trøbblete golf 4 1,8T (fjusker)

Anbefalte innlegg

ja, kanskje jeg får prøve de også da, om dette ikke går med bensinpumpe.. hehe

Jepp, pumpe er sendt i dag.... A post.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Tenkte på en ting. Har du sjekket at bilen lader godt og får nok power. Tenkte ikke på HK, men spenning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lader 14, et eller annet volt ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glenn Ove:

Jeg har hatt litt småfjusking på min. Det var 4 bars trykk regulator i stedet for 3 bar.

Ble mye bedre. Men den holder igjen og fjusker litt noen ganger fra tredje gir og oppover.

VR6 Turbo gutta på Vortex, sa at å justere pluggene ned fra 8mm åpning til 5.5 - 6.0mm åpning fikser dette problemet. Så sensitivt er det, at jeg hadde 6mm åpning, men bilen fjusker og holder tilbake noenganger nå også. Justert ned 0.5 mm, og problemet løste seg. Men MÅ få tatt trykk test på hele systemet først:)

 

 

Vet ikke om dette er matnyttig på 1.8T, men bare en ide.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det riktig at bilen skal sperre på ved fullgass på tomgang.. altså korte gassstøt opp til 6000rpm,, begynner det å sperre litt fra 4500 rpm og utover akkurat som tenninga er feil liksom..:confused:

og flerrer litt i eksosen når det begynner å sperre liksom.. Hmm hva kan det være..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres jo ut som et tennings problem.... Byttet du alle coilene, altså prøvde med 4 "nye" eller en og en...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres jo ut som et tennings problem.... Byttet du alle coilene, altså prøvde med 4 "nye" eller en og en...?

 

brøvde 4 brukte fra en bil som virket, og tenningsmodul samtidig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har selfølgelig rett plugger=?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har selfølgelig rett plugger=?

 

jepp, orginale plugger satt der fra før, nå har jeg en grad kaldere.. samme problem før og etter bytte.. NGK plugger

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensin pumpa di fungerer som F**N Roar: smil : , nå er golfen frisk igjen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Hvor ligger denne pumpa på bilen din? Skulle gjerne sjekket på Passaten min også.

 

Går det an å måle den som er der på noen måte for å sjekke om den er ok?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensin pumpa di fungerer som F**N Roar: smil : , nå er golfen frisk igjen:)
:D;) Faen da vart eg ikkje kvitt dysene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:D;) Faen da vart eg ikkje kvitt dysene...

 

hehe...

 

Bensinpumpa på golfen er under baksetet på passasjersiden.. tipper den er under matta i bagasjerommet på passaten..

Kan måle bensintrykk og mengde med div måle utstyr, jeg bare tok en sjanse og byttet den.. og hadde flaks etter div andre utbyttinger..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen og takk for svar.

 

Skal sjekke.

 

Pumpen kan ikke ligge i tanken da, eller er det en annen pumpe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen og takk for svar.

 

Skal sjekke.

 

Pumpen kan ikke ligge i tanken da, eller er det en annen pumpe?

 

jo, den er i tanken, men er lokk ned til tanken på disse plasene jeg pratet om..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er det neste feil.. som har vært slik hele tiden.. LADE PROBLEMER: bh :

 

lader på maks 1,1 bar.. greit nok, men noen ganger lader den bare 0,8- 0,9 der den ladet 1,1 bar før

 

ikke noe å gjøre med N75.. da jeg har testet 2 forskjellige.. og resirkulasjonsventilen er testet og er tett.

 

Noen tips? kan det være turboen? Hører slik høy vinende lyd når ladetrykket er høyt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan det være turboen. Hadde hvinelyd på min da den var gåen på gamlebilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan det være turboen. Hadde hvinelyd på min da den var gåen på gamlebilen.

 

men jeg har ikke noe slark inn/ ut.. men er litt opp ned.. men kan den være defekt uansett?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

testet med å koble fra slangen som går fra N75 ventil og ned på wastegatklokka på turboen, da lader turbo maks 1,1 bar og går mye bedre..da er vel turbo i orden eller? Trodde turbo skulle lade mye mer med den slangen av jeg??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med den slangen av skal jo ikke wastegate åpne uansett, da den ikke får signal om å åpne. Så hvis andre hevder å klare å lade 1,4 Bar vha chip, så skal du vel selv fint klare å lade 1,4 bar når wastegaten ikke får signal. Uansett er det ikke å anbefale å kjøre turboen uten tilkoblet wastegate. Er en rask måte å forårsake turboras på.

 

Da min turbo var gåen klarte jeg kun å kjenne slark opp og ned. Først da jeg tok av racepipen på eksossiden og hadde en hånd på turbinhjulet og en på kompressorhjulet klarte jeg å kjenne den slarken som var inn og ut. Og det var endel faktisk. Så kan godt være du ikke klarer å kjenne en eventuell sideveis slark hvis du kun har prøvd å kjenne etter via kompressorhjulet.

 

Bruker motoren noe olje? Hvis du f.eks kjører nedover en lang bakke og bremser på giret, og så gir gass igjen ved bunn av bakken: hvis det da kommer en liten røyksky ut bak er garantert turboen din gåen. Men dette trenger ikke skje selv om turboen er gåen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruker ikke noe olje og ryker aldri blått eller noe av eksosen. tipper på wastegate på tuboen som er defek, mulig den er litt åpen hele tiden slik at den aldri får maks trykk.. men er vel ikke farlig å kjøre med slangen av på wastegate når den bare lader 1,1 bar på maks?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er turbotrykksmåleren til å stole på?

 

Eg ville ha fått sjekka turbo og wg, så du ikkje går på ein smell på dette....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det er det ikke. Men hadde den ladet som den skulle ville den bare ladet mer og mer helt til noe gikk galt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men skjønner ikke hvorfor den ikke lader 1,1 bar med slangen fra wastegate tilkoblet N75? Da lader den bare 0,8- 0,9, men ladet før 1- 1,1-- men nå i det siste bare 0,8,-- 0,9.... kommer nesten opp i 1,3 bar i 5 gir med wastegateslangen av.. Irriterer meg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etterstram wastegatestaget!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.