Anbefalte innlegg

Det er sikkert skrevet om det på forumet før, men er det noen som kan fortelle meg hva slags dieselmotor jeg kan sette inn i en Golf 1? - Altså alt fra den originale 50-hesteren til 1,9 TDi. - Og hva de forskjellige utgavene krever av modifikasjoner mht. innfesting (motorfester) og drivaksler? - Og er det noen som vet om det er nødvendig å skifte bensinrørene for noen av motorene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veit ikke så mye om dette, men helt sikkert er det at de letteste å montere er de som ikke har motorstyreenhet. Altså ikke TDI motorer.

De andre motorene krever ikke så mye elektronikk. Motorer du da kan bruke er dieselmotor fra nettopp golf 1 og 2 TDK motorer og fra Caravelle/Transporter T2. De må du evt. skifte motorfester, oljefilterholder og bunnpanne på for å få til å passe i golfen. Antakelig passer også dieselmotor fra eldre Audi 80 ved å skifte motorfester og oljefilterholder.

Hvilke TDI motorer som kan passe veit jeg ikke helt, men regner med Caddy 9k9 og Passat rundt omkring 95 mod kan passe. Problemet med disse igjen er motorstyreenheter, ledningsnett, startsperre og instrumenter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk - det var vel omtrent det jeg var ute etter. Jeg er kjent med de elektroniske vanskelighetene med TDi, og hadde tenkt meg noe enklere. Aller helst ville jeg ha kjøpt en fiks ferdig Golf 1 diesel veteran - hvis noen vet om en slik ...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.