#1 Skrevet Juli 15, 2007 Monterte KW på A6`n for ca 1 mnd siden, og 19" med nye dekk.. Kjørte på dette et par dager for at ting skulle gå seg til med tanke på fjærer osv.. Fikk tatt 4 hjulskontroll på vag verksted her i byen... Da jeg hentet bilen fikk jeg beskjed om at hjulene forran ikke ble helt etter skjema så de kompanserte med litt mere caster for å få lik slitasje.. Fikk beskjed av verksmester om å følge nøye med slitasjen på dekkene.. Kjørte til Trondheim i forige uke og da jeg var kommet frem skulle jeg sjekke om det vistes noen slittasje,,da ser jeg at Venstre forhjul var nesten på kordene på innerkant, og høyre litt mindre slitt på innerkant. Verksmester poengterte at bak var allt som det skulle.. Bortsett fra det faktum at høyre bakhjul er nesten helt nedslitt fra midten og ut. Venstre bakhjul er slitt på innerkant tror jeg det var.. Beskjeden var at allt var innenfor rammene av tillat toleranse på de forskjellige pungter. Det skal sies det at etter hjulstillingskontrollen har jeg ikke rørt på justeringen på demperene, og jeg kjører på Falken gummi.. Har jeg noen form for garanti på dette? Er det ikke mulig å få rett camber forran med KW justerbart? Koster jo masse cash for 4 stk nye 19" falken dekk..som er brukt opp på 2000km 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 16, 2007 Er dårlig med justeringsmuligheter for camber på denne. Eneste er å skyve traversen sideveis på bilen, noe som selvsagt påvirker camber på begge sider. Man er derfor avhengig av at en side er i minus og den andre i pluss for å kunne korrigere. Såvidt jeg veit er det kun spissing og sporingskurve som kan justeres uavhengig foran på denne. Jeg ville klaget på utført arbeid var jeg deg. Greit nok er bilen senket og kan derfor muligens ikke stilles inn til eksakt rette mål. Målene på de fleste apparater rundt om er jo ikke beregnet for annet enn standard og sportsunderstell men, Det merkelige er imidlertid at den ikke sliter hjula likt. Spør du meg kan da heller ikke vinklene være like pr. side, enten de skulle være innenfor eller utenfor toleranse. Ville absolutt prøvd meg med å FÅ ny kontroll + erstatning av dekk. Fikk du utskrift av kontrollen forresten? Der står jo de målene bilen skal ha/har. Er disse utenfor toleranse? Er det stor forskjell fra side til side? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...