Polering, Meguiars, blank bil....

Anbefalte innlegg

Jada, da fikk vi endelig rotet oss til å hente og kjøpe produktene fra Meguiars og i går måtte det raskt prøves. Og ja, det blir blankere, det blir mer dybde i fargene. Har lest så mye skryt nå at jeg trodde jeg skulle bli negativt overrasket etter all hypen, men den gang ei! Bare etter å ha vasket bilen med Meguiars Car Wash var bilen blankere enn med AutoGlym! Etter polering med Meguiars 66 og Meguiars 26 ble dette resultatet. Og ja, for å nevne det, clay saken var ekstrem!!!!!!

 

30593.jpg

 

30594.jpg

 

30595.jpg

 

Lakkerte felgene mine for et par uker siden også :)

30599.jpg

 

Katten til mor (måtte prøve det nye objektivet til kamera, tatt på ca 8 meters avstand)

30597.jpg

 

30598.jpg

 

Og siden jeg hadde bursdag i går:

30596.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 ting:

 

- SYKT bra bilder, bare å si ifra om du vil fotografere bilen min da den er ferdig ;)

- RÅE produkter meguairs har.. blir en helt vill shine i lakken som ingen andre produkter matcher :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor bestilte du ifra. Du kunne ikke forklart for en nybegynner eksakt hva du bestilte og i hvilken rekkefølge du bruker det? ;) Trenger noen gode tips

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såg jo meget bra ut! :)

Brukte du maskin eller polerte for hånd?

Fornøyd med #66 og #26? Greie og jobbe med?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Polerte denne gangen for hånd bare for å prøve, kjøpte av han Megaiers duden i Norge (dyrt :)) Produktene er griseenkle å jobbe med. Skal polere med maskin i morgen for å få det skikkelig, kommer med bilder etc da! Bruker 66 som clean/polish og 26 som wetshine etterpå. Vasker først med såpa deres som gjorde bilen like fin og blank som med autoglym polish :D hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Polerte denne gangen for hånd bare for å prøve, kjøpte av han Megaiers duden i Norge (dyrt :)) Produktene er griseenkle å jobbe med. Skal polere med maskin i morgen for å få det skikkelig, kommer med bilder etc da! Bruker 66 som clean/polish og 26 som wetshine etterpå. Vasker først med såpa deres som gjorde bilen like fin og blank som med autoglym polish :D hehe

 

Så da er rekkefølga di slik:

Clay

#66

#26

?

 

Er #66 lakkrens og polish i ett og samme produkt?

Bilder fra morgendagen blir morro å sjå! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først carwash, så poleringen med 66 ja, den er minimalistisk slipende og renser lakken samtidig som shine, 26 er bare shine. Clayen brukte jeg kun på de overflatene med nupper som er umulige å vaske bort, feks rundt skjermer der det setter seg asfalt nupper og annet skrot. Spray på, dra over, glatt som glass :) Kan brukes overalt det trengs da :) Ellers er wheel brightner noe å anbefale, blandet opp, sprayet de møkkete vinterfelgene, lot det virke par minutter, gnei minimalistiskt og spylte av = bling rene felger :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først carwash, så poleringen med 66 ja, den er minimalistisk slipende og renser lakken samtidig som shine, 26 er bare shine. Clayen brukte jeg kun på de overflatene med nupper som er umulige å vaske bort, feks rundt skjermer der det setter seg asfalt nupper og annet skrot. Spray på, dra over, glatt som glass :) Kan brukes overalt det trengs da :) Ellers er wheel brightner noe å anbefale, blandet opp, sprayet de møkkete vinterfelgene, lot det virke par minutter, gnei minimalistiskt og spylte av = bling rene felger :o

 

#66 er sikkert greit hvis man har ganske greit utgangspunkt, altså forholdsvis ny lakk uten så mye forurensninger og drit. Jeg ville nok valgt en litt kraftigere lakkrens så jeg er sikker alt som SKAL bort, går bort. Ville også tatt lakkrens og polish hver for seg, men dette er jo valgfritt. :) Jeg pleier å bruke clay over hele bilen, funker som gull. Utrulig hva man får bort med den!

 

Har akkurat fått ei flaske med Wheel Brightener jeg også! Bedre felgvask/avfetting skal man lete lenge etter! Trenger ikke bruke svamp engong. Også lukter den marsipan! : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns 66 fjernet bra med dritt jeg. Hadde først noen striper i lakken etter fugledritt, polerte med autoglym, ble ikke borte, ble raskt borte med 66. Glemte å ta før, etter og etter etter bilder :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns 66 fjernet bra med dritt jeg. Hadde først noen striper i lakken etter fugledritt, polerte med autoglym, ble ikke borte, ble raskt borte med 66. Glemte å ta før, etter og etter etter bilder :(

 

Men noe bilder har du vel? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finner ikke den #66 på hjemmesiden til Meguiars jeg.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må man logge inn for å handle? Snålt, hadde handlet uten å måtte registrere meg, men kan vel likegodt ta det på bilxtra :)

 

Høres hyggelig ut å polere med meguiars ja, testet en gang, men ikke step polish som dere gjør, anbefaler dere noe annet enn trådstarter, evt tillegg til lista på toppen?

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må man logge inn for å handle? Snålt, hadde handlet uten å måtte registrere meg, men kan vel likegodt ta det på bilxtra :)

 

Høres hyggelig ut å polere med meguiars ja, testet en gang, men ikke step polish som dere gjør, anbefaler dere noe annet enn trådstarter, evt tillegg til lista på toppen?

 

:)

 

Jeg måtte logge inn hvertfall!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

clay baren er helt sinnsyk:) Kjøpte den selv forrige helg:) Ekstremt bra resultat:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

M66 er et kombo-produkt, som inneholder litt rens, masse polish, og noe voks, ikke mye.

Bruker dette en del selv, hvis bilen ikke er ille, ilag med f.eks oransje cyclo-puter og Clash Ohlson maskina med to hoder har du mulighet til å få et bra resultat slik som Remy har fått her. Et lag M26, vente 5-6 timer og et lag til, så blir bilen enda blankere...

 

Wheel Brightner luklter ikke akkurat marsipan vil jeg si...hehe...men men, dette er et meget bra middel til felgene, men vært obs på hva dere bruker det på, polert aluminium og chrom vil jeg anbefale dere å holde dette unna, eller iallefall prøv på en liten mindre synlig plass føre dere dusjer inn felgen...

 

Ellers så virker det som du ble fornøyd med det du handla Remy? Focusen til bror din ble også meget bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare forhør meg litt her.

 

Jeg har brukt autoglym før - da har jeg smurt på voks - ventet til den er helt tørr og så fjernet den.

 

Men på Meguiars står det at den skal fjernes FØR det er tørt. Helst ta en flate om gangen.

 

Noen som har noe å si om dette ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare forhør meg litt her.

 

Jeg har brukt autoglym før - da har jeg smurt på voks - ventet til den er helt tørr og så fjernet den.

 

Men på Meguiars står det at den skal fjernes FØR det er tørt. Helst ta en flate om gangen.

 

Noen som har noe å si om dette ?

 

Kommer vel ann på hvordan innholdet på flaska virker best og skal/bør brukes. Er opp til hver enkelt produsent å finne ut hva som funker best med deres produkter. En voks/sealer som skal tørke kan fungere like bra vs en som skal på, rett av. Det beste og lureste er å lese nøye på flaska før man begynner å jobbe. :)

 

Veit sannelig ikke om du fikk svar på det du lurte men var et forsøk hvertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 66 står det at man skal la den tørke til en matt, hvit pulvrete finish! 26 kan stå på i et døgn eller to med repetering umiddelbart for optimal shine! Fortsatt blankeste bilen i gate etter bruk i regnevær, stått i regnevær uten å ha blitt vasket siden siste polering haha..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare forhør meg litt her.

 

Jeg har brukt autoglym før - da har jeg smurt på voks - ventet til den er helt tørr og så fjernet den.

 

Men på Meguiars står det at den skal fjernes FØR det er tørt. Helst ta en flate om gangen.

 

Noen som har noe å si om dette ?

 

Om produktet skal tørke eller ikke kommerhelt ann på hva slags produkter du bruker...Alle produktene til Meguiars som inneholder voks har en tørkeperiode...

Om man lar m66 tørke er litt opp til hver enkelt, hvis man ikke lar den tørke så mister den bare sinn beskyttenede egenskap. Noe man tilsetter igjen med M26.

 

Remy: Alt av vok sanbefaler jeg at får en liten periode før det legget nytt lag over, Ikke fult så lenge på M26 som på f.eks M21...Denne er greit at får 12 timer mellom lagene...slk at du er sikker på at den er herdet skikkelig. Lag på lag uten at det får herdet skikkelig kan føre til skjoldete finish, og man må starte på nytt.

 

Remy: Jeg er den samme som Cossyboy på Bilforumet btw.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er dt noen tråder om nybegynner polering her inne?

step by step eller noe, skulle hatt noen tips:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er mer bestilt gitt, og gleder meg til å påføre Meguiars #7 show car glaze :) for deretter å beskytte den med yellow wax 26! Masse nye pads, ting og tang, og polish med litt mer cut enn 66. Har noen ting i lakken som trenger litt mer sliping :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.