#1 Skrevet Juli 14, 2007 Pirelli W 240 Sottozero Pirelli W 240 Snowsport Bridgestone Blizzak LM 25, hadde disse i 17" for mange år siden, og de var knallgode. Nokian Hakka RSI, hadde disse også (meget fornøyd), men finner ikke en leverandør med gode priser:( Goodyear Ultra Grip Performance Dekkene skal være i 225.40.18... Hvis du har noen erfaring eller anbefaling, kom med den:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 14, 2007 Jeg kan anbefale deg Vredestein Wintrac Xtreme. Jeg kjørte på disse i 225/40R18 i fjor vinter å var meget fornøyd med dem. Var egenlig litt skeptisk til 18" vinterdekk men ble positivt overasket over dem:) Disse kan anbefales på det sterkeste:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 14, 2007 I 18 er jeg ikke sikker, men har kjørt på Blizzak, Maxi ice og X-ice i 17" som skal være gode dekk.. Men alle disse kommer langt bak de dekkene jeg har brukt de siste 2 sesongene. Yokohama ICEGUARD. Det dekket sitter helkt sykt på snø og is, samtidig som det funker meget bra på afalt når snøen glimrer med sitt fravær Var til og med en trønder som satt på i Funesdalen i vinter som var overbevist at det var piggdekk jeg kjørte på.. Så for min del blir det å spore opp nye Yokohama Iceguard til neste år 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 14, 2007 Jeg kan anbefale deg Vredestein Wintrac Xtreme. Jeg kjørte på disse i 225/40R18 i fjor vinter å var meget fornøyd med dem. Var egenlig litt skeptisk til 18" vinterdekk men ble positivt overasket over dem:) Disse kan anbefales på det sterkeste:) Jeg hadde Vredestein Wintrac 4-Xtreme, kan ikke si at de var noe bra i det heletatt, de var utrolig glatte (hard gummi). Hadde de på min Allroad i fjor, men det er mulig at de er bedre hvis du tar bort 4- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 14, 2007 Wintrac 4 xtreme er et dekk med høyere lastekode enn Wintrac xtreme, så ja de er hardere enn de jeg kjørte på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 14, 2007 Yokohama IceGuard UTEN TVIL! Bedre vinterdekk får du rett og slett ikke. Er overlegne alle andre jeg har prøvd, både på snø, is og våt asfalt. Yokohama IceGuard IG721 http://www.yokohamatire.com/TireIntro.asp?TireID=51 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 14, 2007 Dekkene skal være i 225.40.18... Hvis du har noen erfaring eller anbefaling, kom med den:) Spør du meg finnes det kun 2 vinterdekk i 225/40x18 som egner seg godt til våre forhold. Det er Nokian RSI og Yokohama IG20. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 14, 2007 Spør du meg finnes det kun 2 vinterdekk i 225/40x18 som egner seg godt til våre forhold. Det er Nokian RSI og Yokohama IG20. Yokohama IG20 er lillebroren til IG721. Ble fortalt når jeg kjøpte mine at det var samme gummiblanding, men bedre grep på IG721 pga mønstret. Kosted noen hundrelapper mer pr. dekk, men absolutt verdt pengene. Bare husk å ikke kjøpe et vinterdekk med H eller V merking, disse er IKKE beregnet for norske forhold, men autobahn forhold. De er iallefall ikke brukbare i Finnmark 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 14, 2007 Dette er en diskusjon jeg følger med på siden jeg er på jakt etter både felg og vinterdekk (piggfrie) i 18" til min Passat 2006 modell stasjonsvogn. Følger med, følger med...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 14, 2007 Spør du meg finnes det kun 2 vinterdekk i 225/40x18 som egner seg godt til våre forhold. Det er Nokian RSI og Yokohama IG20. Enig med at RSI er brae dekk, hadde det på Quicksilver, men hvor finner man Yokohama eller RSI billig da?? Hvem forhandler Yokohama? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 15, 2007 Hvem forhandler Yokohama? Billigst på Yokohama IG20 eller IG721 vil jeg tro er http://www.johsbjerkerekvisita.no da http://www.dekkonline.com ikke har disse to modellene. Uansett ingen billig dimmensjon dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 15, 2007 Billigst på Yokohama IG20 eller IG721 vil jeg tro er http://www.johsbjerkerekvisita.no da http://www.dekkonline.com ikke har disse to modellene. Uansett ingen billig dimmensjon dette. dekkonline har bare yokohama AVS Winter, er de gode. Noen som vet om gode priser på Nokian RSI da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 15, 2007 Det er et dekk med hastighetskode V, dvs ikke egnet for Finnmarksvintre og norge generelt. Det er et høyhastighets vinterdekk til bruk lenger sør i europa. Dårlig grep på alt annet enn våt asfalt Du trenger vel ikke kjøre fortere enn 160? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 19, 2007 Da ser det ut som det blir Yokohama Iceguard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 19, 2007 Da ser det ut som det blir Yokohama Iceguard Et klokt valg av en klok: klø : mann. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 19, 2007 Da ser det ut som det blir Yokohama Iceguard Hvor handler du dekkene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 20, 2007 Er det vinter i Alta nå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 20, 2007 Er det vinter i Alta nå? Vår venn Ken Arne beveger seg på tynn is hele året han. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 23, 2007 Jepp:) Her er det vinter, men det er vel vinter i sør også?? Eller har Sommeren kommet dit i år: smil : Jeg handler dekkene hos en kompis i sverige... Der var prisen helt ok... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juli 23, 2007 Jepp:) Her er det vinter, men det er vel vinter i sør også?? Eller har Sommeren kommet dit i år: smil : Jeg handler dekkene hos en kompis i sverige... Der var prisen helt ok... Den grønne vinteren er den verste, for da fyrer man ikke i ovnen..... Dine venner er mine venner?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juli 23, 2007 Den grønne vinteren er den veste, for da fyrer man ikke i ovnen..... Dine venner er mine venner?? Har kansje fått til en god pris hos http://www.johsbjerkerekvisita.no , hvis du også skal ha, så si fra, kansje enda billigere:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juli 23, 2007 Kan jo være interessant å høre prisen. Jeg begrenser meg imidlertid til 225/45R17.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...