Anbefalte innlegg

Noen som vet om det er forskjellig diff og mellomaksel på disse bilene?

Tenker på utveksling og lengde på mellomaksling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke ut som det er noen forskjell på bakdiffen i familiealbumet i hvertfall. I tillegg bruker AAN og AAH (2.8) samme bakdiffen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel kanskje slik at en RS2-kasse ville passe rett på en S6 også da...

Sluttutveksling på s6 6trinn er jo iallefall 4.11 : 1 , så da er det kanskje dette også på s6 automat ?

Mye mulig at det er lik lengde på girkasser også, f.eks... ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en helt annen utveksling på Automaten. S4 har jaffal en diff som heter AAT. Den Som står på en automat heter AET.

Har skiftet dette selv, da jeg har bygd min om til manuell.

Solgte automatkassen til en med S6 så jeg er rimelig sikker på at disse har samme utveksling.

 

Det er vel antispinn på S6, så da må du vel ha en S6 diff fra en manuell.

 

Mellom akslingen passer hvis det skal brukes dobbelt masse svinghjul.

 

Mvh/Glenn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Morten Bondø

Er vel kanskje slik at en RS2-kasse ville passe rett på en S6 også da...

Sluttutveksling på s6 6trinn er jo iallefall 4.11 : 1 , så da er det kanskje dette også på s6 automat ?

Mye mulig at det er lik lengde på girkasser også, f.eks... ?

 

Har RS2 kasse jeg: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg å.Pris på de da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

AHH tosk jeg å.Forbanna bayer.Regner med du HAR montert RS2 kasse.

Skaller hodet i bordet no!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må vel funke me en S4-diff også da?

men, den har vel diffsperre da... I kombi me antispinn er vel ikke det smartest...?

 

Evt. kople ut antispinn, lage diffsperreknapp!?

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S4 diffen har en vakumstyrt sperre, dette opplegget mangler på en S6. Vet ikke åssen antispinn funker på S6, men det er nok mulig å koble ut på et vis.

 

Ja jeg har montert RS2 kasse i min S4 John!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

He,he!

Var det jeg tenkte ,ETTERPÅ.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ikke drikke så mye da vet du: vinke :

 

Skal du bygge om en S6?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette "uhellet" var jo etter bare en øl.Sikkert noe annet som ikke stemmer regner jeg med.

Det er en jeg kjenner som har planer om å bygge om en S6 med automat til manuell,og jeg har jo ei RS2 kasse liggende så det var liksom bare det å finne ut om den kunne brukes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he sånn kan det gå!

 

Ok, jeg kan vel forsøke å skremme han karen fra og bygge den om til manuell da!

 

Det som må byttes er følgende:

 

Girkasse fester, drivakslinger framme, diffen bak, pedalsett, legge opp rør til pedal/slavesylinder, giroverføringer med mansjett, sette på svinghjul med clutch og trykkplate, mellomplate hvis han skal ha dobbeltmasse svinghjul.

 

Sikkert noe jeg har glemt, men det skal vær det meste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Glenn Ivan Munthe

Det er vel antispinn på S6, så da må du vel ha en S6 diff fra en manuell.

 

Nix, min har ikke det, spinner svært fint ;) og har ingen bryter for å koble det inn/ut heller.

 

Ikke diffbrems/aut.sperre du tenker på ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Glenn Ivan Munthe

drivakslinger framme

 

Drivakslinger ?

Er det nødvendig da ?

Er det ikke bare forskjellig flens, dvs at automaten har boltsirkel 100mm, mens 6trinns-kassa har 108mm...?

Eller har de forskjellig lengde i tillegg ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Morten Bondø

Drivakslinger ?

Er det nødvendig da ?

Er det ikke bare forskjellig flens, dvs at automaten har boltsirkel 100mm, mens 6trinns-kassa har 108mm...?

Eller har de forskjellig lengde i tillegg ?

 

Drivakslingene framme er mye kortere og har en helt annen flens.

 

Ser forskjellen på flensen på dette bilde:

etka bilde.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Thomas Wathne

Nix, min har ikke det, spinner svært fint ;) og har ingen bryter for å koble det inn/ut heller.

 

Ikke diffbrems/aut.sperre du tenker på ?

 

Tror det kom Diff sperre eller aut sperre på diffen bak, det var det jeg mente... ikke ett fullverdig antispinn system på alle fire hjul.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.