Anbefalte innlegg

Heisann.

Vurderer kjøp av 95 - 98 A4 T Q ettersom behovet for mer praktisk bil plutselig meldte seg. Helt på jordet skal det allikevel ikke være og derfor kan det virke som om valget faller på nettopp en 1.8T Quattro.

Ettersom jeg egentlig hadde tenkt meg noe rimeligere har jeg ikke råd til all verden, og de bilene jeg har tittet på ligger på rundt 200.000 kjørte km (Hvis selgeren er ærlig da :P ).

Hva bør jeg vite og vektlegge i forbindelse med kjøp av en slik?

Utover det "vanlige" så er vel forstillingen på disse et heller svakt kapittel, hva bør være byttet?

Er Km stand rundt 200.000 et problem på disse motorene? Hva bør isåfall være byttet (turbo, Regreim intervaller, topp osv)?

Ellers?

Takker For Svar!

Mvh

Sindre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljepumpa har vært litt svak har jeg erfart, turbo eller ei.... de jeg har vært borti, har holdt ca100-150,000km... men det trenger sellfølgelig ikke være et problem på din :)

bare at det fort koster litt, hvis den må byttes..... :)

Så har vi selvfølgelig muliti link , som du har selv nevnt...... nå ble det vel bytta en del på garanti på disse..... men fordel at det meste er bytta :)

Ny moderne quattro har bytta ut manuelle sperrer med EDS...... den bremser hjulet som spinner.... og da har bremsebelegg/skiver litt mere slitasje en på vanlig (selfølgelig mer på vintern..hehe)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slakk i bærearmer og endeledd foran, Slitte foringer i bærearmer bak, oljelekasje fra drivflenser på kardang bak, rustne bremseskiver/fastrustede klosser bak, rustne/løse lister nederst på dørene om den har slike lister, regreim intervall = 120 000 km, defekt vindusviskermotor bak ( avant ), ulyder fra registerkjedestrammer ( den mellom kamakslene i bakkant topp ).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjullagre har vel en tendens til å takke for seg rundt disse km standene, hvertfall hvis de har gått med litt mer en originale hjul.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.