HÆ...bulk i bunnen av bilen??

Anbefalte innlegg

Nå skjedde det noe rart med A3'eren. Skulle ha en ting på baksetet å løftet setet frem å så at gulvmatten bak (i passasjersiden) bøyde opp at...som om det lå noe under den. Løftet matten opp og konstaterte at det ikke lå noe. Tenker at det kanskje var noe vann eller noe som hadde fått teppet til å strekke sig (Far out I know) men det var tørt som bare det.

 

Ser da inn under bilen og da er faen meg en av de "kupler" eller hva man skal kalde de (en rund forhøyning/fordypning med noe gummi inne i) var trykket 5-8 cm opp mot kupeen...Et område på ca. 15-20 cm inkl. den kuppel var trykket opp (området er ca. midt på bilen i passasjersiden 5-10 cm fra den skjøten ml. karosse og bunden) og lagde en bulk så svær at det så ut som at det lå noe under matta!?!

 

Dette synes jeg jo var litt rart for jeg har ikke subbet ned i noe og det er ikke noe som har slått opp i bunden av bilen med så stor kraft at bunden ville bli bulket. Dessuten er alle slanger/kabler rundet det området helt intakte og det er ingen skrapemerker i bunden!

 

Det rare er det som følger. Jeg prøver å slå med hånden for å se om jeg kunne banke det ned igjen (igjen far out, for det er jo liksom en stål bunn i en bil vi snakker om) - det lykkes ikke.

 

Så prøver jeg å stille meg med begge beina oppå matten å hopper litt opp å ned...Da giver det sig og det blir rettet nesten helt ut...

 

WTF...skal dette kunne la sig gjøre??? Er bunden på en bil så myk at dette skal kunne skje? Hvordan kan det skje?

 

Al hjelp settes pris på...skal jo kanskje selge bilen snart og dette trenger jeg ikke nå : eek ::confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke vært ute med jekken å bommet da? høres nesten sånn ut.. gummi klubbe er greit å bruke på slike men må ha på noe under om lakken å slikt har sprukket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke vært ute med jekken å bommet da? høres nesten sånn ut.. gummi klubbe er greit å bruke på slike men må ha på noe under om lakken å slikt har sprukket.

 

Er ikke lenge siden jeg hadde bilen jekket opp men jeg har aldri hatt jekken der. Men selv om jeg hadde hatt jekken der er det da ikke rart at bulken så lett kunne presses tilbake :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se på bildet: den røde ring er det området som var trykket opp. Den grønne ringen er fortsatt ikke helt på plass etter at jeg klarte å presse ned bulken...

 

Dette er jo ikke et sted man ville sette en jekk...dessuten er det kommet i de seneste dagene, over en uke siden jeg senket bilen...

HPIM2760.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke være fra gammelt av?

 

Ser jo ikke ut som at noe har vært borti dær nylig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke være fra gammelt av?

 

Ser jo ikke ut som at noe har vært borti dær nylig.

 

Har ikke vært der hele tiden! Ville ha lagt merke til om det så ut som at det lå en pose med 2 kg. poteter under gulvmatta :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en lignende bulk på akkurat samme sted har jeg faktisk sett på en kompis sin a3: klø : men hva den kommer av aner jeg ikke. Jeg hadde tippet at noen har bommet med jekken:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

typisk sted å sette jekken det der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

typisk sted å sette jekken det der.

 

Ok. Det kan fint være et sted man plasserer jekken - jeg gir meg på det :o

 

For å spørre på en annen måte; kan det passe at bunden er så myk at man kan rette bulken opp så let som ved å "trampe" på den innenfra kupeen?

 

Bilen/bunden er allright?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan se ut som et verksted har plassert en av "bærearmene" på bukken feil og dermed presset opp bunnen din. Disse har jo et relativt stort "hode" som bilen hviler på i det den blir løftet opp.

Bare en tanke;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville også ha tippet på jekken...kan jo være du ikke har lagt merke til det før nå og ha vært fra gammelt av...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville også ha tippet på jekken...kan jo være du ikke har lagt merke til det før nå og ha vært fra gammelt av...

 

Det er jo ikke hver dag jeg ser ned bak framsetet nei, så det er jo en mulighet. Men bunnen skal kunne gjøre sånn eller?

 

Har planer om å selge bilen og vil gjerne vite om dette er normalt (at bunnen skal kunne gi etter på denne måten) så evt. kjøper ikke plutselig kommer tilbake å sier: : mad :: pisk :: slå :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kanskje noen var på vei til å bøffe felgene dine og jekket feil, samtidig som de bel avbrutt :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plåten i bilen er jo tynn og myk. Så dette er nok ikke noe uvanlig. Men som sagt bør du sjekke at lakk og alt er inntakt hvis dey har vært noen skarpe knekker så lakken kan ha sprekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plåten i bilen er jo tynn og myk. Så dette er nok ikke noe uvanlig. Men som sagt bør du sjekke at lakk og alt er inntakt hvis dey har vært noen skarpe knekker så lakken kan ha sprekt.

 

Ahh...bra. Plåten i bunnen er tynd og myk! Da kan dette ikke være noe problem da...har sjekket at den tjukke 'guffen' i bunnen ikke er skrapet opp eller men her er det fylt med skit/sand/møkk så det er ikke let å se...satser på at dette går greit!

 

Takker for alle svarene.

 

@ remy...jeg er på ut for å kjøpe låsebolter nå. Du har et poeng!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahh...bra. Plåten i bunnen er tynd og myk! Da kan dette ikke være noe problem da...har sjekket at den tjukke 'guffen' i bunnen ikke er skrapet opp eller men her er det fylt med skit/sand/møkk så det er ikke let å se...satser på at dette går greit!

 

Takker for alle svarene.

 

@ remy...jeg er på ut for å kjøpe låsebolter nå. Du har et poeng!

 

Smart det i disse østeuroper dager da felger forsvinner raskere enn de går på!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.