Hører drivverket på 100 quattro?

Anbefalte innlegg

Hei! Har en 92 modell Audi 100 quattro 2.3liter. Gått 238 000.

Nå har ikke jeg så stor peiling på mekking av bil. men hører en høy frekvent lyd som jeg tror kommer fra drivverket. Lyden kommer ifra ca. 50km/t og oppåver. Vil ikke klassifisere det som en ulyd, ikke noe risting eller no. Men hva kan det komme av? regner med at da bilen var ny i 92 så var det ikke sånn lyd..

svar mottas med takk:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen bestemte gir du har den i når lyden kommer ( kun 1. el. 1,3 og 5. gir etc??)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei den kommer i alle gira...desto fortere jeg kjører, jo høyere frekvens får lyden. hvis jeg setter bilen i fri i 80km/t f.eks, er lyden der fortsatt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm...: klø : Den var ikke helt god. Er du sikker på at det er drivverket, og at det ikke er vindsus som kommer inn i dørene eller ved girspaken? Eller er det en sånn mekanisk type lyd?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er nokså sikker på at det er mekanisk. Kan det være noen foringer...eller en kobling eller no?

takk for svar:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv og løft bilen opp på en bukk (2 søyler) sett bilen i 4. gir og gå under og hør etter. Få noen til å hjelpe deg med å sitte inni bilen og legg farten der lyden er verst.

Foringer vil kun lage lyd ved humper og støt, sånn eg tolker det er det en konstant lyd det er snakk om her. Enten så har det noe med girkassen eller bakakslingen å gjøre.(synkroniseringen på 1. gir er en svakhet på slike kasser) Men det kan jo være så enkelt som heng i bremser eller feil med bremser også. Sjekk alt som beveger seg når bilen henger på bukken.

Lykke til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok. det skal jeg gjøre! takk for raskt svar:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen årsak, bare å spørre visst du ikke finner ut av det, svarer gjerne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville sjekket mellomakselen og spesielt opplagringen til den. Kan være den som subber inni noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Mitt tips er diffen bak. Har hatt mange BMW'er gjennom tiden så jeg er veldig godt kjent med "slitte" differ. De lager ofte en konstant ule lyd, men kan også forsvinne på enkelte hastigheter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo sjekke hjullagerene, men de pleier vel lage en litt lavere "brumle" lyd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funnet ut hva som lagde lyden??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som om dette er lagerlyd når du sier dette er hastighetsavhengi... Sjekk opphengslager(svakhet på C4), kardang og hjullager..... Har du olje nok på gearkasse og kargang(dårlige tettinger på alle tyskere)?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville sjekket mellomakselen og spesielt opplagringen til den. Kan være den som subber inni noe.

På min 90quattro så hadde en "beskyttelsesplate" i tunnelen til mellomakslinga løsnet og subbet i mellomakslinga.. Jo fortere jeg kjørte jo mere lyd.. Så få bilen på bukk og se om det er noe der..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde samme problem me min 92 mod audi 100 quattro. ett beskyttelse deksel som løsnet og lå ned på mellom akslingen. festa det igjen så var lyden borte...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.