#1 Skrevet Juli 14, 2007 Spørsmål fra en nybegynner... hvordan vet man om bremseskivene er slitte og utskiftningsklare? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 14, 2007 Tja... Når du kjenner en TYDELIG kant ytterst på skivene. Skiftet mine nå nettopp etter jeg rundet 160000km... Kantene var ikke "ille", men kjente at der var en kant på 1-2mm ytterst på de fremre skivene.. Skulle uansett skifte klosser, så da skiftet jeg like godt ALT foran og bak. Skiver OG klosser... Truls 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 14, 2007 Finnes som regel også et minstemål for hvor tynne de kan være. Dette står evt. på skiva, som regel i navet av skiva/der felgen ligger an. Kan være vanskelig å se da det er rust/møkk der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 15, 2007 Du finner også opplysninger om minstemål på nettet. Enten ved å søke i dette forumet, eller ved å google litt. En annen ting å se etter er om det er kast i skivene. Hvis man f.eks. har kjørt med et handbrekk som har ligget på, slik at det har gått en smule varmt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 15, 2007 AHa..det er tydelig kant helt ytterst på skivene, som sikkert utgjør 2 mm i dybde og bredde. Hvor kritisk er det å kjøre på dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 15, 2007 AHa..det er tydelig kant helt ytterst på skivene, som sikkert utgjør 2 mm i dybde og bredde. Hvor kritisk er det å kjøre på dette? Usikker! Klossene har nok tilpasset seg skiven over tid, og ligger på en måte "innenfor" denne kanten... Problemet kommer nok når klossene blir veldig slitte og du skal ha på nye klosser, da vil de nye klossene kanskje komme i konflikt med denne kanten.. Mulig du skulle tatt en tur innom et verksted og hørt litt med de som har riktig kompetanse... JEG er ihvertfall ingen ekspert... Truls 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...