Nord-Trøndelag: Rabattavtale Sannan Bil?

Anbefalte innlegg

Hei

Av forskjellige grunner kommer jeg til å legge igjen noen kroner hos Sannan Bil på Steinkjer med det første. Eksisterer det noen avtale med dem om rabatter for klubbmedlemmer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke noe rabbat hos dem nei..... Men kan stikke nedenom å høre hvis det er ønskelig?

Klarer vel å lure noen prosenter ut av gausen.....

 

hvilken bil er det du har inne der da??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg var innom sannan bil i dag og der eksisterer det 15% som jeg fikk høre av de

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jahahh...?? da er det vel det da..... mulig de flytta over madsenrabatten.... skal uansett forhøre meg i morgen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke noe rabbat hos dem nei..... Men kan stikke nedenom å høre hvis det er ønskelig?

Klarer vel å lure noen prosenter ut av gausen.....

 

hvilken bil er det du har inne der da??

 

Min 99 A6 Avant quattro http://www.vwaudi-club.no/?s=car&car=6875 skal inn og få seg ny girkasse!

Forhåpentligvis siste del av en fire måneder lang kollisjonsreparasjon. Da er bilen reparert for drøyt 210.000 kr :rolleye: Kan vel si det sånn at opprinnelig skadetakst ble litt lav... Girkasse/drivverk har oppført seg nokså merkelig etter at jeg fikk igjen bilen, og heldigvis gikk forsikringsselskapet med på å betale ny girkasse.

 

Og Sannan skal ta seg av litt multiklonk, bremseskiver, service etc i samme slengen, derfor lurte jeg på dette med rabattavtale. Takk for nyttig svar :)

 

Samtidig skal jeg benytte sjansen til å stille samme spørsmål som jeg har lansert til de Audi-mekanikerne jeg har snakket med i det siste: Hvis en 99 A6 quattro står med forhjula på rulle (omtrent friksjonsfritt), klarer den da å kjøre av rulla igjen eller blir den stående og spinne? Audi-mekanikerne sier at bilen skal kjøre av, men min bil gjorde ikke det da. Teorien bak Torsen-differensial sier jo at en viss andel av moment fra forhjula overføres til bak, men hvis forhjula løper fritt (null dreiemoment) så blir det ikke overført noe kraft til bakakslingen (med mindre det er noen form for diffsperre på senterdiffen) Mitt spørsmål hadde selvsagt bakgrunn i mistanke om at senterdiffen var ødelagt, men jeg vet ikke egentlig om den er det. Nå har jeg blitt fortalt at senterdiffen henger sammen med girkassa og blir byttet i den reparasjonen jeg skal igjennom, så da trenger jeg uansett ikke bekymre meg. Hadde vært interessant å visst da : klø : Noen eksperter her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, da var det sikkert din girkasse jeg så på delelagret da... :)

 

Ang spm ditt. så tror jeg du faktisk kan "lure" torsen diffen også, er ikke sikkert det var så mye moment i sving da du sto på rulla?

Har selv opplevd av torsen har spunnet på bare ett bakhjul, da den hang på midta.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvem sin 200 quattro 20v som står der nede?

Har begynt å sett den der nede flere ganger nå.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvem sin 200 quattro 20v som står der nede?

Har begynt å sett den der nede flere ganger nå.....

 

Aner ikke... Så den tidligere denne uken da jeg var innom

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, da var det sikkert din girkasse jeg så på delelagret da... :)

 

Ang spm ditt. så tror jeg du faktisk kan "lure" torsen diffen også, er ikke sikkert det var så mye moment i sving da du sto på rulla?

Har selv opplevd av torsen har spunnet på bare ett bakhjul, da den hang på midta.....

 

Det var nok min girkasse ja, leverte bilen i går. Gleder meg til å få dette i orden, er ikke noe gøy når bilen frikobler i rundkjøringene og girskifter føles om man blir påkjørt bakfra. Har til tider blitt stående på flatmark uten å komme av flekken også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var og hørte i går.... 15% stemmer som Torgeir sier :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var og hørte i går.... 15% stemmer som Torgeir sier :)

 

ja hva var det jeg sa ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min 99 A6 Avant quattro http://www.vwaudi-club.no/?s=car&car=6875 skal inn og få seg ny girkasse!

Forhåpentligvis siste del av en fire måneder lang kollisjonsreparasjon. Da er bilen reparert for drøyt 210.000 kr :rolleye: Kan vel si det sånn at opprinnelig skadetakst ble litt lav... Girkasse/drivverk har oppført seg nokså merkelig etter at jeg fikk igjen bilen, og heldigvis gikk forsikringsselskapet med på å betale ny girkasse.

 

Og Sannan skal ta seg av litt multiklonk, bremseskiver, service etc i samme slengen, derfor lurte jeg på dette med rabattavtale. Takk for nyttig svar :)

 

Samtidig skal jeg benytte sjansen til å stille samme spørsmål som jeg har lansert til de Audi-mekanikerne jeg har snakket med i det siste: Hvis en 99 A6 quattro står med forhjula på rulle (omtrent friksjonsfritt), klarer den da å kjøre av rulla igjen eller blir den stående og spinne? Audi-mekanikerne sier at bilen skal kjøre av, men min bil gjorde ikke det da. Teorien bak Torsen-differensial sier jo at en viss andel av moment fra forhjula overføres til bak, men hvis forhjula løper fritt (null dreiemoment) så blir det ikke overført noe kraft til bakakslingen (med mindre det er noen form for diffsperre på senterdiffen) Mitt spørsmål hadde selvsagt bakgrunn i mistanke om at senterdiffen var ødelagt, men jeg vet ikke egentlig om den er det. Nå har jeg blitt fortalt at senterdiffen henger sammen med girkassa og blir byttet i den reparasjonen jeg skal igjennom, så da trenger jeg uansett ikke bekymre meg. Hadde vært interessant å visst da : klø : Noen eksperter her?

 

Så litt på profilen din....Du kræsja på verdaln ser jeg, kjenner igjen gangbrua over "svenskveien"...: smil : Har gått noen ganger der for å si det sånn: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, har vært på Verdal'n uten å vinne i Lotto, for å si det sånn...

http://www.adressa.no/nyheter/nordtrondelag/article825993.ece

 

Men etter besøket hos Sannan Bil på Steinkjer så ble endelig bilen seg selv igjen! Ingen flere skrangle-gnisse-lyder fra drivverket, og den nye girkassa fungerer perfekt. Endelig er det gøy å kjøre grombil igjen : rock :

 

Men jeg er bare sånn passe fornøyd med verkstedet som hadde bilen til reparasjon i første omgang.. Det var Audi-verkstedet på Verdal'n... At de klarte å levere fra seg bilen med registerrem to hakk ute av synk, og med girkasse som ikke fungerte, tyder enten på at de er nokså likegyldige, har for dårlig kompetanse, eller at de prøver seg med noen enkle løsninger...

Skadetaksten var i utgangspunktet 115.000 kr. Det var takstmannen fra forsikringsselskapet sin konklusjon. Med diverse tillegg kom de opp i ca 150.000 kr, og enda var ikke girkassa skiftet. Og NAF på Levanger, som gjorde etterkontroll av reparasjonen, syntes alt var greit : dum :

Vi kan vel si det sånn at det tok ikke meg mange hundredels sekunder å høre at noe var galt da jeg fikk igjen bilen første gangen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.