#1 Skrevet Juli 16, 2007 I "gamle" dager før xenon og blue light og andre mopeder var det H4 som holdt lys i bilene. Lurer på om det e nogen som vett ka den E merket på lyktene betyr. Noen e merket med E1 og andre med E11. Både bosch og hella lyktene har dette. Ka e forskjellen? Anyone??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 16, 2007 E betyr at det er godkjent etter ECE-regler for bruk i alle Europeiske land, tallet står for hvilket land lykten eller pæren er godkjent i. 1 = Tyskland, 11 = England, 16 = Norge f.eks. Lese mere her: http://en.wikipedia.org/wiki/World_Forum_for_Harmonization_of_Vehicle_Regulations 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 16, 2007 Rare greier. For etter å ha tatt en lyskontroll på bilen kom eg hjem og lyste mot garasjeporten syntes eg at hele lyset var noe rart. Viste seg då at det stod E11 på høyre lykt og E1 på venstre. Ogg det E1 lyset var jo helt på bærtur. Var som et dobbelt nærlys bare det ene er høyere enn det andre. Spes lys i GB eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 16, 2007 Spes lys i GB eller? Vel, de kjører jo på venstre side av veien, så lysmønsteret buer andre veien i forhold til lysene her på berget blant annet:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 17, 2007 Ja det er sant men eg reagerte på lysbuen for den var så identisk med nærlyset. Men uansett ingen som reagerte her på stasjonen. Så skal bli interessant å kjøre i mørke med denne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...