Bytte hovedlyspærer Passat 3BG

Anbefalte innlegg

Brodern ringte i går, og fortalte at den ene pæra måtte byttes på hans 3BG. Han så kjapt at det var trangt, og at instruksjonsboka sa at man må på verksted. Det er jo selvfølgelig ikke noe alternativ, det er bare tåpelig.

Jeg har ikke sett på problemet enda, men kan noen fortelle hvordan det gjøres? Må lykta ut av bilen? I tilfelle, hvordan gjøres dette? Håper ikke fangeren må av...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vis dette er likt som passat 3b med xenon er det jo 0 og niks problem, men må jo lirke ut slangene til luftfilterboksen..

Er dette xenon eller halogen, nærlys eller fjernlys?

På passat 3b jaffal er det 0 problem og ta ut hele lykta 5 min kanskje, kan da ikke være så stor forskjell på 3b og 3bg.

Du fikk vel ikke direkte svar men, et svar er bedre enn ingenting :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry, det er halogen og nærlyset på venstre side det er snakk om. Om det er stor forskjell på 3B og 3BG aner jeg ikke, jeg har aldri byttet lyspære på noen av dem hittil. Blir nok til å ta en kikk på det i morgen, tenker jeg,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert bare og ta bort luft inntaket som går fra øvre kant av grillen og inn i luft filterboksen, denne sitter helt løst (ingen skruer eller klips) så er bare og dra den ut, da skal du ha tilstrekkelig plass til og bytte:)

Håper du får det til =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På høyre side må du ut med luftkanalen ja, men siden dette er snakk om Venstre så slipper du det. 3BG er greie å skifte nærlys på. Er forøvrig H1 og ikke H7 på nærlysa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er forøvrig H1 og ikke H7 på nærlysa.

Sikker? Han sa på tlf. at det sto H7 i instruksjonsboka... Står H7 i akte også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er forøvrig H1 og ikke H7 på nærlysa.

Feil!!

På Passat 3BG er det H7 på både nærlys og fjernlys;) ,men 3b( opp t.o.m 2000) Har H1 på nærlys

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feil!!

Steggeli!!: eek : Får løpe og kikke på en sånn bil når jeg kommer tilbake på jobb jeg da...

Men, de er greie å bytte...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytter dere virkelig bare en pære av gangen?

Mulig jeg er gammeldags, men bytter alltid hovedlyspærene parvis.

Bytta forøvrig nærlyspærene på min -03 3BG sist lørdag. Det kan bekreftes at det er H/-pærer.

På venstre side måtte jeg ta av et plastdeksel som sitter over en oljetank (servoolje?).

På høyre side måtte jeg løse et deksel ute ved skjermen som sitter over luftinntaksslangen.

Nærlyspærene sitter ytterst på min. Litt trangt å vri holderne ut og på plass, men det går.

Lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipsene folkens. Det viste seg å være enkelt å bytte pærer ja, bare man dro vekk litt plastikk først! Brodern hadde kjøpt Philips Nightvision H7S til nærlysene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.