#1 Skrevet Juli 14, 2007 Har RH AD CUP på vinter, men forrige eiger har sikkert brukt sand papir på den blank polerte kanten. Korleis få den fin igjen? og kan ein lakke rett på aluminium? Syns felgane er fine men dei ser jo heilt jævlig ut no.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 15, 2007 Har RH AD CUP på vinter, men forrige eiger har sikkert brukt sand papir på den blank polerte kanten. Korleis få den fin igjen? og kan ein lakke rett på aluminium? Syns felgane er fine men dei ser jo heilt jævlig ut no.... På alu må du vel først ha en spesiell alu grunning om jeg ikke husker feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 15, 2007 Hvis du vil ha de blanke er det jo bare å polere de opp igjen. Mye bedre enn hele lakken. Tar tid men myyyyye finere resultat. Vannsliping opp til 2000 papir så over på alustoff. Gjorde d selv på noen fuchs felger eg hadde. De var glassblåste og etter noen timers arbeid ble de sånn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 15, 2007 Som sagt, poler opp kanten igjen! Syns det kler Cup-felgene veldig godt. Gjorde selv dette i vår, endel jobb med det men blir bra tilslutt EDIT: Så ikke at det var snakk om vinterfelger, da er visstnok ikke polert kant en kjempeidé.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 15, 2007 Kan eg polere dei opp igjen og bare lakke dei med klar lakk? Ka er rekke følga\prosedyra for å polere dei opp igjen? Ka eg treng? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 17, 2007 Uansett ka du gjer så ikkje lakk oppå den ferdig polerte delen. Bruk heller et par timer i året for å holde de fine. Klarlakken er vanskelig å få fin + det blir mattere med lakk. Eg brukte først vannslipepapir på 500, 1000 og 2000 så over på autoglym sin paint renovator og metal polish. Så fikk eg tak i dette http://www.englishcustompolishing.com/usca/automotive.html og la d på toppen og aluminiumsfelgen ble akkurat som chrome. Meget fornøyd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 17, 2007 Problemet mitt er at det er vinter felger, tenke på salt osv... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 17, 2007 Ja klar over d men tenk på sår i klarlakken og salt i såret..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 18, 2007 Som eg har sagt før Øyvind. Gunmetal;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 18, 2007 Ja. Men kor monge gonga iløpet av ein sesong må ein polere dei opp igjen då? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...