Anbefalte innlegg

Når bilen er kjørt varm, stoppet og etter en liten stund blir bilen vanskeligere å starte. Den fusker hele veien opp ved pådrag og mangler effekt..

 

Noen mening om hva som kan være feil?

 

LMM?

 

Noen med VAGCOM som liker Drammen? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har VAG-COM og skal til Tranby ca 12 i morgen....kunne det vært noe?:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med det... har du mobil? Send gjerne det på pm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal levere datteren min ved Hennummarka rundt kl 12 i morgen, etter det er jeg ledig. Ring litt etter 12 på 90 61 29 18 for å avtale nærmere. (Selve feilsøkingen med VAG-COM tar ca 5 min.) Mvh Arne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker..

 

Ringer hvis det passer (noe det bør)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva var feilen?

 

Lurer på om VAG-COM er noe man burde ønske seg til jul.. men da må jeg vel enten dra bilen opp i stua, eller ha ei lang skjøteledning ut fra 12 etg og ned til parkeringa.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HVA?!

 

Bestikker du Arne med iskrem?! :D

 

Arne:

passe på VAG-COM tjeneste-aktivitetene så du ikke er nødt for å handle A8 om noen år.. .;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilen var at den etter en kjøretur har tomgang på rundt 1300 o/min. Ved å ruse motoren gikk turtallet ned til normale 850-900 o/min. Feilkoder ble slettet og ingen nye kom frem, men bilen var like dan uten feilkoder. Det må samtidig nevnes at bilen ikke har vært på service på et år og at den kjøres på veldig støvete veier. (det fremgikk tydelig av motorrommet). Bilen skal på service til uken og eieren håpet at ved skifte av luftfilter, plugger og lignende ville fenomenet forsvinne..... OLA PS. Jeg ble spurt på forhånd om hva jeg skulle ha for jobben. Jeg sa en IS :D :D :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som vanlig Arne, vi er jo ikke seriøse :D

Iskrem er jo en fornuftig betaling for en slik vennetjeneste da hehe (skylder vel deg en 8pack Isabella etter bilvask jeg da? : haha : )

 

Ville gjort følgende jeg (mye fra mekonomen = billig);

- nye plugger

- nye tennkabler

- luftfilter (hadde akkurat erfaring med at KN selvoljing gjøres ALDRI igjen! Bytt filter MINIMUM hvert år)

- evt ny rotor til fordeleren

 

Skal også sies at Stein Ove (og meg passivt) byttet noe innsugsrør på en Golf IV stv 1.6, det var 16V motoren mener jeg å huske, der hadde det gnaget seg hull ved slangeklemmen til veivhusventilasjonen - denne sitter høyt opp på disse motorene - og trakk falskluft. Slikt kan man også evt kikke på service ved bruk av knallgass.

 

Poenget mitt er at å gjøre tingene over selv gjør at Møller bruker mindre tid på feilsøkingen om de må ha hodet i motorrommet, som igjen er sparte penger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.