#1 Skrevet Juli 15, 2007 satt inn ledningsnett og motor i 90 20v q alt av ledningsnett ser ut til å være bolt on.. får strøm på alt utenom lambda(lasket utenom-12v) og får ikke styrestrøm/puls fra tenning til starter.. (har lasket her også for å prøve å fyre) er det noen som har borte i dette.. prøver å fyre så slår den etter, virker som motoren er sur(nybygd) men skulle da tro det blir borte etter å ha prøvd å starte den jevnlig den siste dagen.. samt renset plugger osv hyppig.. motoren er 91 mod s2 3b med tilhørende motronic.. finner ikke ut: bh : , noen med viten? takker for alle svar.. kan vel også føye til att dette haster litt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 15, 2007 Sjekket at pluggkablene er satt riktig?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 15, 2007 jepp, flere ganger.. også sjekket att timing står riktig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 15, 2007 noen som har koblet opp dette i en 20v 90 noen gang?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 15, 2007 Har du sjekka at alle 4 sikringene har strøm når du kinner da? Lamda skal få strøm om du har kobla riktig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 15, 2007 alle har strøm, men lambda har ikke, men denne har jeg lasket slik att den får strøm(bare for å starte) alle kontakter osv er koblet på riktige farger osv.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 15, 2007 Har du 200 nett må du legge opp egen ledning til innslaget. får du gnist da? sjekka feilkoder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 15, 2007 dette er en 1991 90 20v coupe.. får gnist men har ikke mulighet til å se feilkoder.. trodde jg slapp å legge ny innslagskabel når jeg hadde så "ny" bil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 15, 2007 har noen oversikt over hvordan jeg må koble til innslag på starter? og hvor +kabelen til lambda skal?? har sjekket s2central.net.. der finner jeg koblingspunkt.. men finner ikke denne på sikrings/relê boksen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 15, 2007 noen som veit??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 15, 2007 Lamda får spenning fra sikring 26 som får strøm fra O på sikringsboksen Innslaget skal kobles på B50A Mener det er den sorte pluggen om jeg husker rett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 16, 2007 okei, da er vi litt lengere men du må forklare litt med tesjke, fordi jeg første gangen jeg sku fyre.. satte jeg lambda på 0 på sikringsboksen, skjedde ikke noe.. har målt etter spenning her mens tenning er på, uten noen form for pluss/spenning.. innslaget skal kobles på sort plugg sier du? er dette da en løs kontakt i nettet? eller mener du den sorte brede kontakten som skal festes i selve boksen? takk så langt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 16, 2007 Husker ikke når O skal gi spenning(kan hende den bare lev 12v når bilen går). Men bilen skal starte uansett om lamda er med eller ikke. Sorte pluggen er den med mange kabler på. Ville fått lånt meg en vag-com for å sjekke at alle giverene er med. går bensinpumpa og da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 16, 2007 ja jeg skulle absolut hatt ett vag-com.. kan ikke du bare komme hit å feilsøke litt da ;P pumpa går den, og dysene åpner, for jeg vil kalle pluggene relativt våte når jeg skrur de ut etter ikke å ha startet.. men, har skrudd opp sakte på trykksiden(bensin) etter jeg har prøvd å fyre, der spruter det.. men ikke så mye som jeg har sett det gjøre på en annen s2.. veit ikke hva dette har å si, bare en observasjon.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 16, 2007 Hvis du får knist og bensin skulle den jo starta om alt er rett. Beste løsningen er nok å lese ut feilkoder. Ellers må du måle at hall,rpm og posisjonsensor er ok. er kun disse giverne som skal få motor til å starte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 16, 2007 okei, får blå og fin gnist(mener jeg da) du veit vel ikke hva slags resultater jeg skal få om disse giverne er korrekt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 16, 2007 RPM og posisjonsenor er akkurat som ABS sensor.kinn på starter og sjekk at du får ac spenning og evt ohm de. Hallgiver kan du sjekke at du får 5v ut på den mitterste pinnen når viduet passer hallgiver. Er sveive på motor med en skralle forsiktig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 16, 2007 okei, takker da skal jeg prøve dette.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 16, 2007 tenkte på, jeg har satt inn 7a svinghjul.. kan dette kødde til triggerne?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juli 17, 2007 noen som veit om dette har noe å si?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juli 17, 2007 opp:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juli 17, 2007 ville bare si ifra at da er den startet.. 7a svinghjul på s2 går altså ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...