#1 Skrevet Juli 18, 2007 Byttet olje/filter i helga etter en QMI-innvendig motorrens og nå får jeg av og til en "oil sensor workshop"-advarsel når jeg starter opp. Hva kan dette være? Oljenivået er ok etter etterfylling i hvert fall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 18, 2007 Bare en tanke, men kanskje noe dritt har satt seg fast på oljesensoren i bunnpanna etter den innvendige motorrensen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 19, 2007 Ikke umulig, noe forslag til hva jeg eventuelt kan gjøre med det? Er ganske rart for jeg kan starte, få advarsel, slå av tenning 2 sekunder senere, så starte igjen og den er borte. Ser ut som den kommer oftere når motoren er varm. Rare greier. Er det ikke en sensor ved filteret også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 19, 2007 Den i bunnpanna er festet med tre 5mm umbrakoskruer, så den kan tas ut og rengjøres eller skiftes. Da må du evt. tappe av olja igjen først. OBS: Føleren er kun montert på biler som er forberedt for eller går på longlife service. Regner med din har slik føler. Føleren ved oljefilteret/holderen er oljeTRYKKsbryteren. Denne vil gi rød varsellampe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 19, 2007 Ah! Her lærer man noe nytt hele tiden, tusen takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...