"Oil sensor workshop"-advarsel?

Anbefalte innlegg

Byttet olje/filter i helga etter en QMI-innvendig motorrens og nå får jeg av og til en "oil sensor workshop"-advarsel når jeg starter opp. Hva kan dette være? Oljenivået er ok etter etterfylling i hvert fall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare en tanke, men kanskje noe dritt har satt seg fast på oljesensoren i bunnpanna etter den innvendige motorrensen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke umulig, noe forslag til hva jeg eventuelt kan gjøre med det? Er ganske rart for jeg kan starte, få advarsel, slå av tenning 2 sekunder senere, så starte igjen og den er borte. Ser ut som den kommer oftere når motoren er varm. Rare greier.

Er det ikke en sensor ved filteret også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den i bunnpanna er festet med tre 5mm umbrakoskruer, så den kan tas ut og rengjøres eller skiftes. Da må du evt. tappe av olja igjen først. OBS: Føleren er kun montert på biler som er forberedt for eller går på longlife service. Regner med din har slik føler.

Føleren ved oljefilteret/holderen er oljeTRYKKsbryteren. Denne vil gi rød varsellampe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah! Her lærer man noe nytt hele tiden, tusen takk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.