Anbefalte innlegg

Hvordan er det vanlig å hente trykket til det?

 

Har prøvd fra bensinregulatoren, den nippelen ved enveis ventilen til bremsekraft forsterkeren og på slangen til resirk ventilen.

 

Problemet er at nåla på måleren står å vibererer heletiden, spesielt når det kommer trykk, og dette får måleren til å bråke noe helt jævlig.

 

Tips mottas med takk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har montert turbo tr. måler'n på vakuumet til

dumpeventilen jeg.

Har ikke problemer med det. Kan kanskje være litt

viberering når man har lett gass pådrag, ellers er

alt helt fint !

 

Håper du finner ut av det.

 

:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får prøve noe annet enn en billig måler fra BilXtra kanskje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var jo fett den måleren du linket til da Arne, men noe dyr...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg leste et tips et sted en gang hvis en hadde vibrerende nål: Sett på et lite bensinfilter på slangen til turbotrykkmåleren, det skal visst jevne ut responsen litt. Har ikke prøvd det selv, men det koster jo ikke mange kronene å prøve da. Jeg har selv en billig måler fra bilxtra (200 kr eller noe), men har ikke merket noe til vibrering på den.

 

BB

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Montering av turbotrykksmåler på 1,8T gjøres på den slangen som går inn på innsugs manifoilen , det er en slangen som ligger enkelt til ,rett i forkant av motor, ALDRI monter denne slangen på noe som har noe med bensintrykkregulator å gjøre. Du kan sikkert tenke deg til selv hva som kan skje om du ligger ved fullt pådrag og denne slangen begynner å lekke eller hopper av, bensin trykket vil gå ned og du kan i verste fall brenne stempler, rådebank osv. Ikke billig i det hele tatt.

 

Vibrering i billige målere kan du få pga for stor diameter på slangen fra punktet det er hentet vakum fra og til måler, jeg har prøvd å strype slanger med strips og det har funket, slangen skal ha minst mulig innvendig diameter, dette pga trykkfall i slangen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Øystein Beddari

Montering av turbotrykksmåler på 1,8T gjøres på den slangen som går inn på innsugs manifoilen , det er en slangen som ligger enkelt til ,rett i forkant av motor, ALDRI monter denne slangen på noe som har noe med bensintrykkregulator å gjøre. Du kan sikkert tenke deg til selv hva som kan skje om du ligger ved fullt pådrag og denne slangen begynner å lekke eller hopper av, bensin trykket vil gå ned og du kan i verste fall brenne stempler, rådebank osv. Ikke billig i det hele tatt.

 

'

det har ikke noe å bety på den lille diameteren som den slangen er i forhold til mengden luft som er i systemet (det er jo et trykksastt system, og får en lekkasje får det innvirkninger over alt)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av morten stensland

'

det har ikke noe å bety på den lille diameteren som den slangen er i forhold til mengden luft som er i systemet (det er jo et trykksastt system, og får en lekkasje får det innvirkninger over alt)

 

Støtter Øystein der, du skal ALDRI ta trykk fra slangen som går til bensintrykksregulatoren. Det er greit at en lekkasje kan ha innvirkninger overalt, men en lekkasje ved bensintrykksregulatoren har lett meget kostbare følger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Derr kom du meg i forkjøpet Øystein....:) Har hørt alt for mange ganger: Turbotrykksmåler, det er enkelt det, bare ta den slangen som går til bensinstrykkregulatoren og koble deg på den....Jaja sier jeg og rister oppgitt på hodet...Har knust 1stk 1,8 turbo motor og 1.stk 2,2 Rs2 motor, vet hva ting koster...De havariene jeg hadde var ikke pga. tilkobling av turbotrykksmåler...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hentet turbotrykket på min bil på forkant av motoren dvs slangen som går til bypass/resirk ventil.

 

BB

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.