Anbefalte innlegg

Den er chippet og 3" fra turbo, ca.300hk. Men føler at ikke all effekten er tilstedeværende innimellom, drar bra fra 3000, men når jeg når 4000 så føler ejg at den har mer å gi innimellom, småjukser kanskje litt da også? Dette merkes når jeg har full gass... Også plutselig føler jeg at den går som en rød brannbil igjen.

Når jeg startet den i dag så ble det litt køkjøring saktegående på tomgang, da begynte det å ryke fært av eksosen, og luktet olje. trodde da at noe hadde røket, turbo, motor el. men så ga det seg når jeg begynte å kjøre vanlig, så var veldig merkelig???

 

Noen som har noen formeninger?

 

Takker på forhånd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde vært intressant å høre åssen turbotrykket oppfører seg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, har fulgt med litt på det også, stort sett som før, ligger rundt 1.1bar også daler det etterhvert til 0.9ca. ved full gass. Har ikke snøring på hva det skal ligge på men??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, har fulgt med litt å det også, stort sett som før, igger rundt 1.1bar ved full gass også daler etterhvert til 0.9ca. har ikke snøring på hva det skal ligge på men??

 

har du mulighet til å prøve anna lmm? kansje n75..? vist det lugger litt pleier det å være noe som er halveis gåent...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du mulighet til å prøve anna lmm? kansje n75..? vist det lugger litt pleier det å være noe som er halveis gåent...

 

Jeg har rensket den litt innimellom for å se om det hjelper, men ingen endring, mulig den kan være gåen fordet. n75? Byttet også bensinpumpe for den jeg hadde ula så fært når tanken begynte å bli tom. byttet da til en rs2 pumpe, den nippelen jeg satte på pumpa som en slags adapter var det ganske liten opning i, mulig det har noe å si, uten at jeg kan tenke meg det, i og med at den er beregnet for oljetrykk, og det pleier å være mer enn 4 bar.

 

Et eller anna er det nok? men kan jo være så mye. skal ta opp innsugsrøra i morra og se om det er noen olje der..

Fant ut nå i etka at du får lamdasonde for med og uten katalysator til aby, og jeg har fjernet den for ikke så lenge sia, kanskje det har noen innvirkning?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1.1 bar lader min 2.2 AAN Originalt......... Så hvis du har chip i din så må det være noe alvorlig gale et sted :) Lekkasje på trykksiden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med steg 2 chip ca 300hk så skal du lade 1.5 bar @ 2900rpm ca. Med lekkasje på trykksiden vil du fort ikke få mere enn 1-1,2bar maks. Og då går bilen også dårlig!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har vi ve svaret der tenker jeg, vet ikke riktig om turbotrykksmåleren er riktig da? Går slange fra dump og igjennom et t-stykke som er koblet til i enden av innsuget også til måleren.

 

Da vil jeg kanskje tenke meg at den kkk24'n eller hva det er har sett sine beste dager:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan sjekke o ringen på cooleren din, min var sprukket, og da fikk jeg lekasje som gjor att jeg ikke fikk mere en 1,1 bar.. byttet den og sjekket alle klemmene so fikk jeg 1,4 ca

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg har alt tett, så peaker måleren min 1.5 Og holder seg der til rundt 4000rpm hvor den ikke faller lenger enn til rundt 1.4bar. Men med lekkasjer lader jeg maks 1.3 KANSKJE 1.4 i noen få sec, så er jeg nede i 1.1 og lavere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg har alt tett, så peaker måleren min 1.5 Og holder seg der til rundt 4000rpm hvor den ikke faller lenger enn til rundt 1.4bar. Men med lekkasjer lader jeg maks 1.3 KANSKJE 1.4 i noen få sec, så er jeg nede i 1.1 og lavere.

 

Da har vell du ikke org k24.7000 turbo?? min ladet 1,5 med k26 til 4000 for så å dette ned til 1.0 rett før rødstrek.

 

Lars Henrik:

Når vacum slangen min ned på resirk kom borti manifold å smeltet ladet ikke min heller mer en 1.0-1.1

Det trenger ikke kun å vær på trykksiden det er lekasjer for at turbo ikke lader det den skal.

Vist bilen er chippet så har du ivertfall en lekasje en plass.Trykktest systemet så finner du det med en gang.

 

Kjente slange som ryker er belgen in på innsuget. koster 240kr på møller for en ny en:) har skiftet min 2 ganger iløpet av 1 år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ole, mente at den faller til ca 1.4rundt 4000rpm, så går den sakte nedover til rundt 1.0 ca ved rødstrek hvis jeg ikke er helt på trynet. Men det er lenge siden bilen min har gått som den skal :P Har K24 7000 jo.

 

Men det er som sagt på sitt beste. Nå har jeg byttet alle utenom 2 slanger på trykksiden med silikon, samt de som mangler er det hull i (har prøvd å tette det, men uten hell, samt IC min lekker :( )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar gutta!

 

Jeg har demonter ic'n tidligere, så har lurt litt på om det lekker der ett sted, prøvd å skru den til bedre osv, men har ikke blitt bedre. Hva er det letteste å trykkmåle den med? Sitter den oringen på venstre side av ic, altså ut siden?

Også kan det hende forrige eier har tatt ut chippa og solgt de, ser at noen har vært å klodd på hjernen. for den sitter ikke der den skal, henger fast under der bare, så skal opne den uans tenker jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkelt og greit. Ta noe som er ca størrelse til der LMM går innpå. Jeg tok bunn av en halvliterflaske, borret hull, satt i en bilventil, og teipet rundt til størrelsen ble litt mere passe til slangen LMM er koblet til. Så skrur du av LMM, setter "trykktesteren" din på istede for lmm, lar bilen stå i fri (kun helt for sikkerhets skyld) så setter du trykk på. Start forsiktig, så er det bare å prøve seg frem. Du hører fort hvor det lekker henn. Hvis du ikke hører eksakt med en gang, prøv å dytt hånden rundt der lyden er så kjenner du hvis det blåser osv. Selv har jeg gjort det, og funnet lekkasjer OVERALT i hele motorrommet mitt :P Nå er så godt som alt byttet til silikon, og ny ic venter på meg da den jeg har lekker ved venstre tanken, og skal bruke silikon slange for å feste den på "inngangen" istede for o-ring saken som for meg virker helt idiotisk!

 

Og da håper jeg at jeg slipper noen vakum lekkasjer på en stund! Muligens jeg faktisk bygger om med en større IC med annen plassering enn den orginale, men det får jeg se på hvis ikke den andre IC jeg har tilgjengelig er tett heller. Spent på det :)

 

Håper du finner ut av det :D Utrolig morro når du først får bilen til å gå som den skal! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkelt og greit. Ta noe som er ca størrelse til der LMM går innpå. Jeg tok bunn av en halvliterflaske, borret hull, satt i en bilventil, og teipet rundt til størrelsen ble litt mere passe til slangen LMM er koblet til. Så skrur du av LMM, setter "trykktesteren" din på istede for lmm, lar bilen stå i fri (kun helt for sikkerhets skyld) så setter du trykk på. Start forsiktig, så er det bare å prøve seg frem. Du hører fort hvor det lekker henn. Hvis du ikke hører eksakt med en gang, prøv å dytt hånden rundt der lyden er så kjenner du hvis det blåser osv. Selv har jeg gjort det, og funnet lekkasjer OVERALT i hele motorrommet mitt :P Nå er så godt som alt byttet til silikon, og ny ic venter på meg da den jeg har lekker ved venstre tanken, og skal bruke silikon slange for å feste den på "inngangen" istede for o-ring saken som for meg virker helt idiotisk!

 

Og da håper jeg at jeg slipper noen vakum lekkasjer på en stund! Muligens jeg faktisk bygger om med en større IC med annen plassering enn den orginale, men det får jeg se på hvis ikke den andre IC jeg har tilgjengelig er tett heller. Spent på det :)

 

Håper du finner ut av det :D Utrolig morro når du først får bilen til å gå som den skal! ;)

 

Okei, hørtes greit ut:) bilventil, mener du da en ventil til et dekk f. eks.??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp. Slik som sitter i felger som du fyller luft i dekket med ;) Da kan du trykkteste systemet ditt på en bensinstasjon osv om du vil vettu :D Enkelt og greit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp. Slik som sitter i felger som du fyller luft i dekket med ;) Da kan du trykkteste systemet ditt på en bensinstasjon osv om du vil vettu :D Enkelt og greit.

 

Riktig, funker greit med kompressorn hjemme og vel?

Takker for svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare ikke kjør på med 8 bar ellerno :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare ikke kjør på med 8 bar ellerno :P

 

Skal nok gå rolig for seg ja. pusle litt bare:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det ryker fært av eksosen når bilen går på tomgang, og bare da. Hva kan være årsaken til det? Turbo?

Noen som vet?

 

Takker på forhånd

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.