Skoda Octavia Stasjonsvogn - første bilder!

Anbefalte innlegg

Fått litt Volvo former bak ser jeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Christian Johnsen

Ligner mer på Mærsje C-klasse synes jeg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samtidig som den har likhetstrekk med både Volvo og Benz sp viser den også tydelig familielikhet med Skoda Fabia stv.

skoda-fabia-kombi-02.jpg

Når kommer den nye Octavia (både sedan og stv) til Norge egentlig? Har ikke sett noen av dem enda, og det begynner å bli en stund siden bildene av sedanen ble offentliggjort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

samme slo meg også når jeg så bildene.. ikke akkurat stygg bil, synes nå jge ihvertfall..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Interiøret er jo ganske nice:) Minner ikke mye om gode gamle Skoda nei..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

slo meg på 1 sekund også :D

Volvo hofter over baklyktene...

Men noen som vet om denne kommer med 2.0TDI 4x4?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den kommer med 2.0 TDI, den kommer med DSG, men ettersom 4x4-versjonen enda ikke er lansert så er det litt vanskelig å si hvilke motorer den kommer med.

Her er pressemeldingen fra Skoda:

Opprinnelig postet av http://www.skoda-auto.com

The New Škoda Octavia Estate to Be Launched in Paris

The Škoda Auto motor company shows the first official photographs presenting another car-body version of the new Škoda Octavia model – the Škoda Octavia estate car. The estate version is based upon the Octavia model introduced at the Geneva International Motor Show last spring.

The Octavia estate is different from the basic model in the body rear end offering even larger boot space – the basic arrangement has a capacity of up to 580 litres of luggage. If you fold down the rear seat (the backrest as well as seat base are folding

and split in the ratio of 2:1), you will have a loading capacity of up to 1620 litres.

The Škoda Octavia estate model is 4572 mm long, 1769 mm wide and 1467 mm high. Its range of power plants is identical to the Octavia model, which means that the customers can choose from a total of six power units: the 1.4 MPI/55 kW and 1.6 MPI/75 kW petrol engines; 1.6 FSI/85 kW and 2.0 FSI/110 kW direct injection petrol engines; or two diesel engines: 1.9 TDI-PD/77 kW and 2.0 TDI-PD/103 kW. The supply of gearboxes remains unchanged as well; apart from the standard five-speed and six-speed gearboxes, it is possible to opt for a six-speed automatic gearbox for all engines (except 1.4 MPI/55 kW); a direct shift gearbox (DSG) is available for the diesel engines.

The new Škoda Octavia estate will make its first official public appearance at this year’s international motor show Mondial de l’Automobile in Paris.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.