#1 Skrevet Juli 17, 2007 Hei, jeg eier en 97 modell passat 1,8 T som i dag har begynt å fjuske noe jævli når jeg drar opp turtallet. Spesielt over 3000 omr. Da er det bare å legge inn årene og la den hoste seg ned på rundt 2000 omr. igjen. Helt håpløst når man skal kjøre forbi. Var på Møller i dag og fikk diagonistert bilen, ingen feil, men verksmesteren mente det var bensinpumpa som begynte å ta kveld. Bilen ville oppføre seg sånn da. Noen som har innvendinger mot det heller. Er denne pumpa vanskelig å skifte? Bilen er ikke trimmet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 17, 2007 jeg sier bare velkommen i klubben fjusk! Er vel ikke mange som har 1,8T som ikke er medlem for å si det slik. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 17, 2007 Høres jo ikke så usansynlig ut men, prøv en LMM først. Lettere å skifte enn pumpa, billigere og vil som regel ikke registreres i feilminnet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 17, 2007 jeg sier bare velkommen i klubben fjusk! Er vel ikke mange som har 1,8T som ikke er medlem for å si det slik. Flott,,, føler meg beæret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 17, 2007 Høres jo ikke så usansynlig ut men, prøv en LMM først. Lettere å skifte enn pumpa, billigere og vil som regel ikke registreres i feilminnet. Tja, de skulle vel ha oppdaget LMM feil på diagonstikken, de sa no ihvertfall at det ikke var den (lover deg at jeg spurte). Vet ikke om noen med ei blodpumpe til en passat med kols.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 17, 2007 Tja, de skulle vel ha oppdaget LMM feil på diagonstikken, de sa no ihvertfall at det ikke var den (lover deg at jeg spurte). Vet ikke om noen med ei blodpumpe til en passat med kols.. Ikke alltid LMM lager feilkoder. Røpes kun hvis man leser av måleverdiene på den under kjøring. Sto bilen stille med tenning på da de leste av feillageret, er ikke den testen god nok for å diagnostisere LMM 100% 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 20, 2007 Til opplysning så kan jeg infomere om at feilen ble funnet ( ettersom eieren ikke har skrevet dette her ....) Feilen lå i hull i en av vakumslangene som går inn på magnetventilen, denne ble byttet og alt fungerer som det skal... (dog endel latere bil da, men som trekker på hele registeret og ikke kun opp til 3000 o/min...). Denne feilen lå ikke lagret i feilminnet eller noe som skulle indikere på dette.... (Og det var faktisk Møller i Trondheim som fant feilen !! : eek : ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...