S2 3b - Får 'kun' 1Bars trykk

Anbefalte innlegg

S2en er i dag chippet med en chip fra TS-racing som bruker org mapsensor. Bilen lader ca 1bar og går helt greit...

 

Lånte tidligere i dag en annen hjerne som har en annet program, med en 2.5bars mapsensor. Chippen gav 1.5bar og ca 300hk i bilen den stod i før den ble satt i min.

 

Det merkelige:

Når den ble satt i min bil ladet bilen fortsatt bare 1bar, og jeg synes bilen gikk vesentlig dårligere i forhold til den som stod i fra før, selv om den lader med like mye trykk.

 

Ingen feilmeldinger i vag-com. Skjekket trykket med ekstern ladetrykksmåler. Wastegaten er plombert og er så vidt meg bekjent ikke tuklet med..

 

 

Noen som kan tenke seg hva dette kommer av? Lekasjer? Hører ikke noen unormale suselyder noe sted. Isåfall er det rart at bilen går bedre med den chipppen som står i, selv på samme trykk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du hadde hatt lekasje på trykkside så skulle 1bar's hjernen laddet dårligere derretter også. prøv å sett slangen fra n75-> wg opp på den øversts ventilen på wg. men ta det litt rolig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du hadde hatt lekasje på trykkside så skulle 1bar's hjernen laddet dårligere derretter også. prøv å sett slangen fra n75-> wg opp på den øversts ventilen på wg. men ta det litt rolig

 

Jaha? Dette innebærer at..? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan vel være fjæra i wastegaten din som ikke orker og holde igjen høyere en ca 1 bar, har det problemet på min med samme oppsett (300hk), prøvde meg strammere fjær, og vips 1,4-1,5:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg testet litt mer... Uten at jeg blir så mye klokere. Hjeeeelp :o

 

 

Fikk lånt ei Sportquattro WG-fjær, og nå ble det litt mer trykk. Med hjernen som har stått i bilen hele tiden får jeg nå mellom 1.3-1.4bar. Lånte så en annen hjerne fra en 200 med 3b, mappet av ES og med 2.5bars mapsensor. Men; får fortsatt nøyaktig samme trykk? : klø : Samme hjerne lader 1.5 med orginal fjær i bilen den stod i. Burde vel få 1.8 i min pga strammere fjær. Bilen gikk forøvrig hverken bedre eller dårligere enn med min hjerne..

 

 

Prøvde også å ta av N75, da skjedde det noe veldig rart.. nå får jeg plutselig 1.6bars trykk? Dette er med stivere WG-fjær, så antar det har noe med det å gjøre, men skal vel uansett ikke få så mye med N75 frakoblet?? Lekasje kan det iallefall ikke være.. Det endte iallefall med at bilen kuttet brått og brutalt på 0.6 bar, slo ut en feilkode på for høyt trykk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være at N75 ventilen og styringen av Wg er koblet feil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg testet litt mer... Uten at jeg blir så mye klokere. Hjeeeelp :o

 

 

Fikk lånt ei Sportquattro WG-fjær, og nå ble det litt mer trykk. Med hjernen som har stått i bilen hele tiden får jeg nå mellom 1.3-1.4bar. Lånte så en annen hjerne fra en 200 med 3b, mappet av ES og med 2.5bars mapsensor. Men; får fortsatt nøyaktig samme trykk? : klø : Samme hjerne lader 1.5 med orginal fjær i bilen den stod i. Burde vel få 1.8 i min pga strammere fjær. Bilen gikk forøvrig hverken bedre eller dårligere enn med min hjerne..

 

 

Prøvde også å ta av N75, da skjedde det noe veldig rart.. nå får jeg plutselig 1.6bars trykk? Dette er med stivere WG-fjær, så antar det har noe med det å gjøre, men skal vel uansett ikke få så mye med N75 frakoblet?? Lekasje kan det iallefall ikke være.. Det endte iallefall med at bilen kuttet brått og brutalt på 0.6 bar, slo ut en feilkode på for høyt trykk..

 

Du får ikke mer en 1.5 pga mapsensor og når du runder 1.5 så går bilen automatisk i nødmodus. Kan med overboost få 1.8 husker jeg ikke feil men kun i få sekunder.

Stivere fjær/shimsing av org fjær øker kun grunntrykket på wg.

Når du kobler fra slangene på N75 og plomberer de 3 slangene inn på N75 så får du max trykk,men ikke sunt.. og vil automatisk gå i nødmodus: rolleyes

Kjøp/prøv med en annen N75 så skal du se at ting kan forandre seg. Hadde samme problem for snart 3år siden. Kan også koble til kontakten på N75 og kjøre med bleed-ventil på slangene og begrense trykket selv til 1.5.

 

Veldig rart at bilen ikke skal fungere optimalt selv om du prøvde min også. Håper det ordner seg snart.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke overboost på 3b, kun ABY\AAN\ADU..

 

Nå har jeg kun tatt av kontakten på ventilen, har ikke koblet av slangene.. Skal vel alikevel gå i nødmodus da?

 

Satte på den org. wg-fjæra igjen, og jeg vil si at det er ingen forskjell på om jeg har n75 på eller av.. får faktisk 1.2 med orginal fjær når N75 er koblet av, 1bar ellers. Akkurat som når den er koblet på, men da får jeg ikke over 1bar.

 

 

Stemmer dette, eller er det noe som er helt bak mål her? Kan N75 være feilkoblet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orginal fjær skal gi ~ 0.4bar uten N75 koblet til(grunntrykk), så høres ut som en feilkobling av slanger til ventilen ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke overboost på 3b, kun ABY\AAN\ADU..

 

Nå har jeg kun tatt av kontakten på ventilen, har ikke koblet av slangene.. Skal vel alikevel gå i nødmodus da?

 

Satte på den org. wg-fjæra igjen, og jeg vil si at det er ingen forskjell på om jeg har n75 på eller av.. får faktisk 1.2 med orginal fjær når N75 er koblet av, 1bar ellers. Akkurat som når den er koblet på, men da får jeg ikke over 1bar.

 

 

Stemmer dette, eller er det noe som er helt bak mål her? Kan N75 være feilkoblet?

 

Tenkte generelt overboost,dog gjelder ikke dette 3B:) Poenget er at map begrenser ladetrykket.

Gammelt bilde dette så skrev feil ventil pga hadde N75H før,men samme prinsippet.

 

Legger ved bilde av montert N75 J og bilde av gåen N75 når denne blir feilmontert.

ny J.jpg

Magnetventil J.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt varmgang både her og der..

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter med det samma problemet jeg og!

Før ladet bilen 1,5 men nå var den nedpå 1!..Det viste seg at ene "armen" på N75 ventilen var knekt og ikke var i kontakt med slangen i det hele tatt!.. Så nå er ny bestillt og håper det blir bedre!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble det fart på sakene, viste seg at N75 var synderen. Takk til Mr.Bakken for lån av en ny :)

 

I tillegg til at N75 var gåen og feilkoblet, viste det seg i tillegg at slangen fra WG -> N75 var tett, vanskelig å påvise det på trykktest.. Usikker på hva som var grunnen til det, men blåste iallefall litt igjennom den og bøyde den til, så ble det bra. Var ikke noe som lå for inne i slangen.

 

Ikveld fikk jeg også prøvd hjernen til bilen til Simon Haugvik som er custommappet hos ES, og da ble det virkelig fart på sakene :D fikk ca 1.6Bar ladetrykk, og bilen gikk som ett uvær i forhold til før!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble det fart på sakene.. Takk til Mr.Bakken for lån av N75 :)

 

I tillegg til at N75 var gåen og feilkoblet, viste det seg i tillegg at slangen fra WG -> N75 var tett, vanskelig å påvise det på trykktest.. Usikker på hva som var grunnen til det, men blåste iallefall litt igjennom den og bøyde den til, så ble det bra. Var ikke noe som lå for inne i slangen.

 

Ikveld fikk jeg også prøvd hjernen til bilen til Simon Haugvik som er custommappet hos ES, og da ble det virkelig fart på sakene :D fikk ca 1.6Bar ladetrykk, og bilen gikk som ett uvær i forhold til før!

 

Grattis!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble det fart på sakene, viste seg at N75 var synderen. Takk til Mr.Bakken for lån av en ny :)

 

I tillegg til at N75 var gåen og feilkoblet, viste det seg i tillegg at slangen fra WG -> N75 var tett, vanskelig å påvise det på trykktest.. Usikker på hva som var grunnen til det, men blåste iallefall litt igjennom den og bøyde den til, så ble det bra. Var ikke noe som lå for inne i slangen.

 

Ikveld fikk jeg også prøvd hjernen til bilen til Simon Haugvik som er custommappet hos ES, og da ble det virkelig fart på sakene :D fikk ca 1.6Bar ladetrykk, og bilen gikk som ett uvær i forhold til før!

 

Horna bare vokser og vokser :evil:

Skal du på ES nå da eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det blir ES da de bare har custom-mapping å tilby over 270hk. Frister mer å bytte turbo og grenrør hvis jeg først skal legge 10k i mapping..

 

Skal høre litt med Simon og høre om jeg får låne hjernen hans på ACR, så finner jeg fort ut om turboen liker oppsettet eller ikke. :) Har en mistanke om at den blir så varm at effekten forsvinner, men S2 ABY og S4/S6 har vel samme turbo, og de fleste kjører vel på 1.5 trykk på orginalturboene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det blir ES da de bare har custom-mapping å tilby over 270hk. Frister mer å bytte turbo og grenrør hvis jeg først skal legge 10k i mapping..

 

Skal høre litt med Simon og høre om jeg får låne hjernen hans på ACR, så finner jeg fort ut om turboen liker oppsettet eller ikke. :) Har en mistanke om at den blir så varm at effekten forsvinner, men S2 ABY og S4/S6 har vel samme turbo, og de fleste kjører vel på 1.5 trykk på orginalturboene?

 

Kompis av meg hadde en S2 med custom map fra ES. Den ladet 1,6, om ikke mer?

Den gikk som ett olja lyn og fikk MYE pisk. Den holdt i 5 år uten et feilslag.

 

Jeg kjører med 1,3 - 1,4 på orginal snelle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.