Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle rengjøre MAF sensoren siden bilen har vært litt "lotto-tubo" siste tiden. Joda....

 

Etter rens ble bilen slappere enn noen gang... nix turbotrykk.... regner med at driten har tatt kvelden. Noen som vet hva den koster, A4 1.8T 98' ?

 

Kjiipt å vente til mandag for jeg vet hva det kommer på....

 

?? Eller kan det være at motorstyringen har gått i nødmodus? I så fall hvordan ser jeg og hvordan fjerner jeg det? Må jeg til merkeforhandler å "nulle" den ut, eller kan jeg gjøre det selv a'la "lukke vinduet 7 ganger men jeg setter den i revers og samtidig stiller høyre speil..."?

 

Ove

 

 

Hmm... allt var så mye enklere i gamle dager, var det gnist på pluggen, var det forgasseren(e) eller bensinpumpa som streiket... eller omvendt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ny lmm koster deg ca 1700 hundre kroner på vag. jeg byttet for et par måneder siden... (eller vag byttet for at det skulle være garanti på den)

 

Nullstille er ikkeno problem bare du kjenner en som har vagcom...

 

 

husker ikke hvam som har det i området der du bor. men, kommer sikkert fram i denne tråden.

 

Lykke til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror denne luftmengdemåleren har kommet som byttedel på møller... Ta derfor med den gamle når du bestiller ny :) Sparer en del penger på det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg betalte 1700 for å få den byttet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, 1700 var mindre enn fryktet, får bla opp mandag.... (er de blitt billigere enn tidligere, mener å huske de kostet nærmere 3 lapper ?)

 

Noen måte jeg kan "se" om systemet er i reservemodus/nødmodus? I så fall hjelper det jo ikke bare å bytte LMM, feilkoder etc. må jo slettes i tillegg, eller?

 

O

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, det koster fortsatt 3 lapper for en helt ny men da sender ikke dem den gamle tilbake... men bare byttet med sletting av feilkoder koster ca 1700...

 

Eller er som sagt vagcom et program man kan slette feilkoder i.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

P*kker! Prisen var 4.319 og det var intet innbytte!!!

 

Hadde bilen vært noen måneder nyere hadde den kostet 1.271

 

Hat......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

seriøst så gjrode du ikke det uten å skjekke opp med noen andre?????

 

Jeg veit det er noen som ikke tar innbytte, men jeg mener å huske at alle vag forhandlere skal gjøre det. De sender bare til tyskland å får en ny tilbake.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noop: Det er IKKE innbytte på LMM på A4'er solgt/produsert før ca. 8.98. (og sikkert VW, Skoda, Seat etc). Etter det tidspunktet er det et bytte på type LMM, og DENNE er det altså innbytte på. :(

 

Ringte selvsagt rundt litt og fikk LMM for ca. 2.800, orginal fra Bosch, samme delenummer som den Audi selger.

 

Ingen vist i å punge ut 1.500 mer for en fra Audi (pris:4.319,- ) sålenge det er Bosch som produserer motorstyringen, og Audi selv kjøper LMM fra dem. 1.500 for litt papp det tilfeldigvis står Audi på er liten vits da, eller? Synes det er MEGET SVAKT av Møller/Audi & Co. å drive butikk på denne måten....???

 

Kan også nevne at de LMM'ere som taes i retur sendes videre til Bosch. Også hos leverandørene av "uorginale" Audi=Bosch produkter kunne jeg fått innbytte på LMM til Audi'n - hadde bilen bare vært solgt noen måender senere...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg har lest for fort, men etter at en har koblet ifra LMM går bilen automatisk i nødmodus, derfor MÅ den nullstilles før den går normalt igjen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oooops... der kan du se... allt var mye enklere før ;-)

 

(Lenge siden jeg har kjørt en så dau A4 som min egen nå om dagen i alle fall... Den er direkte trafikkfarlig, en glemmer helt at "propellen ikke er med" ... interessant ved. feltskifte, plutselig må man et gir ekstra i en viss fart... :-) )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rett før sommeren kjøpte jeg LMM til fattern's 2,5tdi fra 99 (import). Kosta meg 1250-1300 og det var uten innbytte/pant...

 

Delen er det vel 1 års garanti på selv om man ikke monterer den på vag.

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke gå i nødmodus om du tar ut lmm.

Mulig hvis man ikke tar strømmen på bilen først?!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gikk ikke i nødmodus når jeg bytta, kobla heller ikke ut noen strøm, annet enn kontakten på LMM. Ikke hørt den skal gå i nødmodus heller, strøm eller ei på bilen.

 

mvh

 

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den har gjort det hos meg ihvertfall og jeg har også blitt fortalt fra verksted at den vil gå i nødmodus når en bytter LMM... men mulig dette varierer fra utgave til utgave isåfall, jeg har 99 Passat 1.8T.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endelig er bilen OK.....

 

 

Luftmengdemåler innkjøpt og byttet - null funk :( Det er ikke alltid LMM er kaputt om bilen går som en dass...

 

Autoteknikk i Kr.sand fant ut at en magnetventil til styringen av tubotrykket var kaputt, og vips - bilen er "kjørbar" igjen...

 

Litt irriterende å sitte igjen med en ekstra luftmengdemåler (Dyr orginal kr. 4.300), men det kan jo være den kan brukes senere eller selges da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.