Nybygd audi turbofemmer vil ikke gå !!!

Anbefalte innlegg

Magiker Tobben slår til igjen............:tilber: Ikke den bil ikke han har klart å fått i orden!!! Supert du har fått funne feilen da Ole "Jokki" : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjørte mange år på 7a svinghjul på min 3b motor..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjørte mange år på 7a svinghjul på min 3b motor..

Å? det er ivertfall ulike delenr på 7a og 3b. Er noe med triggerpinnen, den står ikke på samme plass.

jeg har ikke hatt 7a svinghjul så ikke vet jeg, jeg vet bare at bilen min ikke funker på dritten velox selger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis motoren har fungert med det svinghjulet (ref motronic nr 2) så kan det da ikke være det.

Først så fungerte det ikke, så bytte du motronic så fungerte det, så fungerte det ikke når du bytta tilbake.

Da er det et aller annet du beveger på når du bytter hjerne ville jeg sakt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis motoren har fungert med det svinghjulet (ref motronic nr 2) så kan det da ikke være det.

Først så fungerte det ikke, så bytte du motronic så fungerte det, så fungerte det ikke når du bytta tilbake.

Da er det et aller annet du beveger på når du bytter hjerne ville jeg sakt.

hehe, ja det trodde vi med. men det er ikke det skjønner du. nå har jeg hatt på og av om hverandre noen ganger. starter hele tiden med org svinghjul og ikke spec sitt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synderen har hele tiden vært svinghjulet som har 3 ubrakoskruer som holder startkransen. Desse er magnetiske og gir fra seg impulser til svinghjulssensoren. 3 impulser mellom hver tenningspuls er teit og skjønner godt hvorfor ikke motoren går slik den skal da..

Den fyra med en gang jeg satt på det org svinghjulet.

Mvh

Regner med at det her er snakk om et alu svinghjul med en startkrans i rustfritt, men selv da har jeg vanskelig for å forstå hvordan 3 magnetiske umbrako bolter klarer å påvirke G4 (TDC) sensoren (eller G28 RPM sensoren).

Hvis dette er tilfelle, kan du jo alltids bytte ut umbrakoene til rustfire/syrefaste, da kan de ikke bli magnetiske.

Mulig jeg har misforstått noe :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at det her er snakk om et alu svinghjul med en startkrans i rustfritt, men selv da har jeg vanskelig for å forstå hvordan 3 magnetiske umbrako bolter klarer å påvirke G4 (TDC) sensoren (eller G28 RPM sensoren).

Hvis dette er tilfelle, kan du jo alltids bytte ut umbrakoene til rustfire/syrefaste, da kan de ikke bli magnetiske.

Mulig jeg har misforstått noe :confused:

Du har helt rett, fjernet boltene og startet opp, bilen gikk ikke slik den skal. Setter så på igjen det org svinghjulet og bilen går som en klokke. prossedyren er gjort opp til flere ganger så det er ikke en periodisk feil heller. Feilen må ligge i dette svinghjulet på en eller annen måte..

Må vell bare bite i det sure eplet å handle et nytt på møller til 6500.-:bs:: bråk :: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at du har lest ut feilkoder,

og sjekket at "TDC"-tappen står på samme plass på begge svinghjulene.

Vet at de induktive sensorene (G4 & G28) er meget følsom for korrekt avstand, mellom sensor & jerntapp/starterkrans.

Hvis starterkransen er i rustfritt, gir denne da godt nok signal for G28 sensoren ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at du har lest ut feilkoder,

og sjekket at "TDC"-tappen står på samme plass på begge svinghjulene.

Vet at de induktive sensorene (G4 & G28) er meget følsom for korrekt avstand, mellom sensor & jerntapp/starterkrans.

Hvis starterkransen er i rustfritt, gir denne da godt nok signal for G28 sensoren ?

Starter kransen skal vis vær org VAG del ifølge spec(velox)

ditta med avstander så prøvde vi å måle overens med det org og alu hjulet, der var litt avvik men det er snakk om 2-3 millimeter, men en ting er sikkert, dette svinghjulet blir kastet så langt vekk at fanden sjøl ska få leite lenge etter det. blir handlet nytt org svinghjul, koste hva det koste vil.

men det jeg lurer på er om noen andre her inne kjører på dinne typen svinghjul fra spec?

Synst jeg såg et bilde av et slik svinghjul på en salgstråd her inne..http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=81260&highlight=3b+svinghjul

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.