Anbefalte innlegg

duger det å legge den i white sprit bad et par dager?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilsøkingen fortsetter

 

Bilen står og går fint når kald! men den bruker veldig lang tid på å få temp! den stod LENGE på tomgang igår og den blei bare 70-80 grader. Det skjer noe ved en spes temperatur ,når den står og går. Plutselig så virker det som den for for mye bensin og drukner nermest. Det blir så gale at jeg sliter med å holde den igang ved gasspådrag også!

 

flere tips? er SÅ dritlei g60 helvette nå!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har denne motoren fått fiklet med by-pass-ventilen som sittter ved innsug-manifold.. ? Jeg hadde for 11-12 år siden en trimmet Corrado G60 der det ble endret bypass-ventil som tilbakefører ladelufta. Problemet med dette er at hvis bilen står lenge å går på tomgang så vil ladeluft bli veldig varm med resultat at motor kan skjære seg.... : dum : Ingeniørene hos vw, har nok satt de fleste deler på motren der av en grunn, og skal du forbedre på noe, så må du utfordre de ingeniørene hos v.a.g som igjen er å tro bra om seg selv.. : rolleyes Sier ikke at det er årsaken her, men er det fiklet med elektronikk og ventiler osv. på en såpass avansert motorstyring, så skal du vite hva du driver med.. ;) Den Corradoen jeg hadde var ganske godt trimmet, men den gikk fint som smurt på tomgang da den ble programert av folk som visste hva dem drev med.. : rolleyes, den var utstyrt med programerbar chip nede hos Simco som bla. tok hensyn til trimkam,annen bensintrykkregulator osv.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.