Nybygd audi turbofemmer vil ikke gå !!!

Anbefalte innlegg

heisann.

 

Tenkte jeg skulle lufte det her nå som jeg har gått tom for ideer,

Saken er at motoren starter, for så å harke seg på tomgang i 5-6sek så dør den ut.

 

Sjekket gnisten å den er svak og veldig "gulaktig"

Har sjekket hallgivere og timing opp til flere ganger,

 

MEN her er det merkelige.

Da jeg prøvde en annen styreenhet så startet den fint og gikk som ei klokke. Kjøpte den styreenheten for så å sende den ned til jonus. Fikk den igjen å monterte den å¨da var bilen tilbake i det vanskelige hjørnet igjen, snakket med jonus igjen å fikk låne en av han bare for å dobbelsjekke om det ikke var styreenheten. Bilen like vanskelig med den lånte motronicen. Dette er snakk om en 3b motor med org sprut

 

Vist noen kommer med tips som kan få dette opp å gå igjen skal få jenta å halve ålesund(om det er noe å ha da):)hehe

 

takker for tips og råd :)

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensintilførselen...??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensintilførselen...??

 

Den er fin. har målt trykk og holde trykk.Dette ligger på ca 3bar som også oppsettet skal ha.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøp haltech! da får du det slik du vil! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

din starter hvertfall den da.. hehe..

 

er pluggene våte da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøp haltech! da får du det slik du vil! :)

 

 

 

vi lever i 2007 :P

 

kjøp motec eller autronic.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

din starter hvertfall den da.. hehe..

 

er pluggene våte da?

 

 

hehe, det er pina meg bare så vidt med.

 

pluggene er fulle i bensin ja. Det er tenningsproblem jeg har men ikkje pokker om jeg finner ut av det.: gråter :: bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har lambda strøm?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vi lever i 2007 :P

 

kjøp motec eller autronic.. ;)

 

Vill du kalle et nytt haltech system for gammeldags?

Har ikke bruk for mer en hva et haltech e6x gir. MER en bra nok, pluss dei tar ikke fantasipriser på 20lapper slik autronicen og div andre sprut har.

 

Autronic er vell greit å ha vist du har en race rigga bil, NOE min ikke er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøp haltech! da får du det slik du vil! :)

 

Blir vell til det ja Christian, men da får du koble opp:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenkte mest på det att autronic er enklere.. pris fortstår jeg.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har lambda strøm?

 

Jepp. men bilen skal gå om lambdan er defekt eller avkoblet.

Når den funket kjørte jeg uten lambda i det hele tatt for jeg hadde ikkje tilpassa plassen til filteret og lambdaen.

 

kjørte bilen bare fra verkstedet å hjem da så motoren ikke sku ta skade

 

eneste jeg kan merke vist lambdaen er vekk er at den kutter på 3500 omd og den gikk veldig magert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greit med et sprut folk her har mappet før også da!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om du har bensin, og feilen er der med annnen og. er det mulig det er coilen som er synderen da? er jo ivertfall kjapt gjort å prøve med en annen coil, så har du eliminert den og:)

 

ang kostnader på sprut. kostnadene ved innkjøp er en ting, en annen ting er kostnadene v mapping. etpar av tunerne jeg snakka med mente haltech var såppas mye mer tidkrevende å mappe.. slik at de skulle ha mer for å mappe det en andre sprut. (dette varierer helt sikkert til hver enkelt tuner og hva dem foretrekker)

en ting å ta med i pris vurderinga det og;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om du har bensin, og feilen er der med annnen og. er det mulig det er coilen som er synderen da? er jo ivertfall kjapt gjort å prøve med en annen coil, så har du eliminert den og:)

 

ang kostnader på sprut. kostnadene ved innkjøp er en ting, en annen ting er kostnadene v mapping. etpar av tunerne jeg snakka med mente haltech var såppas mye mer tidkrevende å mappe.. slik at de skulle ha mer for å mappe det en andre sprut. (dette varierer helt sikkert til hver enkelt tuner og hva dem foretrekker)

en ting å ta med i pris vurderinga det og;)

 

Har prøvd en coil fra en NG motor, Møller Ålesund mente at NG/7A og 3b har samme coilene..

Er det noen som kan bekrefte dette som har familiealbumet ? Den vet jeg funker men min ville ikke starte i det hele tatt med den coilen.

 

Jeg skal ha Haltech E6X når jeg har råa, for har kompiser som har mappet dette før. og som har fått det til skikkelig, her går 2 biler her oppe som er selvmappet med dette sprutet.

Men uansett så er jo det helt latterlige høge priser for å mappe en bil..

dei vet ivertfall å ta seg godt betalt, det er det ingen tvil om dessverre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres mest ut som om ikke pluggene får nok strøm. Sjekket spenning inn på coil ?

Coil bør du jo prøve. Sjekk jording på hele motoren ? Ladespenning ? Nok strøm på batteri ?

 

 

Hvis alle pluggene har gul svak gnist vell å merke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres mest ut som om ikke pluggene får nok strøm. Sjekket spenning inn på coil ?

Coil bør du jo prøve. Sjekk jording på hele motoren ? Ladespenning ? Nok strøm på batteri ?

 

 

Hvis alle pluggene har gul svak gnist vell å merke.

 

satt direkte strøm fra batteriet og opp til coil uten bedring, Har som sagt prøvd en annen coil med tillhørende sluttrinn men er usikker på om NG 10v motoren har samme coil som 3b. Møller mente ivertfall det.

Jordingen er bra, har målt plugglendingene å dei er bra, plugger er nye, ja. har prøvd det meste jeg kan komme på so har med tenningen å gjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ladespenningen ligger på 14.3 og plenty med støøyt på batteriet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med rotor/fordelerlokk? Mener rotoren i noen tilfeller kan sprekke i den området som forbinder senter med rotortupp. Kan jo ohme der. Mulig det skal være en kiloohm eller noe der, eller om det skal være full gjennomgang er jeg litt usukker på. Hvis det er rotor så er det knot og skifte, er limt på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med rotor/fordelerlokk? Mener rotoren i noen tilfeller kan sprekke i den området som forbinder senter med rotortupp. Kan jo ohme der. Mulig det skal være en kiloohm eller noe der, eller om det skal være full gjennomgang er jeg litt usukker på. Hvis det er rotor så er det knot og skifte, er limt på.

 

hele dinna skiten der skiftet jeg ca 3km før motoren stoppet og overhalingen startet.

Men prøvde Aleksander Urke sin fordeler og lokk uten hell på den fronten der.

 

OG JA... Det var et helvette ¨å få av dinna rotoren.heheh.

 

Takker for tips og råd fra hele gjengen, :)

 

Håper bare det ordner seg snart.

Økonomien strekker rett å slett ikke til med hiddensprut heller på dinne siden av året: gråter :

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge familiealbumet har 3B, NG, NM og 7A den sammde coilen. Det er ikke noe startsperre av noe slag som gjør dette heller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge familiealbumet har 3B, NG, NM og 7A den sammde coilen. Det er ikke noe startsperre av noe slag som gjør dette heller?

 

Nei er ikke startsperre nei. da hadde den vell ikke fyra for så å gå noen sekunder på tomgang. da hadde den bare tent og stoppa igjen med en gang eller ikke tent i det heiletatt.

 

takker for tips:)

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

startsperra lar motor gå i 2sek før den slokner motor ;)

 

hva har du gjort av overhaling..fikk beskjed av jonus att man ikke kan bruke 7a svinghjul her ...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

startsperra lar motor gå i 2sek før den slokner motor ;)

 

hva har du gjort av overhaling..fikk beskjed av jonus att man ikke kan bruke 7a svinghjul her ...?

 

Skiftet stort sett alt uten om veiv og 4 stempel.

7a svinghjul ja, men jeg har kjøpt clutch kit fra velox til 3b.

 

UANSETT så har jo bilen funket etter overhaling, eneste jeg gjor var å ta ut hjernen og for så å sende den til jonus. Kan jo ikke bare dø slik plutselig, : klø :

Dette er desidert den mest trøblete bilen jeg har hatt siden jeg fikk lappen,

Hadde det ikke vært så infernalsk gøy når det funker hadde jeg solgt den på flekken.

(og før jeg spytta inn et betydlig beløp i noe som heter motor og som ikke vil gå skikkelig):P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er spørsmålet hva jonus har gjort med den?? Ikke det at jeg tviler på han, men kan vel ha skjedd noe feil evt?

 

Evt om fordeleren er sliten?? Kompis byttet på sin 2,3 etter å ha prøvd det meste, og det gjorde susen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.