#1 Skrevet Juli 17, 2007 Noen som vet om det er noen svakeheter eller hva man skal sjekke da jeg har elendig radiomottagning. Bilen er en A4 B5 avant. Har en Panasonic spiller som tok inn radio meget bra i min 90', men ikke i A4'en.? Anyone.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 17, 2007 Antenneforsterkeren kan muligens ha tatt kvelden. Den sitter i antennen, så da bytter du hele antennen. Ny antenne m/antenneforsterker koster vel ca. 300kr på biltema. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 17, 2007 Antenneforsterkeren kan muligens ha tatt kvelden. Den sitter i antennen, så da bytter du hele antennen. Ny antenne m/antenneforsterker koster vel ca. 300kr på biltema. Noen som vet hva en ny orginal antenne (med fot) koster. Men er det noen ledninger som styrer denne som kanskje ikke er koblet til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 17, 2007 hmm. et spørsmål:) har du sett etter om at antenneforsterkeren får strøm? som regel en blå ledning som er tilkoblet kontakten bak på spilleren... blir veldig dårlig signal vis den ikke står i... har erfaring:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 17, 2007 hmm.et spørsmål:) har du sett etter om at antenneforsterkeren får strøm? som regel en blå ledning som er tilkoblet kontakten bak på spilleren... blir veldig dårlig signal vis den ikke står i... har erfaring:o Skal jeg sjekke, signalet er helt elendig. Kommer den sammen med antennekabelen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 17, 2007 Skal jeg sjekke, signalet er helt elendig. Kommer den sammen med antennekabelen? ja en kabel som er ilag med antennekabelen ja.. ligger en "boks" som er antenneforsterkerens(strømforsyningen) som går videre i antenneledningen til forsterkeren som regel... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 17, 2007 ja en kabel som er ilag med antennekabelen ja.. ligger en "boks" som er antenneforsterkerens(strømforsyningen) som går videre i antenneledningen til forsterkeren som regel... Ok, og det er antenneforsterker på alle disse bilene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 17, 2007 tja trur det trur alle med bakruteantenne har forsterker hvis jeg ikke tar feil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 17, 2007 tja trur dettrur alle med bakruteantenne har forsterker hvis jeg ikke tar feil... Det er takantenne på min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 17, 2007 oki... men sjekkdet uansett:) kan være dem har d fordi:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 17, 2007 oki...men sjekkdet uansett:) kan være dem har d fordi:) Får sjekke det, ellers får jeg prøve en ekstern antenneforsterker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 17, 2007 er antenneforsterker ¨på avant å ja:) sjekka i familiealbumet.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 17, 2007 er antenneforsterker ¨på avant å ja:)sjekka i familiealbumet.... Ok, da skal det sjekkes i morra. Takk for hjelpen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 17, 2007 Hvilken ledning til antenneforsterker? Har funnet to som det kan være, noen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 17, 2007 Beste er å følge ledningen. Jeg tror nå ikke at det er forsterkeren som ikke får strøm. Det skal veldig mye til for at man får elendig signal kun pga at signalforsterkeren er gåen. Jeg satser heller på at koblingen til antennekablen rett under antennen er irret. Har hatt samme problem, det var kun NRK P2 og Kanal24 jeg i det hele tatt kunne høre.. Byttet dette i dag på min B5 Passat. Skjøten på kabelen var helt råtten. Og mutteren under antennefoten var også veldig irret(den jorder signalene, og med irr så er det dårlig jording). Kjøpte komplett sett med ny fot, signalforsterker, antennekabel og antenne på Møller, det kostet 503kr. Byttet alt sammen og trakk opp ny ledning. Skal si deg at det blei noe helt annet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 17, 2007 Beste er å følge ledningen. Jeg tror nå ikke at det er forsterkeren som ikke får strøm. Det skal veldig mye til for at man får elendig signal kun pga at signalforsterkeren er gåen. Jeg satser heller på at koblingen til antennekablen rett under antennen er irret. Har hatt samme problem, det var kun NRK P2 og Kanal24 jeg i det hele tatt kunne høre.. Byttet dette i dag på min B5 Passat. Skjøten på kabelen var helt råtten. Og mutteren under antennefoten var også veldig irret(den jorder signalene, og med irr så er det dårlig jording). Kjøpte komplett sett med ny fot, signalforsterker, antennekabel og antenne på Møller, det kostet 503kr. Byttet alt sammen og trakk opp ny ledning. Skal si deg at det blei noe helt annet. Mulig jeg får ta en titt på selve foten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 18, 2007 Beste er å følge ledningen. Jeg tror nå ikke at det er forsterkeren som ikke får strøm. Det skal veldig mye til for at man får elendig signal kun pga at signalforsterkeren er gåen. Jeg satser heller på at koblingen til antennekablen rett under antennen er irret. Har hatt samme problem, det var kun NRK P2 og Kanal24 jeg i det hele tatt kunne høre.. Byttet dette i dag på min B5 Passat. Skjøten på kabelen var helt råtten. Og mutteren under antennefoten var også veldig irret(den jorder signalene, og med irr så er det dårlig jording). Kjøpte komplett sett med ny fot, signalforsterker, antennekabel og antenne på Møller, det kostet 503kr. Byttet alt sammen og trakk opp ny ledning. Skal si deg at det blei noe helt annet. Byttet komplett antenne jeg også, nå får jeg inn kanaler som jeg ikke visste fantes engang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 18, 2007 Hvordan så koblingene på den gamle antennen ut? mine var helt hvite av irr, og satt dønn fast. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 18, 2007 Hvordan er antennen festet? Måtte du av med taktrekket eller?? sliter med dåligt signal jeg også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juli 18, 2007 Hvordan så koblingene på den gamle antennen ut? mine var helt hvite av irr, og satt dønn fast. Koblingene var helt fine, åpnet selve foten, der lå et lite kretskort som var fult av irr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juli 18, 2007 Hvordan er antennen festet? Måtte du av med taktrekket eller?? sliter med dåligt signal jeg også. Den er veldig lett å komme til, ta ned kupélyset bak, der får du full tilgang. Kjøpte maken til den som satt der med forsterker i på thorsov for kr 249. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...