#1 Skrevet Juli 17, 2007 Hei! Etter lengre tid med lite nedbør her i trøndelagen kom det et godt skyll i dag. Passaten som stod parkert på gårdsplassen tålte tydeligvis ikke vær omslaget. Den lekker vann inn ved taklyset i bagasjerommet (stv) og det hadde lagt seg en liten "dam" på rolloen i bagasjerommet. Bilen stod i minimal helling med bakenden nedover. Siden jeg ikke fikk sjekket lekkasjen asap, så reiv jeg av bakre taklist (interiør) når jeg kom hjem. Da virker selvfølgelig alt 100% tørt.... Jeg har en feeling på at det kan komme fra takantennen. Spørsmålet er følgelig: Hvordan er denne festet? Er den skrudd inn eller er den "vippet" på plass hvor gummipakningen sørger for at antennen sitter fast?? Trenger noen tips om hvor lekkasjen kan komme i fra og svar på hvordan jeg evt tetter takantennen (dersom det er denne som er synderen). Forresten noen som har opplevd lekkasje fra railsene på taket? Hvordan er disse festet??? Ble langt dette, men håper dere kan komme med mange tips. Jeg sitter klar med silikon og arbeidslyst:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 17, 2007 He samme probleme på golfen min, da va d antenna som jor d. den e skrudd. såg at pakninga va litt dårli,. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 17, 2007 Hva gjorde du? Skrudde den til og tettet med silikon? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 17, 2007 Heisann Det er trolig takantennen som legger.. Vis du vipper ut lyset i kofferten så ser du antennen!! Vis eg ikke huske feil.. Sitter en mutter der du kan skrue på for og demontere.. Skru av og ta av antenne.. Bruk noe 3m "makk" rundt antennen, og monter igjen... Da skal det være tett!!! 3m makk er en slags kitt på rull.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 17, 2007 hekje jort noke enda men lurte på silikon eler 3m makk . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 17, 2007 eller ny pakning. såg min va morkna. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 17, 2007 Takk for raske svar. Hvis Møller har denne på lager så svipper jeg bortom i morgen. Blir vel en kombinasjon av både silikon og ny pakning som blir løsningen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 20, 2007 Pakningen til antennefoten kunne ikke kjøpes separat. Antennefoten kostet nesten 1700 penger. Ble sort silikon på takantennen min. Så får vi se om den tåler trøndersk normalvær når regne kommer tilbake i bøtter å spann. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 10, 2007 Fortsatt tett og fint. Sort silikon gjorde susen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 12, 2007 Silikon fungerer flott på bad og kjøkken i huset, men på bil vil jeg fraråde på det sterkeste og bruke silikon!! Vanlig silikon inneholder edik som igjen tærer på lakken og gjør at det blir rust... Kjøp heller produkter som er egnet for hefting mot metall for samme prisen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...