Diverse problemer med Golf Tdi

Anbefalte innlegg

Litt trøbbel med golfen om dagen, det er en 1994 modell 1.9 tdi.

1. Motoren fjusker/ bilen hopper til når jeg kjører.

Dette skjer når jeg har sluppet opp gassen og så gir på igjen, skjer typisk ved 1500-2000 rpm, men også delvis ved andre turtall.

2. Temperaturmåler inne i bilen viser aldri over 90 grader. Termostat ble byttet i fjor.

Ved normal kjøring legger nåla inne i bilen seg på rundt 80 grader, mens ved tomgangskjøring i 10-15 minutter legger den seg på 90, men jeg har all mulig grunn til å tro at denne temperaturen ved tomgang er vesentlig høyere.

Temperaturgiver, som sitter i røret på motor som går til radiator, ble byttet i fjor (bare for å forsøke noe).

Den orginale som satt der husker jeg hadde en gul plastring rundt (dessverre klarer jeg ikke finne igjen den orginale delen, men den ligger vel inn på ATKE kanskje?), mens den nye har en blå plastring (delenr på giveren: 6U0 919 501 B ).

Dette skiftet gjorde absolutt ingen forskjell.

Noen som har ATKE som kan hjelpe litt her?

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne egentlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noen idèer i heletatt?

Bent Owe, du har alltid et svar hvertfall?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklageligvis ingen gode sikre forslag, men en tanke: Er noen av motorfestene løse/defekte/meget slitt. Tenker da på om det du kjenner som fusk kan være at motoren løfter seg fra ett av festene idet du gir på/slakker av.

Innstilling på dieselpumpa? Kanskje den er litt ujustert slik at tenninga/innsprøytningstidspunktet blir feil?

Lest ut feilkoder på motor? Kanskje det er noe å finne der. Iallefall kan du sjekke timinga/innstillinga på pumpa med diagnoseverktøy.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.