#1 Skrevet Juli 19, 2007 Lurte litt på hvor mye trøbbel det er å få en 2.8-2.9 VR6 til å passe nedi motorrommet på en 1.8 Golf III cab... og er det mulig å få den godkjent med den motoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 19, 2007 Plass er det.. http://www.vw-tcb.de/show/gol303.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 19, 2007 Er plass ti mye nedi der, men tenkte mer på bolter osv, om det passer sånn høvelig overens 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 19, 2007 Godkjenning kan være vrient tror jeg. Mulig dette må tuv'es.. Det kan fort bli kostbart. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 19, 2007 Har tenkt litt på det ja.. ettersom bilen er over 10 år (i norge) så koster ikke oppgraderingen all verden, men godkjenningen kan bli vrien. Evt så blir bilen brukt som rein bane/prosjektbil/lekebil, så finner jeg meg en annen bil som bruksbil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 20, 2007 Ingen som om vr6`en er bolt on, eller om det må trikses en hel del for å få den nedi? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 20, 2007 Er plass ti mye nedi der, men tenkte mer på bolter osv, om det passer sånn høvelig overens Beklager, leste innlegget ditt litt fort.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 20, 2007 Ingen problem.. jeg skrev det ganske fort og 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 20, 2007 Alt er bolt on, altså du trenger motor, girkasse, forstilling og bakstilling samt ledningsnett. Blir samme mølja som på alle andre Golf3;) Det er gjort før her til lands, Odd-Arne Hansen(Tror det var navnet) fra Harstad bygde om sin Cab til Vr6. Ta deg en tur innom til John Skyrud hos Biltilsynet her i Bodø, hvis du presenterer prosjektet ditt, forteller at du har tenkt å bruke alle de Vr6 unike delene så regner jeg med at du får en .. Forøvrig så vil jeg minne deg om at Vr6 motoren med girkasse veier mye mye mer enn din 1,8, så regn med litt spesiel vektfordeling;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 20, 2007 Der var mannen jeg ventet på svar fra ja.. endelig stått opp? Har tatt i betraktning at den veier "litt" mer ja, så regner med goffen kommer til å bli litt vanskelig å kjøre om vintern.. så da er det jo bra at madamen har forelska seg helt i en S3 vi lånte oss når vi var i spania, og har lysst på en slik en. Så da får vi se om ikke goffen endelig kan få lov å gå i vinterdvale etterhvert Grunnen til at jeg spurte denne gangen er at jeg har kommet over 2 motorer i sverige, hvorav den ene er en 2.8 som pr dags dato står i bil, og en 2.9 som er turbokonvertert som kommer uten bil EDIT: Vet du om Odd-Arne fikk godkjent bilen med VR6, eller om han bare lot det "stå til"? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 20, 2007 Der var mannen jeg ventet på svar fra ja.. endelig stått opp? Såvidt:p Grunnen til at jeg spurte denne gangen er at jeg har kommet over 2 motorer i sverige, hvorav den ene er en 2.8 som pr dags dato står i bil, og en 2.9 som er turbokonvertert som kommer uten bil Tror du skal slite med å få godkjent sistnevnte, men for all del et morsomt utgangspunkt sålenge selve konverteringen er gjort skikkelig:) EDIT: Vet du om Odd-Arne fikk godkjent bilen med VR6, eller om han bare lot det "stå til"? Vet du, det husker jeg faktisk ikke:o Men, det er faktisk ikke verre enn at du tar deg en tur til tilsynet og hører hva dem sier, kan ikke se for meg at det skal være store hindringer ved å få godkjent et motorbytte til f,eks 2,8.. Fant forøvrig et par gamle bilder av nevnte bil, går sikkert ann å ringe tilsynet å høre hva bilen er registrert som, uten å nevne Vr6 hvis den er registrert som noe annet da;) Da får du ivertfall høre om det er mulig å få din godkjent ombygd:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 21, 2007 Det biltilsynet kan henge seg opp i er at karoserri messing er ikke vento/golf 3 lik en cab, med forskjelle bæring og forsterkninger. Det kan vær der du går på noe skjær i sjøen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 21, 2007 Har tenkt litt på det ja.. ettersom bilen er over 10 år (i norge) så koster ikke oppgraderingen all verden, men godkjenningen kan bli vrien. Evt så blir bilen brukt som rein bane/prosjektbil/lekebil, så finner jeg meg en annen bil som bruksbil.. men vis du skal bruke denne som bane bil så er vel det bedre å kjøpe seg en golf 3 vr6 eller? er vel ikke idielt å bruke cabe som banebil eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 22, 2007 Er ikke ideelt, men er veldig mosomt Hadde sikkert vært bedre å kjøpe en golf 3 VR6, men har alltid hatt lysst til å få gjort noe med motoren i cab`en. Har som sagt funnet meg et billig eksemplar av en VR6 i sverige, men må jeg ut med alt av avgifter osv så kan jeg liksogodt kjøpe en i norge og spare meg alt det arbeidet Skal ta en tur innom BT på tirsdag eller onsdag og høre med dem hva de sier. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 22, 2007 Har som sagt funnet meg et billig eksemplar av en VR6 i sverige, men må jeg ut med alt av avgifter osv så kan jeg liksogodt kjøpe en i norge og spare meg alt det arbeidet Avgifter? Er jo bare norsk moms du trenger å betale, er ikke toll på bildeler;) Men du, før du gjør noe som helst, sjekk bruktmarkedet for 2,0 16v og 1,8T:) 16v`en ivertfall fikk du i 3`er Golf og er ikke noe tregere enn Vr6, veier mindre gjør den også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...