Lambdasonder til A6 biturbo

Anbefalte innlegg

Hei,

helt fersk i forumet, og gleder meg til å være mye aktiv her. Virker som det finnes et hav av kunnskap her, så det er til stor hjelp for en som er helt rå på mekkinga.

Jeg har en A6 2000 2.7T, og for litt tid tilbake dukket en motorfeil opp. Jeg var innom en kompis for diagnose, og fikk følgende feilkoder : 17704 , 17521 og 17539. Etter hva jeg forstod var den ene en sporadisk feil som bare hadde kommet og gått en gang, mens 2 av dem var lambdasonde spenningsfeil på bank 1 og bank 2 ( fint om noen kan bekrefte dette :) )

Jeg ringte møller og fikk en stygg pris på disse sondene, pluss at de ikke kunne fortelle meg hvilke det var ?! Videre snakket jeg med en kompis som sa at disse kunne jeg kjøpe billig på biltema, men han var litt usikker. Er det noen som har gode råd?

På forhånd takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har noen ide her? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg vet er at de på biltema brukes av mange her på forumet. Dog man må skjøte litt på ledningene for å få de til å passe med den kontakten som er i din spesifikke bil. Om du drar på møller og tar diagnose så kan de helst sikkert fortelle deg hvilken det er snakk om.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, fant ut at det er feil på lambdasonde 1 på sylinderrekke 1 og 2... Sier det noen noe? En annen ting, tips / bilder for montering av turbotrykksmåler på 2.7 biturbo?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sylinderrekker 1 og 2, dvs alle 6 sylinderne. Høres ut som du må bytte lambda nummer 1 ja. Går sterkt ut ifra at det er lambdaen nærmest turbo det er snakk om.

Ang trykkmåler så er det vell bare å finne en slange som går inn på innsuget og sette en T der. Uten at jeg vet spesifikt hvordan det gjøres på 2.7T.. På 1.8T så er det rimelig enkelt ihvertfall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er visst en kjent feil på 2,7. Pappa byttet sine for ca 1 mnd siden på sin 2001 modell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det noen andre symptomer som dukket opp eller var det bare lampa som begynte å lyse for motorfeil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pappa sin nøler litt under gasspådrag, men vet ikke om det er pga lambdasondene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen merkbare feil, kun motorfeil som lyser. Den blir borte av og til også :confused:

Men kan jeg da bruke fra biltema?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.