trøbblete golf 4 1,8T (fjusker)

Anbefalte innlegg

nå gir jeg opp snart..

Byttet:

lambdasonde

Kjøletemp giver G62..

Tenningsmodul

ECU

LMM

N75J

Plugger

Coiler

Sjekket:

resirkulasjonsventil ifra forge.

sjekket med startgass for vakumlekk, og byttet og gått over alle vakumslangene.

turbo har ingenting slakk ut/inn, men noe slakk opp/ned.

nullstillt ECU. Factory settings..

renset gasspjeld og tatt adaption etterpå= ok.

renset IAT( intake air temp sensor)

Også merket at om jeg gir korte gass støt på tomgang, så nøler den litt og smeller litt i eksosen.

 

 

Turbotrykket bygger seg jevnt opp til 1,1 bar ca bilen fjusker fra ca 2000rpm, og opp til 2800rpm ca.

Bilen er chippet på ts racing i 2005, jeg kjøpte bilen nå med fjuskinga. Tatt teste med vag com : ingen feil. logget tenningsbank, trekker ikke tenninga til bake noen ganger. volten på lambda sonde varierer på tomgang fra 0,1v- 0,6v, 0,7v ovs hele tiden.. = riktig.

Også kjørt med G62 temp giver for kjøleveske frakoblet.. ingen forskjell.

 

 

Hva gjør jeg nå?: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som kan gi tips eller? er vel flere som kan 1,8T motoren her eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

som sagt jeg sliter med noe av det samme. men er tom for tips selv desverre:/

jeg tror chippen min kan være tullete. men vi kunne prøve å byttelåne magnet ventil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får du noen feilkoder? kan være at reg reim er en tann feil..

Da får man camshaft position sensor feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen feilmeldinger og magnetventil N75 er ny.

tenninga ligger på 11- 12 grader ved tomgang 840- 880 rpm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det kan være tenningsmodul? Den vil vel heller ikke komme opp på feilminnet.

Pluggledninger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det kan være tenningsmodul? Den vil vel heller ikke komme opp på feilminnet.

Pluggledninger?

 

? kom og vis meg pluggledningene:) Finnes ingen, er 4 coiler pr sylinder på denne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sliter med noe av det sammen, min bygger seg bra opp mot 1.4 og så går det ned til 1.o igjen. så går den opp og ned mellom 1.0 og 1.4 bar hele tiden. også chippet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry, det visste jeg jo, har jo hatt en sånn.. Får skylde på for mye øl i ferien, hehe..

BTW, har du 16 coiler??:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry, det visste jeg jo, har jo hatt en sånn.. Får skylde på for mye øl i ferien, hehe..

BTW, har du 16 coiler??:)

 

Når fikk 1.8T motorene 16 silyndere? Er 4 av dem... Med andre ord 4 coiler... Er 20 ventiler..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry, det visste jeg jo, har jo hatt en sånn.. Får skylde på for mye øl i ferien, hehe..

BTW, har du 16 coiler??:)

 

må jo ha bra gnist.. hehe.. ble litt feil:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sliter med noe av det sammen, min bygger seg bra opp mot 1.4 og så går det ned til 1.o igjen. så går den opp og ned mellom 1.0 og 1.4 bar hele tiden. også chippet

 

høres så enkelt ut som defekt magnetventil.. og eller dårlig resirkulasjonsventil om du kjører på den orginale..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når fikk 1.8T motorene 16 silyndere? Er 4 av dem... Med andre ord 4 coiler... Er 20 ventiler..

 

Han skrev 4 coiler pr.sylinder, det skulle da bli 16 stk, var en spøk..

 

Glenn Ove: Hun som kjøpte min GTI fikk samme problem som du har etter en stund, skal se om jeg finner tlf.nr hennes og om hun fant ut av det. Såvidt jeg skjønte sto det til slutt mellom tenningsmodul eller chip/styreenhet-trøbbel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har bytta taktventilen og alu resirk.... kanskje taktventilen er gåen igjen....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han skrev 4 coiler pr.sylinder, det skulle da bli 16 stk, var en spøk..

 

Glenn Ove: Hun som kjøpte min GTI fikk samme problem som du har etter en stund, skal se om jeg finner tlf.nr hennes og om hun fant ut av det. Såvidt jeg skjønte sto det til slutt mellom tenningsmodul eller chip/styreenhet-trøbbel.

 

var det da fjusking opp til 3000rpm, og bra over 3000? det jeg frykter nå er turbo eller chip.. er det tenningsmodulen som sitter på luftfilterboksen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ærlig talt ikke hvor den sitter på denne. Sikkert på luftfilterboks eller torpedovegg?

Jeg vet ikke 100% hvordan den oppførte seg da jeg ikke hadde noen problemer med den, men det virket veldig likt som det du beskrev i første innlegg. Tror kanskje den var litt vanskelig over 3000 o/min også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Også merket at om jeg gir korte gass støt på tomgang, så nøler den litt og smeller litt i eksosen.

 

tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå gir jeg snart opp... skjønner ikke hva som er galt.. byttet til orginal ecu i dag.. ingen forskjell. fjusker enda.. og har lambda spenning på 0,045volt mellom 1550- 2500rpm... der jeg også har fjuskinga. Går for magert virker det som da..

Har også prøvd en 4 bars bensintrykkregulator men samma.. samme lambda spenning.

kjørt uten G62.. kjølevesketemp sensor til instrument og ecu frakoblet ingen forskjell.. bilen går fetere over 2500rpm men ikke mellomm 1550- 2500rpm.. der har jeg fortsatt 0,045volt utslag på lambda. Ingen feilkoder ellers.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmmm........Bytte bil??? :)

Neida, bare tuller med deg.Tror kanskje du skal spørre noen pent om å få prøve en original chip som skal være på denne.Høres jo ut som den kan være synderen siden du har gjort alt unntatt å bytte motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmmm........Bytte bil??? :)

Neida, bare tuller med deg.Tror kanskje du skal spørre noen pent om å få prøve en original chip som skal være på denne.Høres jo ut som den kan være synderen siden du har gjort alt unntatt å bytte motoren.

 

har byttet hjerne med orginal chip i dag.. uten at det hjalp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har byttet hjerne med orginal chip i dag.. uten at det hjalp.

 

 

 

: faint : hadde jeg fått mareritt.: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kryss byttet coiler og tenningsmodul med joachim her på forumet, uten at dett hjalp:(

Lurer på å bytte lambdasonde som neste nå... eller innsugstempgiver.. da er det ikke flere givere å bytte..: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil nok tro det er chipen til dere som er problemet.

Hade det samme problemet jeg på min a4....pluss at den enkelte ganger ikke ladet mere enn 1bar, når den skal lade 1.5 på max. Det viste seg til slutt at det var feil på div programering på chipen min som som laga alt faan.: mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil nok tro det er chipen til dere som er problemet.

Hade det samme problemet jeg på min a4....pluss at den enkelte ganger ikke ladet mere enn 1bar, når den skal lade 1.5 på max. Det viste seg til slutt at det var feil på div programering på chipen min som som laga alt faan.: mad :

 

hvis du leser et par hakk lengere opp. så står det at jeg har prøvd orginal ecu i dag med orginal chip i.. uten hell. samme problem..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.