trøbblete golf 4 1,8T (fjusker)

Anbefalte innlegg

hvis du leser et par hakk lengere opp. så står det at jeg har prøvd orginal ecu i dag med orginal chip i.. uten hell. samme problem..

 

så det etterpå..hehe:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke plugger bruker du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke plugger bruker du?

 

 

orginal plugger NGK BKR 6 etter eller annet satt i før, nå har jeg NGK BKR 7 et eller annet.. 1 grad kaldere.. så pluggene er det iallefall ikke noe galt med.. bare noen iuker gamle..

 

men det som skjer er at lambda spenninga ligger på 0,045volt fra 1500rpm- og opp til 2500rpm.. etter det er alt normalt igjen.. Kan det være så enkelt som lambda som ikke reagerer kjapt nok? men ikke gir feilmelding i vagcom?

Men er jo merkelig at den fungerer over 2500rpm..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

byttet lambda og kjøletemp giver i dag...Hjalp ikke en dritt:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg hadde vurdert bensinkanne og ei pakke fyrstikker her Glenn Ove: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg hadde vurdert bensinkanne og ei pakke fyrstikker her Glenn Ove: bh :

 

jepp: eek : :evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensinpumpe ?

Lite sansylig kansje men værdt å prøve

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har ei pumpe til a3 1,8T... ;)

Vil du kjøpe... :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg er også plaget me ca samme greia på min A4 TQ,men det er ikke bestandig den kommer etter 2500o/min heller:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som min 1.8T AEB det her.. Brøvde og å bytte litt coiler, men da jeg fikk bytte alle 4 så ble bilen som ny igjen! Gasspjeldet, har du prøvd et annet et? Om du har rette verdier på lambda så skal denne fungere. Den koster nesten 2 lapper på møller btw..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som min 1.8T AEB det her.. Brøvde og å bytte litt coiler, men da jeg fikk bytte alle 4 så ble bilen som ny igjen! Gasspjeldet, har du prøvd et annet et? Om du har rette verdier på lambda så skal denne fungere. Den koster nesten 2 lapper på møller btw..

 

alle 4 coiler er prøvd byttet samt tenningsmodul... gasspjeld er renset og tatt adaption= ok

lambda verdier var ikke helt som de skulle, så byttet denne virker som det ble bedre da, men ikke helt bra. fjusker fortsatt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg ikke lest alt her men har du skjekket om katalysator er tett ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg ikke lest alt her men har du skjekket om katalysator er tett ?

 

ikke sjekket det nei, men da bør jo ikke bilen gå spesielt bra over 3000rpm heller? er fra 1500 til 2500rpm problemet ligger. Bilen går som den skal over 3000rpm..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du målt noe bensintrykk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, det har jeg ikke. kanskje prøve det ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikke hva bensintrykker skal være, men dette vet sikkert noen på forumet. Mener det skal være 4 bar på tomgang på min 1.8T (AEB 150hk) Noen her mente det skulle være 3 men som sagt, er ikke sikker.

 

Har du lavt trykk vil jeg tro pumpa er synderen.. eller filteret!? Siden bilen går når du kommer opp i turtall kan det jo hende at ECU klarer å kompensere på et vis der? (bare en vill teori men...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikke hva bensintrykker skal være, men dette vet sikkert noen på forumet. Mener det skal være 4 bar på tomgang på min 1.8T (AEB 150hk) Noen her mente det skulle være 3 men som sagt, er ikke sikker.

 

Har du lavt trykk vil jeg tro pumpa er synderen.. eller filteret!? Siden bilen går når du kommer opp i turtall kan det jo hende at ECU klarer å kompensere på et vis der? (bare en vill teori men...)

 

trykket på AGU skal være på 3 bar på tomgang, filteret er nytt. har prøvd 4 bar regulator.. hjalp iallefall ikke, men om pumpa er synderen ville jo ikke dette ha hjulpet. Får vel bare prøve å bytte pumpa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pumpa eg har, stod på ein AGU motor, og eg har bremsa 270 hk på den... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Har du funnet ut noe mer om dette problemet? Har det samme på vår Passat 1,8T.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Har du funnet ut noe mer om dette problemet? Har det samme på vår Passat 1,8T.

 

skal prøve annen bensinpumpe nå.. om ikke det fikser problemet er jeg jammen ikke sikke.. men om du ikke har tatt diagnose sjekk på din anbefaler jeg det i første omgang.. er garantert ikke samme feil med din.. som min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager. Litt OT.

Sliter med samme problem :(

Kan man kjøre diagnose med en "hjemme-VagCom" eller må jeg på audi-sjappa for å gjøre d??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Kan kjøre på "hjemme løsningen" ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vidt jeg har fått med meg etter å ha lest gjennom hele tråden, så har du ikke fått sjekket dysene? Hjelper ikke om bensintrykket er bra hvis dysene ikke fungerer som de skal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har dyser og eg... :D

 

ja, kanskje jeg får prøve de også da, om dette ikke går med bensinpumpe.. hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.