Anbefalte innlegg

Så lenge gasspjeldet står før kompressor vil jo alle slangene stå under vakum ( ca 0,5 bar ) når bilen går på tomgang.

 

Hvorfor er spjeldet flyttet på disse egentlig ? For å dempe lyden ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge gasspjeldet står før kompressor vil jo alle slangene stå under vakum ( ca 0,5 bar ) når bilen går på tomgang.

 

Hvorfor er spjeldet flyttet på disse egentlig ? For å dempe lyden ?

 

stemmer, snodig greie.. stort sett alle som har sett på den har fundert på korfor spjeldet er flytta. Fjerna et par vakum lekasjer i sta men går fortsatt ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8.34 ohm når jeg måler på stikkeren uten at noe står på

 

Hvis jeg ikke husker feil skal det være rundt 2000-3000 ohm kald og 200-300 varm?

 

skal ha omtrent samme verdi som den svarte............

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde det samme problemet på min lysholm, og jeg tok kontakt med BBM for å høre med de, og da sa de at det var helt normalt ?! vel... ikke vet jeg.. men det ser ikke bra ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde det samme problemet på min lysholm, og jeg tok kontakt med BBM for å høre med de, og da sa de at det var helt normalt ?! vel... ikke vet jeg.. men det ser ikke bra ut.

 

Sendte de en mail før i dag så får se ka de sir... nekter å tro at det er normalt. Klarte å trykke et rust fritt bend inni slangen så den klarer ikke å suge seg flat lenger da men den må no kunne klare å gå på tomgang!

 

Men om noen har noe bilde av g60 med lysholm kit'et så kunne jeg tenkt meg det! skulle sett om alt er koblet rett..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å kjør tomgangsregulatoren med filter ut i fri luft og se om den går da. og still kamdrevet så pilen peker 1 bak over fra midten. normal stilling på kamdrevet skal være de to prikkene som står tett inntil hverandre, senter av de skal være i flukt med toppen(alu) av toppen, i forkant. det er da viktig at de er på toppen av toppen og ikke på toppen av pakning.

kammen på rallyen min sto feil den gikk ganske godt men brukte 2 liter på milen, og det var orginal g60. fikk registeret riktig og da dro den endel bedre og brukte bare 0,7 på milen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du kontrollert at registere står rett.

øhmm....Registeret er IKKE feil :rolleye:

 

Men spjeldet er jo knapt åpent på tomgang,og den lange veien lufta har med rør og intercooler,så vil det jo uansett bli en liten "flaskehals" der før den så dukker opp i motoren.

Sjekka noe mer om den ekstreme åndinga da Espen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

øhmm....Registeret er IKKE feil :rolleye:

 

Men spjeldet er jo knapt åpent på tomgang,og den lange veien lufta har med rør og intercooler,så vil det jo uansett bli en liten "flaskehals" der før den så dukker opp i motoren.

Sjekka noe mer om den ekstreme åndinga da Espen?

 

 

Er det fra veivhusvenilasjonen det er mye ånding ?

 

Husker det var en del på min g60 også. Men enkleste er vel å få tatt en komp test - ikke så mye annet som kan føre til ånding.

 

( og da misstenker jeg stempel nr 1 for å være slakt... ) vistnok typisk på g60 som har gått magert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du fått bilen til å gå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen går ja men den går ikke på tomgang.. står bare å jager når der først går. ska ta komp test en eller anna dag..

 

Er fra åndinga på topp dekselet det ånder, eller spruter omtrent olje ut

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje du skulle fått lånt deg et skop å fått sett nedi syl.veggene...

Bilen går jo som et uvær da,rart om kompen er føkka..Men det er jo som gamlingene sier om motorer som "ånder ut..."

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

JEg kjørte en stund med en litt jalla patent med en cola flaske på åndinga med hull i flaska for å få fanget opp eventuell olje .. det kom aldri en dråpe i den flaska...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har greie til å se inni motoren så kan no ta en titt.. men den ånder værtfall utrolig mye så mulig det er sluttkjørt da :P kan vri filter etter vær tur å få masse olje ut av det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsatt ikke funnet ut noe nytt... Men har tatt komp test, den var helt fin. Såg inn i ene sylinderen å der såg helt fint ut.

Prøvd å koblet lambda på alle mulige måter uten noe forskjell. Får signal på en lambda tester men tror ikke den var helt som den skulle..

 

Bruker bilen daglig no så er litt irriterendes å bruke 3-4l på mila å måtte holde gass vær gang jeg stopper opp i et kryss.. Den går no på tomgang til tider om den blir kjørt rolig litt før jeg slipper gassen.

 

Så om noen vet noe, hørt noe så spytt ut med tips!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har litt av samme problemet som Espen

 

Problemet er at den starter og går kjempefint men når blir litt varm så begynner den å ruse seg og virker som den sliter med å holde seg i gang.stopper av og til også. Prøvde å justere co pot idag og skifte til blå temp føler. Men problemet er der enda.

 

Noen tips til va jeg/vi kan prøve?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vååååååkne G60 guruer! hjelp 2 sunnmøringer som er dritlei pg motor!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket vakumlekkasjer? Endret motstanden på CO-pot seg når du justerte?

 

Bruker den mye bensin? Lambda?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror problemet ligger i lamba,men mangler skikkelig koblings skjema så den virker ikke helt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket vakumlekkasjer? Endret motstanden på CO-pot seg når du justerte?

 

Bruker den mye bensin? Lambda?

Ang Co pot på min da.

På min så var motstanden på ca 900 og når jeg justerte ned til 500 så roet den seg litt. og går fint. Feilen min skjer plutselig. Holdt den i går jamt på 3000 for å få opp tempen litt(motor var ikke kald når jeg begynte å ruse) plutselig så var d akkurat som noe gikk inn og kuttet og turtallet datt. når jeg da slapp gassen så begynte den og ruse seg fra 1500 til 500 omdr. Espen var tilstede da dette skjedde kanskje han kan forklare bedre enn jeg på morningen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problemet på min G60. da var det tomgangsregulatoren som ikke slapp inn nok luft. så det ble bare tull rustet seg opp og ned turtall. bytt med en du vet virker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problemet på min G60. da var det tomgangsregulatoren som ikke slapp inn nok luft. så det ble bare tull rustet seg opp og ned turtall. bytt med en du vet virker.

 

Skjedde dette plutselig etter en stund på tomgang? kanskje jeg skal prøve å ta den ut å legge den i tynner el lignende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme driten som på min ja, men min er lambda noe tull på å. Men de gikk helt likt på tomgang, ligger bare å jager å kødder på turtal å vil helst stoppe... Min står ei lita stund så dør den ut om jeg ikke gir litt gass å slipper inn ny luft så den har å leve på. På lysholm kitet så fjerner de tomgangsregulatoren å da ska den gå fint.. jeg har såtte på en no for å prøve å det hjelper litt så den klarer å gå ei lita stund. men så har ikke jeg røret som går fra spjeldet til g laderen lenger så tomgangsregulatoren tar luft rett ifra det fri. Poffer å smeller i eksosen å ryker svart som faen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja takk til masse tips :D husk at min skal helst hå uten tomgangsregulatoren..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjedde dette plutselig etter en stund på tomgang? kanskje jeg skal prøve å ta den ut å legge den i tynner el lignende.

 

nei skjedde ikke plutselig var etter motoren hadde stått stille leeeeeeeeeeeeeeenge. så var nok slik før jeg startet opp. prøv og rens den men ville smørt den litt etter rens ellers tar du kneken på alt av pakninger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.