#1 Skrevet Juli 13, 2007 Er på ferie og bilen stoppet plutselig uten noen form for forvarsel. Lurer på om det er bensinpumpen,hører ikke en lyd fra den når jeg skrur på tenningen. Det er strøm nok,det er fart nok på startmotoren. Sjekket bensinfiltret,og det var bensin i det. Har ikke fått målt om det er strøm til b-pumpen,da jeg ikke har utstyr for dette. Sikringen er ok. Noen tips om hva jeg kan gjøre? Er det lett å bytte b-pumpe hvist den er ødelagt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 13, 2007 ingen hjelp å få?? regner med at det er bensinpumpa som har tatt kveld.... er det mye arbeid å bytte den? Er det noen her som ei pumpe liggende som de kan selge til meg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 13, 2007 kjør strøm rett på pumpa fra batteriet så ser du om det er pumpa som er gåen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 13, 2007 Hadde jeg hatt ledninger så skulle jeg prøvd det. Men når bilen blir ryddet for ferien da var det mye som forsvant.... Huff,dette var kjiipe greier. Er i båtsfjord,det er fredag og ingen kan hjelpe. Fin start på ferien. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 13, 2007 Det er strøm til pumpa,kan reelet være gåen selv om det er strøm?? Tømte bensinfiltret og prøvde å starte igjen,men det kom ikke bensin dit. Hvist reelet er gåen,hvordan sjekke det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 13, 2007 Ganske sikker på at pumpa på denne sitter i tanken. Hvis du sjekker under teppet innerst inne i bagasjerommet litt på venstresiden skal du finne en luke, der finner du lokket til koblinger for bensinrør og den elektriske kontakten til tankmåler og bensinpumpe. Tar du opp dette lokket ligger bensinpumpa i en brakett nederst i tanken. Jeg byttet pumpe på min audi 100 fra 1990. Den tok kvelden i begynnelsen av påsken selvfølgelig og da var det umulig å få tak i orginal. Kjøpte da en på biltema som ikke hadde rukket å stenge. Byttet om + og - tilkoblingen på pumpa og byttet ut orginaltilkoblingen av bensinslange på pumpa med en slangeklemme. Funka som en drøm. Den har fungert utmerket i godt og vel et år nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...