Wilwood kalipere..Godkjenning?

Anbefalte innlegg

Har hørt noe om at det er vanskelig å få godkjent biler med Wilwood kalipere..

Vurdere å kjøpe inn dette kitet,men redd det ikke blir godkjent av biltrangsynet...: rolleyes

Hvorfor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt noe om at det er vanskelig å få godkjent biler med Wilwood kalipere..

Vurdere å kjøpe inn dette kitet,men redd det ikke blir godkjent av biltrangsynet...: rolleyes

Hvorfor?

har du spurt dem?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ombyggde bremser er vel uansett vanskelig å få godkjent dersom ikke du har rette dokumentasjonen.. uansett om det er en oppgradering.... greia med wilood er vel det der med at dem ikke har mansjetter runtd stempler slik at dem er dårli egnet til hverdagsbruk.(sies det) Men vet da om noen som har kjørt en stund med disse... uansett ser det jo ut som disse har mansjetter.

NB! slike calipere selges for 120$ stk på summit;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme oppsettet på min 16vT og biltilsynet var ikke spesiellt positive for å si det sånn.

SKiver og calippere var greie men de ville såklart ha informasjon/dokumentasjon på bremsene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel gjerne noe med at det ikke er støvkapper eller noe slikt på dem. Så er det vel heller ikke så positivt at det står: For racing use only, NOT for street use på papirene som følger med. Stod vertfall det på mine superlite callipere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel gjerne noe med at det ikke er støvkapper eller noe slikt på dem. Så er det vel heller ikke så positivt at det står: For racing use only, NOT for street use på papirene som følger med. Stod vertfall det på mine superlite callipere.

Jeg kikka innom denne sida for litt sia,de hadde Wilwood calipere med støvkapper,men om de fortsatt er godkjent for gatebruk vet jeg ikke..: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde dette på min gamle A4, var gjennom EU kontrolle med de, og de sa ingen ting på det. Men jeg måtte bytte til større sylinder, da denjeg hadde ikke gav nok væske. Støvkapper trenger du da ikke, funka nå fint i de 3 åra jeg brukte de, og fungerer ennå. 10 Ganger bedre bremser en orginalt! : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.