenningslåsen? et rele? Noen forslag til hvorfor den ikke får strøm?

Første som skjedde var at jeg var ute å kjørte, så forsvant alle instrument. kjørte til en kompiss, og stoppa bilen. den starta førstegangen, men instrumentpanelet fortsatt døtt. Plugga ut ecu, og putta den tilbake. etter det ville ikke bilen starte. fant til slutt en sikring til panelet som var død, og instrumenta er tilbake, men bilen starter fortsatt ikke..

hadde en plan om rudskogen.. men ser dårlig ut :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I og med at den ikke ville starte etter at du hadde den ut og inn, så ville jeg tatt den ut og inn en gang til for å se om det hjelper. Det kan alltids være dårlig kontakt eller noe sånt.. Sjekk etter drit nedi kontakten, og bøyde pinner i pluggen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at du har sjekket alle sikringer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekket alle sikringer, og det er ikke pga skitt og møkk. av en eller annen grunn får den rett og slett ikke spenning når jeg vrir om tenningen. Problemet er at jeg ikke har peiling på hvor den får spenning fra, da jeg ikke finner den kabelen som går til pin 27, i tenningslåsen. må tro det går innom et rele eller noe først, som ikke slår inn.

Jeg mener av gammel erfaring, at pin 27 går til jord med tenning av og får 12v med tenning på. Kan ta å sjekke om den går til jord med tenning av, men det må bli i mårra tidlig.

Noen som er flinkt til å lese skjema, og eventuelt kan finne ut hvor pin27 går til?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du målt ut tennings bryter? slik at du evt kan utelukke at den er gåen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

pinne 27 går til rele 10 som er startsperre 1.pinne 87a og 30

den får strøm fra sikring 32 som skal lev strøm hele tiden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, har ikke målt ut tenningslåsen. Hvordan får jeg den ut, og hvordan måler jeg? noen guide på dette?

Skal ut å ohme alle sikringer nå trur jeg for å være 120% sikker.

Hvor ligger det rele 10. da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå funnet ut at startsperre relet ikke er der. ligger bare en lask oppi boksen der. lasken har 12v spenning med tenning på. fant den svarte kabelen som jeg TROR går til pin 27, den hadde spenning ned til før kontakten, men ikke etter. Om det er den kabelen, tror jeg muligens vi har funnet feilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkleste måten å sjekke om tenningslåsen virker er å dra på starteren og samtidig måle at du har 12v på alle de 4 sikringene som skal ha strøm til Motronicen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

av og på med batteri?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.