#26 Skrevet Juli 18, 2007 Skulle fått lånt med hjernen min om du var litt nærmere Ville dobbeltsjekket at det ikke var noe så teit som en bøyd pinne i den digre kontakten til motronicen eller noe sånt jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Juli 18, 2007 har du satt inn 7a svinghjul, har vi begge gjort samme brøleren.. tok ut igjen kassa og satt inn 3b svinghjulet.. startet på første.. triggerne sitter faktisk annerledes hos 3b enn hos 7a.. bekreftet dette med jonus i dag.. mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Juli 18, 2007 ville sjekket pinnene jeg også, er alt der helt? sjekk også "mot" hylser på braketten, strammer de rundt pinnene? kan gjerne være vakkelfeil der et sted.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Juli 18, 2007 Da er spørsmålet hva jonus har gjort med den?? Ikke det at jeg tviler på han, men kan vel ha skjedd noe feil evt? Evt om fordeleren er sliten?? Kompis byttet på sin 2,3 etter å ha prøvd det meste, og det gjorde susen.. Er samme prob med min org motronic som med jonus sin. Fordeler er også prøvd.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Juli 18, 2007 Skulle fått lånt med hjernen min om du var litt nærmere Ville dobbeltsjekket at det ikke var noe så teit som en bøyd pinne i den digre kontakten til motronicen eller noe sånt jeg. Det var det siste jeg sjekket etter jeg gikk tom for ideer på hva som kan vær galt. Det såg bra ut og kontakta setter seg ganske bra ned i. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Juli 18, 2007 har du satt inn 7a svinghjul, har vi begge gjort samme brøleren.. tok ut igjen kassa og satt inn 3b svinghjulet.. startet på første.. triggerne sitter faktisk annerledes hos 3b enn hos 7a.. bekreftet dette med jonus i dag.. mvh Der er vell bare en triggerpinne. det var det på mitt orginale og på det jeg kjøpte hos velox. Vist det er det som er gale så skulle vell bilen ikke startet på en chippet hjerne heller? For bilen gikk strøkent den når jeg lånte en annen hjerne. men dette skal utsjekkes nærmere ja. Takker for alle tips. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Juli 18, 2007 En tanke som slår meg er et om bilen starter på orginal hjerne og går bra da, så er jo alle følere og tenningsdeler ok... Da bør det vel være hjernen? Bare en liten tanke... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Juli 18, 2007 En tanke som slår meg er et om bilen starter på orginal hjerne og går bra da, så er jo alle følere og tenningsdeler ok... Da bør det vel være hjernen? Bare en liten tanke... Det er det som slår meg med, men Jonus sa jo at hans hjerne var ok når jeg lånte den å da kan jeg ikke gjør noe annet en å stole på det, Noen som melder seg til å prøve mi? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Juli 18, 2007 Det er det som slår meg med, men Jonus sa jo at hans hjerne var ok når jeg lånte den å da kan jeg ikke gjør noe annet en å stole på det, Noen som melder seg til å prøve mi? Kan prøve den jeg i morgen kveld kanskje.... Om det er som du sier at den gikk helt fint med den andre hjerna er det vel ikke mye tvil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Juli 18, 2007 rekner med du ha prøvd å plugge ut lmm? Min harker og hoster slik som din nå. får ûber feit blanding, og ryker svart. Det er pga av LMM. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Juli 18, 2007 Kan prøve den jeg i morgen kveld kanskje.... Om det er som du sier at den gikk helt fint med den andre hjerna er det vel ikke mye tvil... Det hadde vært suupert Tobben, da får man ivertfall vite det heeilt sikkert om det er det eller ikke som er prob. kan ringe imorra jeg: rolleyes Når det gjelder LMM så funker den utmerket, Det er tenningen som er hovedproblemet her. Har prøvd LMM også for å vær sikker på at det ikke var den. Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Juli 19, 2007 DA har jeg å Tobben(Takk:)) prøvd styreenhetene mine på på hans bil og den hadde ingen problem med å starte. sååå da er spørsmålet, kan svinghjulet mitt lage så masse styr? Det er akkurat som at tenningspunktene ikke stemmer i det hele tatt.. Blir ivertfall ut igjen med motoren for å sjekke svinghjulet for det glemte jeg å sjekke overens med det orginale:o vi krysser fingrene: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Juli 19, 2007 har du satt inn 7a svinghjul, har vi begge gjort samme brøleren.. tok ut igjen kassa og satt inn 3b svinghjulet.. startet på første.. triggerne sitter faktisk annerledes hos 3b enn hos 7a.. bekreftet dette med jonus i dag.. mvh Det er ikke samme delenr. på 7A og 3B svinghjulene i hvertfall,så ett eller annet er forskjellig. Borgen har jo 7A motoren sin ute,så du kunne jo sett på det svinghjulet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Juli 19, 2007 de er ikke like.. svinghjulet på 7a kan du ikke sette på 3b.. jeg satte på 7a.. startet ikke, ikke snakk om. byttet til 3b svinghjul,, startet på første 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Juli 20, 2007 de er ikke like.. svinghjulet på 7a kan du ikke sette på 3b.. jeg satte på 7a.. startet ikke, ikke snakk om. byttet til 3b svinghjul,, startet på første Min startet jo forsåvidt: klø : Uansett så blir motoren kastet ut i løpet av kort tid så da finner man ut av det: rolleyes Takker for hjelpen folkens: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Juli 20, 2007 Min startet jo forsåvidt: klø : Uansett så blir motoren kastet ut i løpet av kort tid så da finner man ut av det: rolleyes Takker for hjelpen folkens: rolleyes Hva skjer med prosjekt-tråden da?! oppdatering er vel på sin plass ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Juli 20, 2007 DA har jeg å Tobben(Takk:)) prøvd styreenhetene mine på på hans bil og den hadde ingen problem med å starte. sååå da er spørsmålet, kan svinghjulet mitt lage så masse styr? Det er akkurat som at tenningspunktene ikke stemmer i det hele tatt..Blir ivertfall ut igjen med motoren for å sjekke svinghjulet for det glemte jeg å sjekke overens med det orginale:o vi krysser fingrene: rolleyes Hvorfor ta den ut ? Fjern braketten som holder sensorene ved svinghjulet og roter motoren til du kan se TDC pinnen. Sjekk så posisjonen på reimhjul i front, da kan du eventuellt sammenligne med en orginal bil. 7A svinghjul passer fysisk og det er ingenting i veien for å bruke det mekanisk, men uten å være 100% sikker mener jeg TDC pinnen sitter ett annet sted enn 3B. Men, som sagt, det finner du ut om du gjør som jeg foreslo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet Juli 20, 2007 Har du sjekket at register er 100% korrekt? Min RS2 var 1 tann feil, kunne starte noen dager, andre dager var den helt umulig. Fikk satt opp register på nytt og hadde aldri problem etter det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Juli 20, 2007 har målt plugglendingene å dei er bra, Hvordan har du målt pluggledningene? Du kan få ofte ikke være nok å måle disse med multimeter. Det går jo høy spenning i disse, og skal de sjekkes 100% må de testes ved driftspenning. Er det brudd eller skader på kabelen, kan dette gjøre at spenningen fra en kabel hopper over til den andre... Jeg ville prøvde og bytte kablene for og få dette sjekket 100% unna veien. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Juli 21, 2007 har du montert 7a svinghjul.. kan du bare glemme å starte.. prøvde alt mulig før jeg fant ut att jeg mååte ut med kasse.. da jeg byttet til 3b svinghjul(fra 7a) startet den på første.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet Juli 22, 2007 har du montert 7a svinghjul.. kan du bare glemme å starte.. prøvde alt mulig før jeg fant ut att jeg mååte ut med kasse.. da jeg byttet til 3b svinghjul(fra 7a) startet den på første.. Jeg skal utigjen med motoren så da får jeg jo sjekket overens med mitt org svinghjul. men jeg bestillte jo et 3b clutch sett med lettvektsvinghul så ikke vet jeg. Vil tro det er lettere å ta ut motoren en girkassen: rolleyes Da får jeg sjekket over ledningsnett om det er noe som ligger i jord eller om det er et ledningsbrudd en plass.. Kommer tilbake med oppdateringer når ting skjer igjen på Prosjekt-tråden Takker enormt mye for hjelp og opplysninger Mvh Ole Johnny 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet Juli 22, 2007 Rett sta å skru noda??? Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet Juli 24, 2007 kjøp haltech! da får du det slik du vil! det beste valget for en 5 cyl df audi ville vere en autronic sm4 som takler alt av org sensorer på denne motoren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet Juli 24, 2007 SM4 er bra ja, men er de så bra til 5 syl? De fleste kjører vel med fordeler å SM4 på 5 syl. Nira skal takle 5 syl... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet September 5, 2007 Da er feilen lokalisert. Rev ned girkassen på mandag etter en uke med forsking og med hjelp fra en meget meget dyktig kar med navn torbjørn aspehaug. En stor takk til han.. Synderen har hele tiden vært svinghjulet som har 3 ubrakoskruer som holder startkransen. Desse er magnetiske og gir fra seg impulser til svinghjulssensoren. 3 impulser mellom hver tenningspuls er teit og skjønner godt hvorfor ikke motoren går slik den skal da.. Den fyra med en gang jeg satt på det org svinghjulet. Da lurer jeg på om det er noen andre som har hatt problem med det lettvekts svinghjulet SPEC leverer til 3B med motronic? Dette hadde selvfølgelig ikke hatt noen betydning vist man hadde kjørt hiddensprut. Nå blir det dreid ny sliteflate på det org svinghjulet så jeg slipper mer tull på denne frontet.. Er rimelig frustrert over saken. Snakket med Velox Motor Tuning i går og dei sa at dei hadde levert haugevis av desse svinghjulene til 3b med motronic.. Så da er spørsmålet, er det noen her inne som har handlet derifra? Skulle ivertfall tru det iogmed det er en hell "haug" som har handlet der med audi.. Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...