1999 Aud A4 1.8 TQ Slipper ikke turbotrykk med en gang

Anbefalte innlegg

Heisann! ;)

Er nett blitt medlem i WACN og har nett kjøpt min første Audi :) Er veldig fornøyd med bilen, men var til Etne her i uka og fikk montert Chip. Som hadde stått i bilen før han som eg kjøpte bilen hos hadde den. Han som monterte hadde veldig god peiling og la merke til noe eg ikke hadde reagert på fordi eg ikkje kjenner disse bilene så godt enda.

Problemet er at når du gir gass og turboen jobber seg opp og du skifter gir og gir gass i gjen, så har den ikke sluppet trykket, Om dere skjønner problemet. samme på tomgang gir du gass så henger det litt før den detter ned, slik skal det vist ikke være sa han som monterte chipen, kunne være skadelig for drivverk, girkasse og slikt.

Dette var sånn før chipen ble montert også, er forresten en Superchips Chip kjøpt og montert førstegang hos Gundersen Motorsport. Håper noen kan hjelpe :)

Mvh Sveinung Hereid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så den slipper ikke trykket når du clutsjer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan høres ut som enten en tomgangskontakt som ikke slår inn. (bensinkutt-bryter) Hadde det problemet på min (riktignok en helt annen bil, men samme symptomene) Er usikker på hvordan det er på din motor, men tror det skal være en slik på gasspjeldet en plass.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det skal være slik på disse. Veldig lett å få litt rusing ved girskifte når men ikke kjenner bilen.

Min er også tilsvarende, men blir en vanesak.

Er vist slik for å få ned noe utslipsverdier o.l.

Mener det ligger flere tråder om dette hvis du søker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey, vell kan jo ikke være sikker uten og ha målt trykket :) men var jo det at han som hadde eigd bilen tidligere reagerte på det da han prøvde den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.