Anbefalte innlegg

Har et lite problem med tomgangen på bilen, ligger å jager fra 1000-1500rpm.

Det er ikke noe tomgangs regulator på den, av en eller anna merkelig grunn er den fjernet.. Noen som vet hvorfor? Kan jeg løse problemet med å sette på en ska tro? lurer på om lambdan er død med så tenkte jeg skulle skifte den å..

Er en g60 med lysholm kompressor.

legger ved et bilde så dere ser korsen det er nå.

17072007207.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan og tyde på CO-pot

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan og tyde på CO-pot

 

og det vil si? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

CO-Potensiometer:

Sitter på røret mellom intercooler og gass-spjeld. Denne skal måle 500ohm mellom pinne 1 og 3 i grunnstilling. Justeres med flatt skrujern, vipp ut plastbeskyttelsen først.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil også tro at det hjelper med en tomgangsregulator. Den er jo tross alt plassert der for en grunn.

Høyt bensinforbruk merkes ved død lambda, og kansje litt fjusking. VW / Audi har jo 60,000 km intervallskifte på lambda.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fjernet min tomgangsregulator også, den ligger helt stabilt på 800rpm :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dreiv å forsket litt i dag å fant ikke ut stort.. tok av stikkeren til den dingsen å målte den å når bilen gikk så fikk jeg opp 752 ohm. Ingen forskjell om jeg napper av den eller den blåe temp føleren.

Tok åsså å nappet av vacum slangen som går inn på hjerna uten at noe skjedde, prøvde å bytte den om litt med en anna som sto på spjeldet som var blitt blenda.. gikk fint ei lita stund åsså gikk den tilbake til samme driten.

 

Noen andre tips? lamdan skal jeg skifte å lage ny kontakt på, har vært tuklet med før ser jeg.. Er ei løs ledning la med den stikkeren som går inn på fuel railen som man ser på bilde over. Ka den skal være til?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp ny blå teml føler, den lager mye krøll. Var gåen på min, måtte kinne lenge før motoren startet, den druknet i bensin. Spray over vacuumslanger med startgass for å sjekke om du har vaccum lekk.

 

Do you know how to test your boost levels?

 

1. Start Motor

 

2. Move the MFA selector to "2"

 

3. Press and hold the MFA end button (keep holding)

 

4. Stop motor

 

5. Start Motor

 

6. Release the MFA end button.

 

7. Press the MFA End button one time.

 

 

You should now see 84-104 readings fluctuating with idle. Anything higher than 104 is not right (vacuum leak). Much less than 84 is probably too much timing advance.

 

Go run your car!!! 3rd and 4th gear to REDLINE. Carefully note the highest #'s you've got.

 

A pullied charger should not make less than 11.6psi, and even so, thats weak. A Stock charger should make ~~11psi in perfect shape!

 

USA EURO Hg(#'s of boost/vacuum) Comments

15 200 -23.7

55 400 -17.8

90 600 -11.9

127 800 -5.9

148 1000 0 (Atmosphere- ala no boost, charger is bypassed)

172 1200 2.9 psi (Your charger is dead or big boost leak)

192 1400 5.8 psi (Your charger is about dead or big boost leak)

211 1600 8.7 psi (Your charger needs new apex strips or big boost leak)

228 1800 11.6 psi (Great for stock pulley, Probably needs new apex strips if 68mm pulley)

242 2000 14.5 psi (Great for 68mm pulley on stock charger)

255 2200 17.4 psi (Great for 68mm pulley on heavily ported charger, hold on to your ass fast!!)

 

255 and up folks need to be careful with fueling, as the programming maps end at about 242 on the ecu :) Dynotuning, and air/fuel/egt gauge, and custom chip recommended

 

Edit: Vet ikke om bildet av mitt motorrom hjelper deg noe men her er det:

g60_motor.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk at tomgangsbryteren virker ? ( bryteren på baksiden av gasspjeld. )

 

Skulle ikke tro den hadde noen funksjon når regulatoren er borte da... men mulig for det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da går bilen fint på tomgang :) grunnen til at den jaget så jævlig var fordi der manglet en skru i kompressoren så den fikk masse falsk luft..

Men no stopper den når jeg slipper gassen.. går noen sekund etter start så dør den bare ut. Men ser eine slangen som går til IC suger seg flat så blåser den seg opp igjen når jeg gir på.. Noen med en go idè på den saken?

Skal prøve blå temp føler å tomgangs dings

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men ser eine slangen som går til IC suger seg flat så blåser den seg opp igjen når jeg gir på.. Noen med en go idè på den saken?

 

Bytt slangen til ein stivere type.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt slangen til ein stivere type.

 

Står samco slange på no da.. men skal no vel ikke vær slik at den suger seg flat?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt testing å tenking i dag.. prøvde en anna blå temp sensor (usikker om den virker) uten forskjell. Den som står i no ser rimelig ny ut så om det er den så kan jo det vær brud i ledninga.. får måle den i marra.

Fant også ut at jeg ikke kan ha sånn tomgangsregulator sak pga enden på den går jo inn i eine røret som går til g-laderen orginalt å slikt er jo fjernet på min så sikkert derfor den er tatt vekk.

 

legger ved en film av slangen som klemmer seg flat å blåser se opp..

http://s21.photobucket.com/albums/b271/gti337/?action=view&current=f97d20cf.flv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tyder på at det er en restriksjon et sted at den blir flat da.

 

Sett på tomgangsregulator, og bare sett på filter i enden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil tro at det kommer av at spjeldhuset sitter før kompressoren slik at det blir vakum når spjeldene er stengt..

Har egentlig mere troa på å flytte spjeldhus tilbake til innsuget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jippi bilen går, nesten :) Fikk trykt et stål bend inni slangen i dag så no klarer ikke den å suge seg flat lenger, og satt på tomgangs regulator. Bilen går men no fjusker den... putrer å smeller så håper det er bare en ny bagatel uten om det andre. Tok ut pluggene å de var kål svart!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har koblings skjema til lambda??? bruker sikkert 5 liter på mila så regner med den får en del for mye bensin :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg leste ikke side 2 jeg. så da hadde du vist fått det til.

 

Ville stilt co måler til 450 ohm det er det den skal stå på.

 

Lambda sonen er bare måle seg frem. du skal ha 12volt mellom to av lederne og 0-1v mellom de to andre. kan være så enkelt at den er igjen sotet. Kan være heldig at du bare trenger å gjøre den ren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har skiftet lambda men skjer ingen ting om jeg kobler den av eller på..

Plugger er skiftet, rykter kål svart fremdeles og går heller ikke på tomgang så sliter enda.. går på tomgang når den har stått ei stund men etter en liten kjøre tur så nekter den, står bare å harker før den dauer ut

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken motstand har du på den blå vanntemp sensoren kald og varm?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du kontrollert at registere står rett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du kontrollert at registere står rett.

 

ikke sjekket men bilen går no som ei kule ellers så det kan nesten ikke stå feil.. ikke lenge siden toppen var av heller så regna med ting blei justert da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken motstand har du på den blå vanntemp sensoren kald og varm?

 

8.34 ohm når jeg måler på stikkeren uten at noe står på

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har justeerbart kamdrev skal det vel stå på -1grad om jeg ikke husker feil. det står i all fall -1 på g60en min med just.kam.drev.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har justeerbart kamdrev skal det vel stå på -1grad om jeg ikke husker feil. det står i all fall -1 på g60en min med just.kam.drev.

 

Står på 0.. så har lite tro på at registeret er feil.

Men må vær en grunn til at eine slangen på ic suger seg flat da..og at den ånder noe helt forjævlig! spruter omtrent ut...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.